Тест-драйв Toyota RAV4 Hybrid: Білий шум
Новий кросовер Toyota RAV4 Hybrid здається добре знайомим. З оновленнями моделі четвертого покоління ми вже встигли ознайомитися на прикладі її 2,2-літрової турбодизельної модифікації, коли проводили тест-драйв Toyota RAV4 2.2 D-CAT.
Дедалі більша популярність цієї лінійки зумовлена економічністю авто. Але немає межі досконалості. Мабуть, приблизно так розсудили в Toyota – і в процесі оновлення машини випустили ще економічнішу гібридну версію.
Гібридні Toyota RAV4 найлегше такі авто впізнати за спеціальними шильдиками і синім ореолом в емблемах.
Ми тут же вирушили в Іспанію, де і провели перший тест-драйв Toyota RAV4 Hybrid, а вже за першої можливості вирішили перевірити, як цей автомобіль почувається в Україні: чи справді він здатний продемонструвати кращу економічність порівняно з дизельними версіями, а також як при цьому буде їхати на тлі бензинових. Ми запросили всіх охочих приєднатися до нас у рамках народного тест-драйву Toyota RAV4 Hybrid.
Наше майбутнє
Електричні та гібридні автомобілі дедалі впевненіше входять у наше життя. Але слаборозвинута інфраструктура заправних комплексів і обмежений пробіг поки що не дають змоги усім охочим використовувати електромобілі.
Адже з не залежних від нас причин (ДТП або аварія комунікацій, перекриття або ремонт дороги) звичний щоденний маршрут може збільшитися на десяток кілометрів об’їзду, які стануть критичними.
А от у гібридного авто немає загрози «висохнути» дорогою, адже у нього інший принцип дії та заряджання. До того ж коли ця технологія використовується на кросовері з просторим салоном, це дає змогу ще більше розширити діапазон використання такої машини. Тому на нашому ринку Toyota RAV4 Hybrid поза конкуренцією, адже ніхто в цьому класі не пропонує такої техніки.
Навіть знаючи, де розміщені кнопки вибору режимів, на їх перемикання водій все одно відволікається. Ще нижче – кілька різнокаліберних ніш і поличок.
Нехай навіть багажник гібридної версії на 46 літрів менший, ніж у виключно бензинових і дизельних Toyota RAV4, але користуватися відсіком легко і зручно. У нього низька навантажувальна висота і є стандартна сітка-гамак для речей. Під час перевезення великого вантажу її можна зафіксувати на підлозі, а шторку-ролет заховати в спеціальну нішу під підлогою.
Гібридна силова установка Hybrid Sinergy Drive охоплює 2,5-літровий бензиновий мотор потужністю 155 к. с., що працює за циклом Аткінсона, який не тільки заряджає батарею, а й крутить передні колеса.
Це і забезпечує кросоверу величезний запас ходу, найбільшу потужність і найкращу динаміку серед всіх модифікацій RAV4, представлених в нашій країні. А вражаючу плавність роботи гарантує безступінчатий планетарний механізм E-CVT, який замінив звичну трансмісію.
Toyota RAV4 Hybrid може мати передній або повний привід E-AWD з автоматичним підключенням. Як випливає з назви, у другому випадку задні колеса приводить у рух окремий електромотор. А оскільки йому потрібна єнергія, то і витрата пального у бензиновому ДВЗ для такої машини на 100-200 грамів на 100 км більша.
Коли на вулиці холодно і випав перший сніг, особливо цінними стають функції підігріву керма, лобового скла і заднього дивана. Маневрувати в потоці машин і незнайомих місцях допомагають системи моніторингу мертвих зон дзеркал і камери кругового огляду.
Саме в міській суєті Toyota RAV4 Hybrid і демонструє свою максимальну ефективність. А коли залишковий пробіг машини наближається до нуля, то затори і тягучки в дорозі тільки допомагають водієві почуватися спокійніше.
Цікавий драйв
За процесами роботи гібридної силової установки найкраще спостерігати на великому кольоровому центральному моніторі. А поле на щитку приладів можна зайняти інформацією про витрату пального. Для цього Toyota RAV4 Hybrid пропонує цілих три паралельних лічильники.
Водій може сам контролювати, скільки пального споживає бензиновий ДВЗ після примусового обнулення, з моменту заправки і після кожного запуску двигуна. Але найбільше такий підхід оцінять шанувальники статистики і ті, хто обирає гібрид виключно з міркувань економії.
Щоправда, для отримання максимально низьких показників споживання пального слід дотримуватися деяких правил і, можливо, змінити свою манеру їзди. Як мінімум – плавно набирати допустиму швидкість, а потім лише підтримувати її, а під’їжджаючи до світлофора, заздалегідь відпускати педаль газу.
У такому разі варто під’їжджати на перехрестя на секунду-дві пізніше, але весь цей час бензиновий двигун вимкнений, а батареї заряджаються в процесі рекуперації.
Таким чином у більш-менш рівномірному потоці на дорозі з великою кількістю світлофорів через місто можна проїхати з витратою палива 4,4–4,8 л. Але якщо не ставити собі за мету максимально заощадити, можна легко оцінити найкращу динаміку цього кросовера порівняно з його монопаливними варіантами.
У момент старту в повнопривідному Toyota RAV4 Hybrid в роботу миттєво вступають одразу всі електричні мотори, і майже одночасно до них приєднується бензиновий. Цей проміжок часу можна сприйняти за затримку в трансмісії, але все зовсім не так.
Адже до того, як запуститься ДВЗ, машина вже рухається. До того ж, електричні двигуни одразу віддають весь свій крутильний момент. Саме тому електромобілі такі бадьорі на старті, але Toyota RAV4 Hybrid і далі дуже впевнено набирає швидкість.
Певною мірою відчуття від прискорення згладжує рівний звук двигуна на високих обертах. Схожий – у авто з варіаторами. Але як такої коробки передач в Toyota RAV4 Hybrid немає. Її роль відіграє планетарний механізм.
Він забезпечує безступінчасту передачу крутильного моменту, завдяки чому розгін відбувається максимально рівно. Можна в будь-який момент натиснути педаль газу і реакції машини завжди будуть показово плавними і швидкими.
Немає тут кардана і диференціалів, тому енергія бензинового двигуна не витрачається на те, щоб крутити такі механізми. А щодо ваги цього «заліза», з батареєю і електромоторами гібридна модифікація навіть важча за дизельну і бензинові. Але при цьому динаміка розгону до сотні у неї все одно найкраща.
В автономному режимі
Система Hybrid Sinergy Drive самостійно вирішує, коли і який із компонентів задіяти. Навіть якщо акуратно рушати на самій лише електриці, вмикаються обидва електродвигуни. Але для підтримки рівномірного руху залишається працювати тільки передній.
Бензиновий ДВЗ може запуститися для підзарядки батарей, а може і крутити колеса. Впливати на ці процеси не можна, та й, мабуть, не потрібно. Адже можна просто обрати один із режимів: рух на електротязі EV Mode, економічний Eco Mode або динамічний Sport.
Виключно на електротязі кросовер здатний проїхати до 2 км зі швидкістю до 45 км/год, Але враховуючи, що, тільки-но я відпускаю педаль газу, починає працювати режим рекуперації, який заряджає батареї, насправді ця відстань збільшується.
Дія економного режиму відчувається під час спокійної їзди і після несильного натискання на акселератор. Помітно, як гібридна силова установка відгукується немов через паузу і знехотя. А от у спортивному режимі вона легко й оперативно реагує навіть на невелике додавання газу і максимально часто вмикає бензиновий двигун.
Електромотори без зволікання відгукуються на натискання педалі газу повноцінною віддачею крутильного моменту – і прискорення починається набагато швидше ніж на авто зі звичайним ДВЗ.
Завдяки цьому навіть різка і швидка їзда задля задоволення стає ще й дуже комфортною. Щоправда, якраз в такому спортивному режимі, та ще й у вихідний день, безлюдними столичним і приміськими дорогами, виходить найвища витрата пального – 9 л на 100 км.
І це в найбільш розтратливому з точки зору використання гібриду ритмі. Адже на заміській трасі електромотори все одно допомагають бензиновому агрегату прискорювати машину і підтримувати високу швидкість, даючи йому змогу працювати на низьких обертах.
Але варто лише зменшити газ – бензиновий двигун вимикається, а рекуперативна енергія починає заряджати батареї. І хоч як бадьоро мчить наш автомобіль, він все одно наздоганяє потік і якийсь час їде з його швидкістю.
Навіть при 70-75 км/год достатньо лише ледь притиснути акселератор, щоб підтримувати заданий темп, і Toyota RAV4 Hybrid починає їхати на одній електриці.
У будь-якому разі, у місті машина зупиняється на світлофорах, потрапляючи в більш щільний трафік, в якому і починає покращувати зіпсовані швидкою заміською їздою і обгонами показники економічності.
У результаті за кілька днів їзди у стилі звичайного авто без особливого прагнення заощадити і водночас з усіма перевагами цієї моделі (клімат-контроль, обігрів і аудіосистема) середня витрата пального становила від 6,7 до 7,5 л на 100 км.
І це цілком гідний показник для практично двотонного кросовера. Адже на високих швидкостях і в поворотах Toyota RAV4 Hybrid поводиться не гірше за побратимів.
Авто точне у керуванні, а доволі жорстка підвіска впевнено і без кренів тримає машину в поворотах, тільки глибокі вибоїни і поперечні тріщини проїжджаєш із гучним жорстким стуком.
Ось і відповіді
Дорожній просвіт у 187 мм у Toyota RAV4 Hybrid дає змогу без побоювання паркуватися поблизу високих бордюрів, впевнено проїжджати розбитими дорогами, грунтовками і глибокими коліями.
А на більш небезпечному бездоріжжі ця модифікація програє бензиновим і дизельним з їх жорстким зв’язком двигуна з колесами та можливістю заблокувати центральну муфту.
Для систематичних вилазок на бездоріжжя Toyota RAV4 Hybrid пристосована менше, проте на асфальті вона динамічніша і водночас комфортніша, ніж бензинові версії, а також економічніша, ніж турбодизельна.
Фото автора
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Дуже просторий салон. Багажник, навіть з батареями, залишається доволі містким і більшим, ніж у інших машин цього класу. Інтер’єр будь-якої версії має респектабельний вигляд за рахунок оббивки торпедо штучною шкірою. Дверцята повністю прикривають пороги, завдяки чому одяг під час висадки не забруднюється. Процес полегшують і широкі дверні отвори. Дорожній просвіт 187 мм, що більше, ніж у версії з бензиновим 2,5-літровим мотором (161 мм), але… | − …цей показник трохи менший ніж у 2-літровій бензиновій (190 мм), і істотно поступається 2,2-літровим дизельним (197 мм). Частина кнопок розташована на нижньому ярусі торпедо. Вони немов заховані під його виступною частиною, що не дуже зручно. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Це найпотужніша і найдинамічніша модифікація RAV4 в Європі та Україні. Незалежно від типу приводу, сумарна потужність Hybrid Sinergy Drive в цій машині становить 197 к.с. Розгін до 100 км/год у Toyota RAV4 Hybrid на 1,1 секунди краще, ніж у версії з бензиновим 2,5-літровим ДВЗ. При цьому витрата пального – на рівні або менше 2,2-літрової турбодизельної версії. Гібридна силова установка працює тихо і дуже плавно, що робить їзду значно комфортнішою. | − Фактична витрата палива безпосередньо залежить від манери їзди. І без дотримання деяких правил особливі лихачі не оцінять великої економії порівняно з бензиновими версіями, а вже тим паче на тлі турбодизельної. |
Фінанси й оснащення | |
+ Регламент проходження ТО той самий, що і для версій з ДВЗ. Додаткова перевірка електроніки гібридної силової установки збільшує вартість обслуговування лише на 100 грн під час непарних ТО (1, 3,…) і на 300 грн – під час парних (2, 4,…). При цьому гальмівні колодки змінювати треба рідше, також немає великої кількості вузлів і агрегатів, які можуть зламатися або потребують обслуговування (коробка передач, роздатка, задній диференціал, стартер, …). Пропонується в трьох варіантах оснащення. Початковий – на рівні, середньому для машин із ДВЗ. Він охоплює торпедо і дверні карти з оббивкою зі штучної шкіри, електричний привід кришки багажника, сітку для багажу, систему безключового доступу та запуску двигуна, камеру заднього виду, світлодіодні фари, круїз-контроль, систему контролю тиску в шинах, підігрів передніх сидінь, 2-зонний клімат-контроль та інше обладнання. Максимальна комплектація: шкіряна оббивка сидінь, підігрів керма, обігрів всієї площі лобового скла, система кругового огляду, функція моніторингу мертвих зон дзеркал тощо. | − Вартість гібридної версії починається з 824 943 грн за передньопривідну машину, так що це не найдоступніший варіант Toyota RAV4. Якщо розглядати авто в максимальних комплектаціях, з цінником в 1 055 580 грн Toyota RAV4 Hybrid E-AWD буде найдорожчою модифікацією. Вона на 4000 грн дорожча, ніж найбільш упакований турбодизельний аналог, на 20 244 грн перевищує вартість 2,5-літрового бензинового і на 100 256 грн – 2-літрового RAV4. |
Toyota RAV4 Hybrid E-AWD | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4605/1845/1685 |
База, мм | 2660 |
Колія передн./задн., мм | 1560/1560 |
Кліренс, мм | 187 |
Маса споряджена/повна, кг | 1860/2270 |
Об’єм багажника, л | 501/1633 |
Об’єм бака, л | 56 |
Гібридна силова установка | |
Тип ДВЗ | бенз. з розп. впр. |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см, куб. | 2494 |
Потужність, кВт (к.с.) | 114(155) |
Тип електродвигунів | Синхронні, змінного струму з постійними магнітами |
Потужність пер./задн., кВт | 105/50 |
Макс. кр. мом., пер./задн., Нм | 270/139 |
Сумарна потужність кВт (к.с.)/об/хв | 145(197)/5700 |
Сумарний макс. кр. мом., Нм/об/хв | 210/2000-2800 |
Акумуляторна батарея | |
Тип | нікель-металгідридна |
Номінальна напруга, В | 244,8 |
Номінальна ємність, А/год | 6,5 |
Трансмісія | |
Тип привода | авт. підкл. повний |
КП | планетар. Е-CVT |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 235/55 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 180 |
Розгін 0-100 км/год, с | 8,4 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 5,6-5,7 |
Гарантія, років/км | 3/100 000 |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 |
Мінімальна вартість, грн* | 918 692 |
Вартість авто на тестуванні, грн* | 1 055 580 |
*На 14.11.2016 р. для авто з повним приводом