Тест-драйв нового Volkswagen Tiguan: Неокласик
У другому поколінні новий Volkswagen Tiguan має більш рішучий і цікавий вигляд. Він яскравий і водночас стриманий. За неначе рубаними формами і вираженими ребрами нового Тігуан складно розгледіти збільшені габарити.
А насправді довжина авто зросла до 4486 мм (+60 мм), колісна база – до 2680 мм (+76 мм), ширина – до 1839 мм (+30 мм), і тільки висота зменшилася до 1657 мм (-46 мм).
Під час тест-драйву багато хто відзначав схожість нового Тігуан з кросоверами BMW. Все правильно, схожість є у виразному центральному ребрі кузова, у характерному вигині задніх бокових вікон і задньої оптики. Є навіть віддалена схожість у конфігурації світлодіодних ходових вогнів.
Виразний дизайн машини посилено за рахунок світлодіодних фар з чорними корпусами і LED-ліхтарів, а також обвісу R-Line з декоруванням переднього бампера чорними глянцевими елементами.
До речі, з темними корпусами фар повністю зібраними на LED-елементах, оптика нового Тігуан має просто шикарний вигляд. Особливо коли для машини замовлено зовнішній обвіс R-Line зі спідницями і декором чорними лакованими елементами.
На дорожній просвіт такий бампер негативного впливу не має (він реально становить 191 мм), але дає менше свобод на пересіченій місцевості.
А в місті немає проблем. Хіба що в глибокі замерзлі замети лізти не хочеться, щоб не ялозити пофарбованим у колір кузова пластиком по обмерзлому насту і не вгризатися ним у щільний сніг. Для цього більше підходить авто зі стандартним бампером, який має більш скошений звис і закритий у нижній частині незабарвленим пластиком.
Найтехнологічніший
Помітно змінився і салон. Передня панель набула більш легкового вигляду. А крім повністю нової архітектури можна відзначити і такі ключові моменти, як віртуальний щиток приладів, величезний сенсорний монітор на центральній консолі і новий перемикач системи повного приводу 4MOTION Active Control.
Уже це дає зрозуміти, що новий Тігуан став набагато технологічнішим за свого попередника. Але всі масштаби доопрацювань усвідомлюєш тільки після того, як оціниш інтерфейс автомобіля.
Тут і розумієш, що він пропонує безліч корисних нововведень, а знайомі системи отримали додаткові параметри, які допомагають відшліфувати їх роботу і дуже чітко відрегулювати навіть такі параметри, про які ми і не замислювалися.
Навігаційна система підтримує Google Map і Google Earth. Отже, навіть у незнайомому місті легко знайти пункт призначення (наприклад, готель або супермаркет) просто за назвою. Ввів його в рядок пошуку, отримав інформацію, в один клік зайшов на сайт – одразу, лише раз торкнувшись, зателефонував для уточнення деталей.
Під’їхавши в незнайоме місце, можна огледітися на всі 360°, перевірити номер будинку або наявність інших орієнтирів. Головне, сплатити за Інтернет. Тоді і четверо пасажирів у дорозі не нудьгуватимуть, адже точка Wi-Fi дає можливість підключати до п’яти пристроїв одночасно.
Віртуальний щиток приладів Active Info Display з діагоналлю 31,2 см можна налаштувати на свій розсуд.
Віртуальний щиток приладів Active Info Display з діагоналлю 31,2 см можна налаштувати на свій розсуд. Особливо цікавий вигляд він має в режимі домінування карти системи навігації. Тут також чимало різної маршрутної і супутньої інформації, зокрема є дані телефонної книги й аудіосистеми.
Проекційний дисплей дає змогу конфігурувати розташування різних показників, виділяючи важливіші. Цією можливістю своєї нової опції Volkswagen Tiguan другого покоління не здивував. Але функція «сніг» (після її ввімкнення екран стає сірим) дає змогу добре зчитувати інформацію на тлі білої дороги.
Але якщо ви не хочете, щоб система попередження про скорочення дистанції щоразу про це нагадувала, але продовжувала працювати, – заходите в меню, знаходите потрібний розділ і знімаєте позначку. Або відкалібруйте час попередження. Все одно завжди можна повернутися до попередніх налаштувань настройки.
З оглядовістю проблем не виникає, але можна встановити чотири камери кругового огляду Area View або систему автоматичного паркування Park Assist. Причому цей помічник здатний завести машину на стоянку навіть з причепом від 2 до 2,5 тонн.
Система автоматичного паркування з безліччю інтерактивних підказок.
Автомобіль також готовий відстежувати інші авто в мертвих зонах дзеркал і навіть ті, що наближаються поперечним курсом під час руху заднім ходом.
Новий Tiguan може самостійно дотримуватися смуги руху.
Активована система Lane Assist автоматично починає роботу з 65 км/год і працює дуже чітко. Вона навіть примудряється розпізнати розмітку на зледенілих і засніжених дорогах, що я розумію з м’якого, але регулярного підкеровування авто.
Список пропозицій можна продовжувати. Але, упакувавши свій автомобіль опціями, не дивуйтеся потім, що Volkswagen Tiguan став коштувати дорожче за BMW, на який він схожий.
На задньому ряду нового Тігуан звичні для моделі столики у спинках передніх сидінь, а також регулювання дивана вперед-назад і за нахилом спинок. Новий Тігуан більший за свого попередника, тому і на другому ряду тут просторіше.
Місця для дорослої людини вистачає, але в ногах однаково його не так вже й багато навіть за умови максимально посунутого назад дивана. До того ж середньому пасажиру заважає високий трансмісійний тунель і консоль із керуванням власною зоною клімат-контролю і 3-ступінчастими підігрівами.
Крім них для боротьби з холодом передбачено електричний обігрів всієї площі лобового скла, підігрів передніх сидінь і керма.Остання функція за замовчуванням включається разом з грілкою водійського крісла. А за бажанням можна через меню внести коригування та вмикати / вимикати ці опції окремо або налаштовувати інтенсивність їх роботи, так само як і крісел зі склом можна відрегулювати окремо.
Погодьтеся, додуматися відрегулювати силу і швидкість напруження ниток обігріву заднього скла складно. Зрозуміти, для чого це треба, – також. Мабуть, тут враховуються погодні умови різних країн, а також передбачено економію енергії. Там, де клімат м’якіший, вистачить і слабкого режиму з мінімальними витратами ресурсів, а де він суворий – можна виставити максимальний.
Нові відчуття
Хоч би яким новим став Тігуан, варто лише запустити мотор – і одразу впізнаєш цю машину, адже комбінація силового агрегата і привід на перший погляд знайомі – це турбодизель 2.0 TDI, 7-швидкісний робот DSG і повний привід 4Motion.
От хіба що мотор тепер розвиває 150 к.с. (+10 л. с.), трансмісія 7-швидкісна з мокрим зчепленням, а повний привід тепер базується на основі муфти Haldex 5-го покоління. У неї збільшений діаметр каналів у гідравлічній частині системи, а більш продуктивний гідронасос дав змогу відмовитися від гідроакумулятора робочої рідини. Цими хитрощами зменшили вагу механізму і домоглися його більш оперативної роботи.
Повний привід налаштований шикарно! Зледенілою трасою машина йде дуже впевнено. Навіть за умови збільшеного порогу спрацьовування системи стабілізації, за рахунок грамотного розподілу тяги новий Volkswagen Tiguan проходить слизькі повороти надійно і без електронної страховки. А головне – що, допускаючи невеликі ковзання і дозволяючи керувати машиною за рахунок газу, така система додає задоволення від водіння.
Ще новий Тігуан отримав окремий перемикач, який простим поворотом ручки дає змогу обирати тип покриття (сніг, звичайна дорога або пересічена місцевість), яким потрібно проїхати.
Залежно від цього варіюється робота електронних систем блокування диференціала, стабілізації, противобуксування і регулювання крутильного моменту двигуна. Але є і окремий профіль, що дає змогу налаштувати параметри систем для руху бездоріжжям на свій розсуд.
Але на замерзлих сільських і лісових дорогах новий Tiguan рівно і впевнено розганяється, в снігу рухається результативно, тому відчути гнучкість роботи системи повного приводу не довелося.
А в більш серйозні і не передбачені для цієї машини умови ми її заганяти не стали – за обвіс переживали. Але для таких вилазок краще обрати авто з пакетом off-road із підібраним переднім бампером і системою спуску з гори.
Знайомі відчуття
Система перемикання профілів руху вже міцно прописалася в авто концерну. Але вперше на авто марки Volkswagen ми зустріли її, коли визначали два відтінки сірого в Volkswagen Golf VII. Вона впливає на налаштування двигуна, трансмісії, приводу, систем підстраховки і комфорту.
Тому в економічному режимі кліматична установка перемикається на щадний режим роботи, а силовий агрегат ніби впадає в напівсон. На невеликі натискання педалі газу ви практично не відчуваєте реакції, а на сильніші – відгуки задумливі і дуже плавні. Після скидання газу коробка взагалі розмикає зчеплення – і Tiguan їде за інерцією накатом.
Щоб не тиснути педаль сильніше, що зведе нанівець всі потуги еко-режиму, краще просто перейти в комфортний режим (у ньому чутливість силового агрегата більш лінійна і легка) або в спортивний (тоді реакції будуть найбільш точними і швидкими). Індивідуальний профіль дає змогу створити власну конфігурацію авто.
Водію пропонується для ознайомлення інформація щодо економної їзди, руху бездоріжжям і того, хто відповідає за споживання енергії.
Кардинальної різниці у поведінці нового Тігуан в різних режимах немає. Через це, кому потрібна більша спортивність, тому краще просто переставити важіль коробки в положення Sport. Ось тепер і під час зменшення швидкості коробка явно і відчутно підставляє більш низькі передачі з характерними перегазуваннями.
Але навіть у цьому разі різких дій роботизована трансмісія не любить. І у відповідь на педаль в підлогу при мінімальній швидкості бере паузу. Так що краще поводитися з акселератором обережно.
Тоді добре відчуваєш, як слідом за ним впевнено зростає тяга мотора ближче до 2000 об/хв – і Volkswagen Tiguan впевнено набирає хід у районі середніх оборотів. Далі вже вгору завдяки двом зчепленням коробка перемикається швидко і непомітно.
Щоправда, на високих обертах мотора нікуди не дітися від низького грудного звуку двигуна. І як тільки за неспішної їзди таке дизельне звучання починає набридати, одразу важіль потрібно повернути назад у звичайне положення.
Кермо в будь-яких режимах зберігає м’якість, а колеса з красивими 19-дюмовий дисками не залишають непоміченими нерівності, але загалом підвіска зберігає звичний рівень комфорту.
У машині відчуваєш усі нерівності льоду, латки і прогалини в асфальті, але цілком вдається обходитися без жорстких стусанів та ударів. Навіть на розбитій дорозі кузов не здригається, а людей трясе куди менше, ніж коли ми вивчали нову геометрію під час тест-драйву Audi Q2.
У новому форматі
Незважаючи на вдосконалені агрегати і прогресивні системи, новий Volkswagen Tiguan другого покоління пропонує добре знайомі відчуття. Та й під час руху приналежність авто можна встановити з заплющеними очима.
Але якщо їх розплющити, то ви побачите абсолютно новий кросовер – стильний, цілеспрямований, впевнений у собі і напористий. І я думаю, що на сьогодні це найпрогресивніша серійна модель компанії.
Фото автора
Volkswagen Tiguan 2006–2011 рр.
Volkswagen Tiguan 2011-2016 рр.
Volkswagen Tiguan 2016 р.
• кардинальна зміна зовнішності і дизайну інтер’єру
• новий Тігуан складено на модульній платформі MQB, вже покладеної в основу моделей Golf і Passat
• новий Tiguan став легшим на 50 кг
• машина стала більшою і просторішою
• збільшено об’єм багажника
В Україні:
Бензинові силові агрегати:
• 1.4 TSI (150 к.с.), 6-ст. МКП/6-ст. РКП DSG, 2WD
• 2,0 TSI (180/220 к.с.), 7-ст. РКП DSG, 4Motion
Дизельні силові агрегати:
• 2.0 TDI (150/190 к.с.), 7-ст. РКП DSG, 4Motion
Вартість моделі:
від 815 456 грн*
*На 26.01.2017 р.
Резюме «Автоцентра»
Кузов і комфорт | |
+ Зовні автомобіль став цікавішим, серйознішим і більш дорослим. Особливо з пакетом R Line і темною світлодіодною оптикою. Для любителів з’їжджати з рівних доріг є пакет off-road з більш підібраним переднім бампером. Задній ряд зберіг свою хорошу трансформацію, але стало більше простору в салоні і місця в багажнику. | − Включати обігріву керма і водійського сидіння однією кнопкою не завжди зручно. На другому ряду хотілося б більше місця для ніг і рівна підлога. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ В Україні модель доступна з широким переліком силових агрегатів: трьома бензиновими двигунами 1.4 TSI (150 к.с.) і 2,0 TSI (180/220 к.с.), і турбодизелем 2.0 TDI (150/190 к.с.). Двигун нашої машини став потужнішим, а нова коробка готова перетравлювати до 500 Нм крутильного моменту. Постійний повний привід 4Motion – на основі муфти Haldex 5-го покоління працює більш оперативно. З’явилися режими руху різними покриттями. | − Витрата пального під час тест-драйву виявився вищою за обіцяну. У міському циклі вона коливалася від 8 до 9 л на 100 км, а при коротких заміських вилазках опускалася до 7 л, щоправда, це в зимових умовах. |
Фінанси й оснащення | |
+ Традиційно запропоновано три рівня оснащення (Trendline, Comfortline та Highline) і додаткове обладнання. До стандартного оснащення нового Тігуан входять: 9 подушок безпеки, підігрів передніх сидінь, обігрів форсунок омивача лобового скла, мультимедійний комплекс Composition Touch з 5-дюймовим дисплеєм. У дорожчих версіях доступні: панорамний дах зі світлодіодним підсвічуванням по периметру, мультимедійний комплекс Composition Media, навігаційні системи Discover Media і Discover Pro з 8-дюймовим центральним монітором, проекційний дисплей, віртуальний щиток приладів, Інтернет 3G, Wi-Fi та інші функції. До стандартних систем контролю смуги руху, дистанції з визначенням пішоходів, розпізнавання втоми водія можна додати датчики мертвих зон, адаптивний круїз-контроль, повністю світлодіодні адаптивні фари, функцію автоматичного паркування та інші позиці. | − Камера заднього виду не схована під емблемою і тому в сльотаву погоду швидко брудниться. Модель обзавелася численними опціями, але їх встановлення суттєво збільшує вартість авто. Початкова ціна моделі – на рівні топових версій деяких конкурентів. |
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4486/1839/1657 |
База, мм | 2680 |
Колія передн./задн., мм | 1589/1580 |
Кліренс, мм | 191 |
Маса споряджена/повна, кг | 1673/2200 |
Об’єм багажника, л | 510/615/1655 |
Об’єм бака, л | 58 |
Двигун | |
Тип | диз. з безпос. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1968 |
Потужність, кВт (к. с.)/об/хв | 110(150)/3500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 340/1750-3000 |
Трансмісія | |
Тип привода | пост. повний 4Motion |
КП | 7-ст. робот. DSG |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незал./незал. |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 225/45 R19 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 200 |
Розгін 0-100 км/ч, с | 9,3 |
Витрата. траса-місто, л/100 км | 5,1-6,8 |
Гарантія, років/км | 4/120 000 |
Періодичність ТО, км | 15 000 |
Вартість ТО-1, грн | 3 100 |
Мінімальна вартість, грн* | 939 933 |
Вартість тестованого авто, грн* | 1 432 750 |
*На 26.01.2017 р. за комерційним курсом для авто з обраним силовим агрегатом