Тест-драйв нового Mercedes-Benz E-Class у комфортному режимі ширяння
На перший погляд Mercedes-Benz E-Class у 213-му кузові як дві краплі води схожий на більш компактний седан C-Class і флагманський S-Class. Але, насправді, нова «ешка» відрізняється від них не тільки розмірами, а в її екстер’єрі та інтер’єрі вистачає оригінальних елементів.
Респектабельна підтянутість
Те, що перед вами саме новий E-Class ви легко зрозумієте з оптики машини. Нехай навіть форма фар і ліхтарів така сама і на інших сучасних седанах Mercedes-Benz, але ходові вогні у новачка, так само, як і у попередника після рестайлінгу мають не одну, а дві світлодіодні дуги. А всередині задніх ліхтарів є немов дві полички в ювелірному магазині з розсипом іскристих у червоному освітленні діамантів, що в темряві мають чудовий вигляд.
Серед своїх прямих конкурентів із 2-літровими дизельними моторами (180-190 к.с.) Mercedes-Benz E 220 d трохи дорожчий за BMW 5-ї серії, але дешевший за Audi A6 і Jaguar XF.
У базовому виконанні або такому, як і у нас – розкішний і вишуканий Exclusive, передня частина машини має класичне облицювання і зірку Mercedes-Benz на капоті. Тому я очікував побачити трипроменевий приціл в кінці довжелезного капота – як нагадування про часи, проведені за кермом колишніх поколінь Mercedes-Benz E-Class.
Але, виявилося, що навіть у найвищому положенні крісла емблема частково перекривається горбчатим капотом. Звісно, безпека пішохода важливіша за мої емоції. До того ж, у двох інших виконаннях – Avantgarde і AMG Line – машина має підкреслено спортивний стайлінг з великою зіркою просто на радіаторних решітках і спортивний бампер.
І в будь-якому виконанні експресії седану можна додати чорними елементами пакета Night. А підкреслити розкіш салону і надати їй більше спортивності або стильності дадуть змогу напрямки designo. Але і без нього інтер’єр нашого Mercedes-Benz E 220 d має чудовий вигляд. Адже, якщо за конструкцією підлоги і підвісок новий Mercedes-Benz E-Class ближчий до Mercedes-Benz С-Class, то за оснащенням і інтер’єром немов переносить нас у представницький Mercedes-Benz S-Class.
Втім, центральна консоль з карнизом хромованих клавіш якраз більше нагадує «цешку». А хвилеподібний торпедо з дизайнерським поясом фонової підсвітки, чотирма круглими центральними дефлекторами і двома 12,3-дюймовими дисплеями – все це, ну дуже нагадує про «еску».
У базовому виконанні щиток приладів з аналоговими спідометром і тахометром виглядає прекрасно, гармонує з круглими дефлекторами обдування і чудово вписується в концепцію «спортивного ретро», як я називаю дизайн сучасних легкових Mercedes-Benz.
Але й альтернативний монітор не простий. Він дає змогу змінювати вигляд щитка приладів, обираючи спортивний, класичний або прогресивний дизайн. І в будь-якому з них можна ще вибирати відображувану інформацію – тахометр, індикатор економічної їзди, навігацію або зведену маршрутну інформацію.
Тому, хто вперше сідає в машину з трипроменевою зіркою на емблемі, доводиться звикати до того, що регулювання сидінь розміщені на дверятах, склоочисники керуються спільним з ввімкненням покажчиків повороту лівим підрульовим перемикачем, а коробка перемикається правим. Коли до цього звикаєш, то розумієш, як все зручно і логічно.
Але Mercedes-Benz не був би самим собою, якби не придумав ще одну «фішку». І сівши за кермо нового E-Class я першим ділом побачив сенсорні кнопки Touch Control на кермі.
Достатньо не знімаючи рук з керма провести по них великим пальцем по горизонталі і вертикалі, щоб гортати сторінки маршрутного комп’ютера і користуватися меню бортового комп’ютера. Втім, всі ці операції можна виконувати за допомогою круглої шайби і гарячих клавіш перемикача Command або сенсорної панелі.
Її перевага у тому, що вона розуміє написані пальцем літери і цифри, але таке розмаїття дублюючих одне одного способів особисто мені здалося зайвим. Адже не так вже й часто доводиться вдаватися до змін налаштувань. З іншого боку, під час купівлі машини власник має право сам вирішувати, яке обладнання замовляти.
Одних тільки варіантів аудіосистеми запропоновано кілька. Штатна акустика Frontbass використовує внутрішній простір поперечок і лонжеронів каркаса кузова як резонатора для низькочастотних динаміків. Опційна система об’ємного звучання Burmester використовує 23 динаміки з мембранами зі скловолокна, включаючи стельові динаміки та 25-літровий сабвуфер з власним 400-ватним підсилювачем.
А особливі відчуття створює комбінація з цифрового і аналогового підсилювачів. І в цій машині, так само, як і в S-Class, параметри звучання можна оптимальним чином налаштувати для кожного з чотирьох сидінь.
В опціонному пакеті Exclusive комфортні сидіння з оздобленням коричневою шкірою і тканиною з вертикальною строчкою мають цікавий вигляд. Вночі ефект панелей, що ширяють у повітрі, створює струмуюче дверними картами, торпедо і консоллю світлодіодне фонове підсвічувавння. Але, надати салону нового Mercedes-Benz Е-Class індивідуальності допоможе програма designo. Вона передбачає ексклюзивні матеріали, цікаві колірні комбінації, різні варіанти прострочки і оздоблення деревом.
Ефект телепортації
Але, сприйняття від нової «ешки» багато в чому залежить не від оздоблення, а від оснащення. Адже тільки варіантів ходової частини запропоновано декілька. І вперше на Mercedes-Benz Е-Class в якості опції встановлюється пневматична підвіска Air Body Control з безперервним регулюванням демпфування на рівні кожного колеса з урахуванням обраного налаштування – спортивного або комфортного.
Для когось ідеальний баланс забезпечить і стандартна ходова частина. Але я можу припустити, що нерегульована підвіска зі спортивними налаштуваннями працюватиме максимально зібрано і пружно. Нехай навіть і у більш жорсткій формі доповідаючи про всі дефекти та зменшуючи дорожній просвіт на 15 мм.
Але на тестовому седані я доволі спокійно проїжджаю нерівними дорогами. Наша машина має стандартний кліренс, колеса з 17-дюймовими дисками і шинами 225/55, а так само підвіску з комфортними налаштуваннями. Так що жорсткі нерівності вона поглинає прекрасно. Але навіть коли я не відчуваю дефектів, то чую, як з ними розправляється ходова. На вибоїнах і тріщинах асфальту підвіска працює дуже розслаблено і з глухим перестуком.
Сказати, що машина буквально ширяє над нерівностями, не можу. А от силовий агрегат, судячи з напису на щитку приладів, переходить у «ширяючий режим» щоразу, як я скидаю газ і коробка розмикає зчеплення. До речі, незважаючи на знайоме позначення 220 d, під капотом новий турбодизельний двигун об’ємом 2,0 літра, який розвиває 194 к.с. і працює з 9-ступінчастим автоматом 9G-Tronic.
Настрій силового агрегата благодушно-спокійний. Доки плавно і з наростаючим зусиллям натискаєш акселератор, реакції мотора адекватні й лінійні, а перемикання передач м’які та комфортні. Максимальний крутильний момент двигун розвиває доволі рано і віддає його в доволі широкому як для дизеля діапазоні оборотів. Розгін буквально одразу переходить у фазу тихого, впевненого і максимально плавного набору швидкості, немов у коробки не дев’ять, а одна тягова передача. Ну чим не S-Class?
Але такий «ефект телепортації» сильніше виражений за акуратної їзди. А як тільки починаєш «грубити» машині і різко втоптувати педаль газу в підлогу, то у відповідь трансмісія бере невелику паузу, потім перемикається вниз, обороти злітають, але такого приємного напору не відчувається. Але якщо ви любите більш агресивну їзду, то до ваших послуг підрульові «пелюстки» і налаштування Sport або Sport+.
Тепер кермо стає жорсткішим, відгуки силового агрегата різкішими, а система стабілізації послаблює хватку. Електроніку можна «відключити» через меню, але все одно, спроби закинути корму на мокрій дорозі тут же припиняються її владною, але м’якою рукою. Немов мати впевнено і чітко, щоб ненароком не зробити боляче, притримує за руку малюка-бешкетника.
Тільки-тільки починаєш тішити своє самолюбство у короткому заметі, як він тут же акуратно гаситься. Хочете повністю відключати електроніку? Тоді вам у жорсткий і безкомпромісний світ AMG. А Mercedes-Benz E 220 d це комфортабельний седан для більш спокійних водіїв. І якщо їм сподобається універсал, так він є у Mercedes-Benz і відомий під назвою Estate або T-Modell.
Практично флагман
Перемикачем Dynamic Select «двушку» під капотом легко як підбадьорити, так і заспокоїти. У режимі Eco кермо є м’якшим, а двигун спокійніше реагує на додавання газу. Втім, різниця між полярними налаштуваннями машини не кардинальна. Mercedes-Benz E 220 d, в будь-якому разі, залишається вірним гарантуванню комфорту і безпеки. І пильнує він деколи навіть занадто завзято. Так, система АБС спрацьовує настільки рано, що взимку, напевно, стрекотатиме постійно.
Утім, робота з гальмами на межі зчіпних властивостей шин, це особлива наука. І вивчати її захоче далеко не кожен власник Mercedes-Benz бізнес-класу. Наймовірніше, він вирішить віддатися владі плавного тихого ходу седана. А тут вже новий E-Class добре піклується про своїх пасажирів.
Уже в базовій комплектації встановлено активну систему гальмування в місті Active Brake Assist, яка зменшує небезпеку фронтального зіткнення, наїзду на пішоходів. Система Drive Pilot з функціями автоматичного підтримання дистанції (Distronic), контролю положення в ряду і «сліпих» зон допомагає за умови поганої видимості і під час перелаштовувань.
Проекційний Head-up-display з розширеними можливостями, система розпізнавання дорожніх знаків, камера заднього виду, система кругового огляду допомагають орієнтуватися, не відриваючи погляду від дороги або буквально кинувши його на один з моніторів.
У разі небезпечної ситуації система превентивної безпеки із захисту водія і пасажирів PRE-SAFE, крім усього іншого, створить у салоні шумовий сигнал, щоб підготувати органи слуху до високого звукового тиску. У флагманського S-Class запозичена система проїзду перехрестя з функцією автоматичного гальмування.
Mercedes-Benz Е-Class така важлива для компанії модель, що права на помилку тут немає. І пояснити навіть мінімальний прорахунок оригінальністю не вдасться. Саме тому, ця машина наче квінтесенція дизайну, оснащення і ходових якостей всіх легкових Mercedes-Benz. А сенсорні кнопки навіть на кермі, я впевнений, незабаром ми зустрінемо і на інших моделях. Але піонером такого рішення залишиться новий Е-Class.
Фото Миколи Отруби
Mercedes-Benz E-Class (W212)
Під час оновлення седан минулого покоління кардинально змінив зовнішність, недвозначно натякнувши на те, який вигляд матиме його спадкоємець. До речі, машину в 212-му кузові ще можна придбати в Україні.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Стандартне і три лінії виконання – Exclusive, Avantgarde і AMG Line, дають змогу підкреслити розкіш, динаміку чи спортивність машини. Але, в будь-якому разі екстер’єр та інтер’єр нітрохи не гірші, ніж у флагманського S-Class. Вперше для Mercedes-Benz Е-Class як опція пропонується пневматична підвіска з безперервним індивідуальним регулюванням на рівні кожного колеса і можливістю примусового вибору більш комфортного або спортивного режимів. І на такій ходовій «ешка» має справді ширяти над нерівностями. | − Підвіска з попередньо встановленими комфортними налаштуваннями занадто голосно працює на розбитій дорозі. За три дні на пластиковому корпусі ключа-мітки утворилися потертості від слота для його зберігання в автомобілі. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Зазвичай полиця максимального крутильного моменту сучасних турбодизелів становить 500-700 об/хв, але у нового двигуна Mercedes-Benz E 220 d (W213) розтягнулася на 1200 об/хв. За акуратної плавної їзди силовий агрегат демонструє злагоджену роботу та адекватні реакції. | − Навіть за умови плавної і акуратної їзди в наших умовах домогтися вражаючої витрати палива менше за 5 літрів на 100 км не вдається. У мене маршрутний комп’ютер показував близько 7 літрів. |
Фінанси й оснащенння | |
+ Для синхронізації зі смартфоном нова «ешка» пропонує додаток Apple Car Play Android Auto. І вперше завдяки системі Remote Parking Pilot можна паркувати машину без водія – зі смартфона. А місце в ресторані або квиток на літак можна забронювати через консьєрж-сервіс. Для нового Е-Class доступні LED-фари з 84-ма світлодіодами і системою адаптивного керування, бездротовий зарядний пристрій для смартфонів, мультиконтурні сидіння з масажем, підігрів підлокітників, кілька пакетів оснащення і рівнів аудіопідготовки. | − Традиційно для Mercedes-Benz найбільш прогресивні системи і сучасне обладнання пропонуються як опції, які можуть помітно збільшити вартість машини. |
Mercedes–Benz E 220 d (W213) | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | седан | |
Дверцят/місць | 4/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4923/1852/1468 | |
База, мм | 2939 | |
Колія передня/задня, мм | 1616/1619 | |
Кліренс, мм | 103 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1680/2320 | |
Об’єм багажника, л | 540 | |
Об’єм бака, л | 50 | |
Двигун | ||
Тип | диз. з безпосер. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1950 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 143(194)/3800 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 400/1600-2800 | |
Трансмісія | ||
Тип приводу | задній | |
КП | 9-ст. авт. 9G-Tronic | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 225/55 R17 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 240 | |
Розгіін 0–100 км/год, с | 7,3 | |
Витрата траса-місто, л/100 км | 4,1-4,7 | |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 | |
Вартість ТО, грн | 4 601 | |
Мінімальна вартість, грн* | 1 184 650 | |
Вартість авто на тестуванні, грн* | 1 739 509 |
*На 01.08.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом