Тест-драйв: оновлена Acura MDX – кнопкових справ майстриня
Саме з кросовером Acura MDX третього покоління компанія офіційно вийшла на український ринок. Тепер перед нами оновлена модель. Щоправда, вона – немов відображення Acura MDX, тест-драйв якої ми проводили на дорогах України.
Так само проникливо дивляться великі світлодіоди фар головного світла, аналогічно відблискує фірмова решітка радіатора з широкою сріблястою планкою, навіть колір і дизайн колісних дисків збігаються.
І все ж нинішня машина здається трохи нижчою і ширшою. Все це завдяки накладкам кольору кузова знизу переднього і заднього бамперів, а також додатковим підніжкам під пороги.
До речі, під прорізами задніх дверцят вони ширші (це допомагає пробиратися на третій ряд), а спереду ховаються під порогами, трохи виступаючи за їхні межі, через це їх можна зачепити штаниною, висаджуючись з машини.
До того ж оновлені MDX відрізняються спеціальними шильдиками на порогах і задніх дверцятах, які нагадують про 30-річну історію автомобілів Acura. Але головні зміни одразу помічаємо всередині машини.
А тепер щодо кнопок
У салоні оновленої Acura MDX немає звичного важеля автоматичної трансмісії, як було раніше. Його замінили кнопки. До такого керування звикаєш швидко.
Щоб уникнути плутанини кнопки мають різну форму і рознесені. А щоб похапцем або з необережності не натиснути замість «драйву» на «задню передачу», вона вмикається клавішею, яку і слід потягнути.
І якщо навіть ви забули перевести коробку в паркувальний режим, варто лише вимкнути запалювання – як це відбувається автоматично. Щоправда, потім його слід знову ввімкнути і вимкнути, щоб відключилося живлення на приладах в авто.
Але і це ще не все. Адже сама коробка SportShift має не шість, а дев’ять передач! З таким автоматом нас вже познайомив тест-драйв нової Acura TLX. До речі, цей седан ще й показав, якою ефективною є його система утримання в смузі. І оновлений MDX обзавівся такою самою. Все це додало свіжих ноток у поведінку комфортного і технологічного кросовера.
Двигун залишився колишнім – 3,5-літровий 290-сильний бензиновий V6. Але раніше хорошу тягу на різних обертах і економічність мотора забезпечували безпосереднє впорскування, а також системи зміни фаз газорозподілу iVTEC і Variable Cylinder Management (VCM) – залежно від режиму руху відключаються три з шести циліндрів. А тепер їм допомагає і трансмісія, у якої в півтора разу більше ступенів.
Це дає змогу грамотно добирати передачі з урахуванням швидкості руху. А мотор тепер працює на обертах, близьких до оптимальних з точки зору економії. В результаті тест-драйв оновленої Acura MDX показав, що на такому кросовері можна вкластися в 11,1 л витрати пального на 100 км.
Причому оновлена машина в цьому разі їде більш плавно. Якщо раніше в 6-ступінчастій коробці можна було вловити моменти зміни передач, то нова 9-швидкісна АКП робить це непомітно. Але відчуття від розгону знайомі. Помітно, як натиск наростає без різкого сплеску, – рівно, але впевнено.
Коли вдруге натискаєш круглу кнопку D/S – коробка переходить у спортивний режим. Тепер вона радше нагадує колишню шестиступку, бо одразу піднімає оберти на нижчій передачі і починає жорсткіше перемикатися.
Повне відчуття драйву від спортивних налаштувань дає однойменний режим, який обирається вже знайомим перемикачем системи зміни динамічних властивостей автомобіля Integrated Dynamic System (IDS). З урахуванням характерної зовнішності цього кросовера саме таке налаштування має найбільш доречний вигляд.
При цьому в реакціях Acura MDX не з’являється підвищеного напруження і злості. Машина залишається комфортною і тихою. Однак навіть на звичайному режимі роботи коробки реакція двигуна на додавання газу більш жива і точна.
Та й мотор звучить цікавіше і красивіше. Граючи акселератором у межах 2000-3000 об/хв, можна викликати неголосне, але красиве звучання вихлопу з металевими нотками. Кермо хоч і стало жорсткішим та інформативнішим, але так само зберігає комфортну пружність і м’якість.
Граційний і комфортний
Складена на платформі Global Light Truck машина має легкий і жорсткий кузов. Її ходові якості свого часу відточували на легендарному Нюрбургринзі і гірських серпантинах в Австрії.
Під центральним підлокітником – відкидна поличка з дерев’яним оздобленням і протиковзкими накладками, під нею – величезний бокс з різними роз’ємами і розеткою.
Тепер ще й загальна маса MDX зменшилася на 125 кг порівняно з моделлю 2014 року. Тому не дивно, що кросовер у керуванні схожий на легковик. І хоч це немаленький автомобіль (довжина становить близько 5 м), але під час маневрів дуже рухливий, а в поворотах із показовою старанністю тримає траєкторію.
Завдяки фірмовій системі постійного повного приводу Super Handling AllWheel Drive (SH-AWD) з функцією динамічного водіння Agile Handling Assist (AHA) Acura MDX дуже впевнено входить у повороти навіть на слизькій дорозі.
І це не дивно, оскільки у віражі 70% крутильного моменту спрямовується на задню вісь, а потім може йти на зовнішнє колесо, а внутрішнє додатково гальмується.
Таким чином, з урахуванням кута повороту керма, швидкості обертання коліс і бічних прискорень компенсуються знесення або занесення машини. У звичайних умовах на прямих до 90% крутильного моменту двигуна передається на передні колеса, але під час активного прискорення до 45% тяги йде на задок.
На другому ряду є окремий пульт управління клімат-контролем. Розважальний комплекс пропонує надіти навушники і відключитися від зовнішнього світу під час перегляду фільму. А 16,2-дюймовий екран може транслювати дві картинки: один пасажир дивиться одне, другий – інше відео.
Над підвіскою попрацювали, щоб підвищити її жорсткість, знизити рівень шуму і вібрацій від дороги. При цьому спортивного характеру не додалося. Змінюючи режими системи IDS, неможливо вплинути на налаштування ходової Акури MDX. Вона у всіх випадках залишається дуже комфортною і згладжує велику кількість нерівностей, від яких ви не змогли ухилитися.
Невеликі дефекти ходова проковтує легко. І за кермом їх не відчуваєш і не чуєш. А от на середніх і великих вибоїнах, гребінці та тріщинах – особливо якщо вони дуже близько одна від одної, задня підвіска видає гучний і глухий перестук. Схожий ми чули зовсім недавно, коли проводили тест-драйв Honda Pilot нового покоління.
Колісна база у MDX і Пілота однакова (2820), але габаритні розміри Акури трохи менші. Відповідно, і об’єм багажника скромніший. При складанні задніх рядів отримуємо рівну підлогу. Під ним – доволі містка ніша. З неї треба дістати ванночку-вставку, щоб дістатися до домкрата і буксирувального вушка.
На автопілоті, але не так, як у Пілоті
У комфорті та звуках, які видає підвіска оновленої Acura MDX, простежується спорідненість із новою Хондою Пілот, на тлі якої MDX – не просто компактніший і драйверский автомобіль, а й більш технологічний.
Оновлена Acura MDX отримала системи запобігання виїзду зі смуги і контролю положення в ряду. І тепер вона не тільки автоматично повертається в ряд після наїзду на лінію розмітки, а й може, не чекаючи цього, самостійно дотримуватися центру смуги і навіть входити в пологі повороти.
Адаптивний круїз-контроль був на Acura MDX і до оновлення, але тепер він може повністю зупиняти автомобіль. А от системи запобігання виїзду зі смуги і контролю положення в ряду раніше для моделі не пропонувалися.
Адаптивний круїз-контроль на MDX встановлювали і до оновлення, а тепер він отримав ще й функцію повного зупинення авто. Але навіть коли цією системою не користуєшся, то інша – CMBS (перешкоджає зіткненню) у разі ризику аварії спочатку вмикає попереджувальну лампу, потім підтягує ремені і вже згодом, якщо не починаєш гальмувати, сама уповільнює машину.
Новий Пілот може похвалитися камерою Lanewatch у правому дзеркалі, а в MDX при сильному зниженні швидкості автоматично вмикаються чотири камери кругового огляду. Тому на парковках набагато зручніше орієнтуватися. І якщо потрібно як слід розгледіти перешкоду, можна просто збільшити окремі картинки.
Так було і до оновлення. Знайомий тут і сенсорний екран. Може, йому не вистачає кольорів, але під час торкання коротка вібрація підтверджує, що система прийняла команду.
До речі, використовувати екран доводиться часто. На нього покладені деякі операції, хоча куди простіше було б виконувати їх окремою кнопкою або в один дотик (як у німецьких конкурентів), а тут потрібні додаткові рухи.
Наприклад, змінити силу обдування і напрямок потоків повітря звичайними кнопками неможливо. Щоб увімкнути систему рециркуляції повітря в салоні, потрібно ввійти в сенсорну кнопку на екрані, а потім у спливаючому вікні обрати потрібну функцію (відкрити або перекрити подачу повітря ззовні). За цей час встигаєш ковтнути чаду від вантажівки або маршрутки.
Закладені в пам’ять радіостанції і в розділі пошуку не сортуються за назвами. Доводиться орієнтуватися за частотами. І для користування телефонною книжкою треба спочатку зайти в розділ телефону, а потім ще відкрити меню. Все це відволікає від дороги.
Простіше з популярними співрозмовниками. Список останніх номерів абонентів можна викликати просто на щиток приладів і вибрати кнопкою на кермі. Лише однією кнопкою також можна змінити носій музичних файлів.
Але деякі функції мають доволі зручне і оригінальне рішення. Наприклад, коли кнопкою на дверцятах відновлюєш свої налаштування крісла і дзеркал, то не треба тримати її весь час. Раз натиснув – і готово. До того ж не тільки два варіанти цих налаштувань прив’язані до кожного з двох ключів, а й параметри системи IDS.
А деякі функції взагалі працюють в автоматичному режимі. Наприклад, обігрів лобового скла (шкода, що тільки в районі двірників, а не на всій площі), як і підігрів/вентиляція передніх крісел, може вмикатися самостійно залежно від температури і налаштування клімат-контролю.
Таким чином, чимало опцій, брак яких відчуваєш в новому Пілоті, знаходиш у Acura MDX. Крім цього, флагман люксового підрозділу японської компанії з більш потужним і об’ємним мотором демонструє схожий апетит, але їде куди шляхетніше.
Така машина, відповідно, і коштує дорожче. А ось на тлі конкурентів ціна Акури має доволі привабливий вигляд, якщо враховувати її багату комплектацію. І тим паче зараз, коли курс валюти зростає, а вартість Acura знижено.
Фото автора
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Звукопоглинальні лобове й передні бічні стекла, потрійні ущільнювачі у всіх дверних отворах, система активного шумозаглушення і вкрай тихий у роботі двигун роблять їзду дуже комфортною. Та й підвіска чудово проковтує практично всі нерівності. Дорожній просвіт становить 200 мм, що важливо в наших умовах їзди. | − На розбитих дорогах гучна робота задньої підвіски знижує рівень комфорту. Додаткова підніжка збільшує ризик забруднити штанину під час висадки. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ З новою коробкою і мотор став економічнішим. Причому витрата пального зменшилася якраз у міському циклі. А середні показники під час тест-драйву перебували в межах 11-13 л на 100 км. Що непогано для 3,5-літрового 290-сильного движка. Такий мотор забезпечує дуже комфортний і впевнений розгін. Загальна маса MDX знижена на 125 кг порівняно з моделлю 2014 року. | − Не з’явилося вибору моторів. Немає дистанційного запуску двигуна (як у Пілота), тому віддалено прогріти салон у машині не виходить. |
Фінанси й оснащення | |
+ Автомобіль обзавівся новими опціями і удосконалив деякі колишні. Враховуючи багатий рівень оснащення, вартість машини доволі приваблива. | − Комплектацій, як і раніше, тільки дві. Керування деякими функціями складніше, ніж у конкурентів. |
Acura MDX | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/7 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4935/1960/1730 |
База, мм | 2820 |
Колія передн./задн., мм | 1685/1700 |
Кліренс, мм | 200 |
Маса спорядж/повна, кг | 1930/2575 |
Об’єм багажника, л | 234/676/1344 |
Об’єм бака, л | 73,8 |
Двигун | |
Тип | бенз. із безпос. впр. |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | V6/4 |
Об’єм, см. куб. | 3471 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 213(290)/6200 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 355/4700 |
Трансмісія | |
Тип привода | пост. повний |
КП | 9-ст. автом. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незал/незал. |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 245/55 R19 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість км/год | 220 |
Розгін 0-100 км/год, с | 7,6 |
Витр. траса-місто, л/100 км | 7,7-14,2 |
Гарантія, років/км | 3/100 000 |
Періодичність ТО, км | 1/15 000 |
Вартість ТО-1, грн | 3 664 |
Мінімальна вартість, грн* | 1 744 319 |
Вартість тестованого авто, грн* | 1 957 110 |
*На 17.01.2017 р.