Тест-драйв оновленого Renault Sandero Stepway – мінус циліндр + плюс робот
Якщо ви плануєте купити невибагливий автомобіль із претензією на SUV, а також якщо вам достатньо зовнішнього антуражу і збільшеного дорожнього просвіту, то вибір передньопривідної версії такого авто цілком зрозумілий. Renault Sandero Stepway якраз такий: він існує виключно в передньопривідному виконанні, але має вигляд компактного кросовера. І тепер для нього запропоновано новий силовий агрегат і сучасне обладнання.
Практичні аспекти
На тлі звичайного хетчбека Сандеро версія Сандеро Степвей здається брутальнішою, але її позашляхові атрибути так само мають суто практичну спрямованість. Чорні розширювачі колісних арок на крилах надають авто серйозного вигляду, гармонують із більшими колесами і захищають метал від можливих подряпин, коли ви пробираєтеся лісовими доріжками поміж гілок та кущів.
Хромовані елементи в бамперах – це декорація. Але під моторним відсіком передбачено реальний захист, що для наших умов важливо. А релінги дають змогу швидко встановлювати додатковий багажник.
Рівних асфальтованих доріг в Україні небагато, тому збільшений до 197мм дорожній просвіт – прекрасна підмога для підвіски. Від звичайного хетчбека модель відрізняється насамперед інтер’єром: сидіння – з індивідуальною оббивкою і вишитою назвою модифікації.
У виконаннях Stepway+ і Limited Edition CROSS жорсткий пластик передньої панелі скрашує шкіряне оздоблення керма. А от 7-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи MediaNAV з навігацією пропонується за доплату для двох комплектацій, але для найдорожчої входить в базове оснащення.
Не кожному водієві вдається зручно влаштуватися за кермом, оскільки він регулюється тільки за кутом нахилу. Простіше знайти прийнятну посадку у версіях Stepway+ і Limited Edition CROSS, де передбачено мікроліфт сидіння.
У таких машинах також використовуються електроприводи і обігрів бічних дзеркал, клімат-контроль, є задні електричні склопідйомники, а водійський ще й оснащений режимом автоматичної роботи. Втім, це не здивує тих, хто вже знайомий з Renault Sandero Stepway другого покоління до оновлення. Але тепер машина отримала приємні опції, ставши більш приязною до власника.
З’єднавши свій смартфон через протокол Bluetooth з інтерфейсом авто, можна керувати викликами за допомогою голосових команд, що дає можливість менше відволікатися від дороги. А маневрувати заднім ходом у незнайомих місцях та в умовах недостатньої видимості простіше, якщо замовити набір з заднього парктроніка та камери.
Новинка під капотом
Найголовніше нововведення рестайлінгової версії Renault Sandero Stepway другого покоління розміщене під капотом. Це повністю алюмінієвий двигун 0,9 Energy TCe 90 об’ємом 898 кубиків. Він розвиває ті самі 90 к.с., що і 1,5-літровий дизельний чотирицилідровик, але має лише три циліндри.
Це і пояснює те, чому агрегат не дуже рівно працює на холостих обертах, хоча ситуація змінюється, варто лише підняти оберти і поїхати. Після 2000 об/хв движок тягне веселіше, але динаміка у машини посередня (адже і призначення у неї інше).
Ми дуже швидко переконалися в тому, що Сандеро Степвей підходить для спокійних водіїв, економних і тих, хто віддає перевагу автоматичній коробці передач. Адже тільки з таким мотором для моделі як альтернатива механічній КП можна обрати роботизовану трансмісію. Хоча до її роботі і доводиться пристосуватися.
Паузи, що виникають при перемиканні передач, можна скоротити, трохи відпустивши педаль газу в той момент, коли вимикається передача (а це добре відчувається). Домогтися ще рівнішого руху простіше в ручному режимі простими поштовхами важеля вперед-назад.
Зупиняючись під гірку, краще добре притиснути педаль гальма, щоб увімкнулася стандартна для моделі система допомоги при старті на підйомі. І коли машина рушатиме наступного разу, то не буде відкату назад.
Залишаючи такий Renault Sandero Stepway, не забувайте поставити його на ручник, оскільки режиму «Паркінг» тут немає. До речі, встановлений у нашій машині підлокітник у такі моменти заважає, тому в мене він весь час був відкинутий. Але взимку, щоб не прихопило гальмівні колодки, краще залишати коробку на «Драйві».
У Сандеро Степвей можна не перемикати передачі самостійно і тут не доводиться користуватися зчепленням. Це особливо до душі водіям, які не дружать із «ручкою». До того ж крім зручності їзди в міських заторах така коробка забезпечує вищий рівень екологічності, знижуючи витрату палива в місті.
От лише цей показник безпосередньо залежить від людини за кермом. Приміром, коли ми дуже захотіли, то вклалися в заявлені 4,7 л на 100км на трасі і 5,7 л – у місті.
Домогтися чистоти експерименту простіше на більш дорогих версіях версіях Stepway+ і Limited Edition CROSS. Адже вона оснащена круїз-контролем і обмежувачем швидкості, що допомагає легко утримувати необхідний рівний темп.
А маршрутний комп’ютер дає змогу контролювати кількість витраченого пального з кроком у 100 г. Все це ми випробували, коли визначали, скільки ж проїде Renault Sandero Stepway на 0,9 літра пального. От тільки їхати так нудно. Але якщо хочеш, щоб було веселіше, змирися з тим, що в підсумку цифри не порадують.
Тільки-но починаєш рухатися в ритмі потоку, швидше прискорюватися і більш активно натискати на газ або просто швидко їхати заміською трасою, то й 3-циліндровому моторчику доводиться весь час працювати на високих обертах. А це збільшує витрату пального.
В результаті він піднімався навіть до 7,2 л на 100 км. Але все одно в динамічно змінному ритмі руху хочеться побільше сил для авто. Втім, таку машину власники обирають за інші якості.
Наприклад, за те, що зі збільшеним (порівняно зі звичайним Сандеро) до 197 мм дорожнім просвітом куди спокійніше з’їжджати з дороги і їздити нашими вибоїнами. Навіть із урахуванням того, що з п’ятьма пасажирами кліренс зменшується до 173 мм.
Також водії цінують у цьому автомобілі всеїдну підвіску, яка нехай не дуже комфортно, але надійно витримує всі удари. Нерівний профіль дороги, горби, тріщини та ями відчуваються на кермі та на кузові.
А ще на Sandero Stepway встановлюються 16-дюймові колісні диски з шинами 205/55 R16, замість 185/65 R15 на звичайному Renault Sandero. Тому всі нерівності чути сильніше. Але все це йому можна вибачити за ту стійкість, з якою він переносить тяготи українських доріг.
Хто перейде йому дорогу?
Як засвідчує досвід експлуатації цих машин, їхня ходова доволі живуча в наших умовах. До того ж, знайдіть інший такий недорогий, невибагливий, компактний автомобіль із зовнішністю а-ля позашляховик, хорошим дорожнім просвітом, малолітражним мотором і роботизованою трансмісією, та ще європейського бренду.
Фото автора і Євгена Сокура
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Збільшений кліренс у нашій країні – це добре. Накладки на колісні арки не просто надають авто більш мужнього вигляду, а й можуть убезпечити фарбу від подряпин гілками, якщо ви пробираєтеся лісовими доріжками. До речі, перевагою машини в цьому разі є компактні розміри. А завдяки скромним габаритам і непоганій оглядовості дзеркал на авто легко маневрувати в місті. | − Матеріали в салоні дуже прості, а підвіска недостатньо комфортна на наших дорогах. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ На відміну від дизельного варіанта, для двигуна 0,9 Energy TCe 90 пропонується вибір коробок передач – механічна або роботизована. З роботом витрату пального в місті обіцяють на 100 грамів меншу, а зручність пересування кращу, ніж з механікою. Тільки такий силовий агрегат оснащується системою автоматичного відключення і запуску двигуна на коротких зупинках Stop and Start і відповідає екологічним нормам Євро-6, тоді як решта – Євро-5. | − Зважаючи на непарну кількість циліндрів відзначаємо не дуже рівну роботу агрегата на холостих обертах. Потрапити в заявлену витрату пального можна тільки під час дуже акуратної і спокійної їзди. Роботу не вистачає швидкості і плавності перемикань. |
Фінанси й оснащення | |
+ Оснащення Renault Sandero Stepway стало багатшим. Тепер на ньому застосовується голосове керування, а як опцію пропонують задній парктронік і камеру. З цим мотором і механічною коробкою передач це – найдоступніший варіант Степвея. Кількість доступних комплектацій збільшилася за рахунок нової версії Limited Edition CROSS. | − Версія з роботом – найдорожча. Деякі опції навіть за доплату доступні тільки для більш дорогих виконаннях. |
Renault Sandero Stepway 0,9 Energy TCe 90 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | хетчбек | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4080/1757/1618 | |
База, мм | 2589 | |
Колія передн./задн., мм | 1497/1486 | |
Кліренс, мм | 197 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1113/1535 | |
Об’єм багажника, л | 320/1200 | |
Об’єм бака, л | 50 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. з безп. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R3/4 | |
Об’єм, см, куб. | 898 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об./хв | 66(90)/5000 | |
Макс. кр. мом., Нм/об./хв | 140/2250 | |
Трансмісія | ||
Тип приводу | передній | |
КП | 5-ст. робот. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск./бараб. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. | |
Підсилювач | гідро | |
Шини | 205/55 R16 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 169 | |
Розгін 0-100 км/год, с | 11,0 | |
Витр. траса-місто, л/100 км | 4,7-5,7 | |
Гарантія, років/км | 5/100 000 | |
Періодичність ТО, років/км | 10 000 | |
Мініимальна вартість, грн* | 374 760 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 412 569 |
* на 04.04.2017 р. для авто з обраним силовим агрегатом