Тест-драйв нового Ford Edge: Золоті грані
Із появою європейської модифікації новий Ford Edge перестає бути виключно заокеанською моделлю. Тепер її можна офіційно придбати і в Україні, де авто є флагманом лінійки кросоверів компанії.
Ford Edge – новий флагман
Новий Ford Edge на 30 мм довший, на 10 мм ширший і на 8 мм вищий, ніж Ford Kuga, але зовсім не здається здорованем і тюхтієм. І нехай Edge не такий солідний, як Ford Explorer, зате здається більш спортивним – таким собі кремезним здорованем.
Кросовер зберіг свої пропорції. А хто знайомий з авто першого покоління, легко впізнає модель і другого. Але в зовнішності нового Еджа стало менше плавних округлень.
Немов виправдовуючи назву моделі (Edge з англійської перекладається як «Грань»), авто другого покоління хизується гранованим кузовом з яскраво вираженими ребрами на капоті, кутами решітки радіатора і бічного скління.
Мабуть, американська монументальність простежується тільки у випнутому «підборідді» переднього бампера і немаленькій решітці радіатора. Втім, схожу ми вже бачили, проводячи тест-драйв оновленого Ford Kuga.
А от корма нового Еджа з величезним спойлером і аеродинамічними плавничками з боків заднього скла, на мою особисту думку, має дуже динамічний вигляд. І світлодіодна смужка ліхтаря на всю ширину дверей багажника – не просто оригінальна фішка. Вона служить чітким посланням до Ford Edge першого покоління і деяких інших американських авто.
У заокеанського аналога і приладова панель інша. Подібну ми зустрічали, проводячи тест-драйв нового Ford Ranger. У Еджі тут більше інформації, але після деякого часу за кермом панель вже не сприймається як перевантажена.
Кришка багажника помахом ноги не тільки відчиняється, а й зачиняється. Це зручно, коли не кладеш, а забираєш великі важкі речі. В багажнику також є розетка. Тут – і кнопки дистанційного складання спинок другого ряду. Під підлогою багажника не тільки докатка, а й доволі місткий органайзер.
До того ж, частину даних можна замінити. Наприклад, замість маршрутної статистики викликати індикатор роботи повного приводу, залишити тільки стрілку тахометра, а на центральному полі обрати короткий список телефонних дзвінків, інформацію навігаційної або аудіосистеми, або ж залишити практично всю панель порожньою.
Ось це по-нашому!
У салоні нового Ford Edge я потрапив у знайому атмосферу. Інтер’єр і щиток приладів дуже нагадують флагманську модель легкової лінійки Ford Mondeo. Навіть поличка під центральною консоллю з доступом по боках – схожа.
В інтер’єрі немає перебору з оздоблювальними матеріалами, але дрібничкам приділено особливу увагу. Пластик у районі можливого контакту з колінами м’який, хромована планка перед переднім пасажиром рифлена, і клавіші керування вікнами на дверцятах мають металізовані канти.
Нагадуванням про перше покоління моделі служать хіба що центральні вертикальні дефлектори обдування. А глибокі підстаканники і бокси явно будуть до смаку охочим до шипучих напоїв і сендвічів, а також виявляться доречними в далеких поїздках.
От лише охолоджується бокс за рахунок каналів повітря задніх дефлекторів обдування. Спеціального підведення повітря від кондиціонера немає. Зате з обігрівами і підігрівами традиційно для компанії Ford Edge повний порядок.
У більш простому оснащенні Titanium є підігрів передніх крісел, всієї площі лобового скла та керма! І ці опції прислужилися нам вже у перші рясні снігопади. У комплектації LUX гріються також задні місця, а передні – вентилюються.
Тут встановлено також аудіосистему Sony. І тому на центральній консолі є невеликі круглі кнопки, символи на яких за похмурої погоди, доки за сигналом датчика не ввімкнеться світло, практично не помітні.
Із часом просто запам’ятовуєш, яка кнопка за що відповідає, а до цього можна скористатися сенсорним екраном, на якому повторюються практично всі операції (а підігрів керма інакше і не ввімкнеш), або голосовим керуванням.
Різниця вартості комплектацій Эджа – гривневий еквівалент $7000.
З його допомогою можна керувати навігаційною системою, клімат-контролем, аудіокомплексом. Хоча це виходить трохи довше, ніж знайти потрібну кнопку. Зате від дороги практично не відволікаєшся.
За допомогою голосових команд можна керувати клімат-контролем, аудіосистемою і навігацією. Часом це трохи довше, ніж просто натиснути потрібні кнопки, зате не доводиться відволікатися від дороги.
На швидкостях до 80 км/год кросовер повинен зупинятися за іншою машиною або перед пішоходом. Якщо при цьому ще й ввімкнути всі системи безпеки, то новий Ford Edge попереджатиме про машини в мертвих зонах дзеркал, що наближаються поперечним курсом при виїзді заднім ходом, про різке скорочення дистанції і наїзд на розділову смугу. Він також доволі впевнено повертається у свою смугу.
Спочатку новий Форд Едж здався мені занадто широким, і я побоювався, що масивні основи передніх стійок кузова багато чого приховають від мене. Але відрегулювавши крісло за висотою (місце в салоні дає змогу легко це зробити навіть високому водієві), я сів так, що не відчував жодних труднощів з оглядом навіть у правих 90-градусних поворотах.
Простіше знайти підходящу посадку, перебуваючи в машині в більш дорогому виконанні LUX. У цьому разі рульова колонка і передні крісла мають електричні регулювання. Можливість налаштувати нахил подушки допомогла дуже зручно розташуватися і забезпечити хорошу підтримку для ніг.
Задній двірник очищає великий сектор скла, а орієнтуватися у вузьких проїздах допомагають оптичні парктроніки (хоча інколи вони занадто рано попереджають про далекі перешкоди) і камера заднього виду (у більш дорогій комплектації ще одна є спереду).
Причому, вона дає змогу заглянути направо і наліво під прямим кутом, що дуже зручно, коли виїжджаєш з-за рогу або припаркованих машин. А заїзд і виїзд з парковки можна довірити автоматичній системі паркування. Втім, новим Еджем якраз приємно керувати самому.
Європейський характер
Якісні матеріали і гарне оснащення дають відчуття того, що їдеш в машині преміум-рівня. Воно також з’являється завдяки чудовій роботі підвіски, керованості та плавній злагодженій роботі силового агрегата нового Еджа.
Двигун так тихо і м’яко бурчить на невисоких обертах, що цього і не помічаєш. Навіть після 4000 об/хв він гуде не дуже голосно, рівно і без жорсткості. До того ж так високо крутити мотор зовсім необов’язково.
Завдяки подвійному турбонаддуву він впевнено тягне в будь-якій ситуації, лінійно і рівно реагуючи на педаль газу. Для прискорення достатньо легко підштовхнути Ford Edge акуратним і плавним порухом правої ноги. Двигун у будь-який момент точно реагує на команду, підвищуючи або знижуючи оберти, а новий Ford Edge чуйно реагує на їх зміну.
Робот Powershift із двома зчепленнями прекрасно здружився з цим мотором. Коробка перемикається м’яко і непомітно. На крутому спуску тримає нижчу передачу і не переходить на більш високу. Так що машина не летить стрімголов із гори.
А після того, як перемикаєш трансмісію в режим Sport, авто ще оперативніше відгукується на додавання газу. Адже навіть при спокійній рівній їзді оберти мотора так само максимально близькі до 2000 об/хв, при яких розвивається максимальний крутильний момент.
Доступний він у короткому проміжку – протягом лише 250 об/хв. Це абсолютно не заважає движку впевнено розганяти машину і далі, а також залишатися дуже чутливим.
У спортивному режимі коробки функція ручного вибору передач не скидається навіть після того, як деякий час не користуєшся підрульовими перемикачами. Але тут не лови гав, оскільки на максимальних обертах більш висока передача автоматично не вмикається, хоча на кікдауні робот йде вниз.
Зате в цьому режимі відключається система Start-Stop, тому ви не чекаєте, коли запуститься мотор на світлофорі. Втім, він «засинає» і «прокидається» так швидко і м’яко, що навіть у заторах водію абсолютно не кортить цю систему вимкнути.
Хоча її впливу на витрату палива я не відчув. І за умови обіцяних 6,4 л на 100 км у місті в змішаному циклі у мене виходили звичні 8,5-9,5 л. Зате я не завдавав собі клопоту: коли треба – розганявся, обганяв і прискорювався. Адже це новому Еджу з 210-сильним мотором вдається дуже добре.
Їздити на цій машині – саме задоволення! Кермо завжди залишається насиченим, хоча про спортивну пружність говорити не доводиться. Але, це не заважає кросоверу точно і звично виконувати всі команди.
У підвісці нового Ford Edge можна впізнати знайомі налаштування, за які багато хто любить фордівські авто. Ходова немов створена для наших доріг. Вона забезпечує прекрасний баланс між комфортабельністю і жорсткістю, демонструє зібраність та високу інформативність.
За кермом завжди розумієш, якою дорогою їдеш і що відбувається з машиною. Щільна підвіска нового Еджа відпрацьовує нерівності тихими і пружними підштовхуваннями. Ходова зібрана навіть на розбитих дорогах, ну, хіба що у відверто глибокій поперечній тріщині або вибоїні підвіска може жорстко спрацювати до обмежувача.
Спереду у підвісці нового Еджа використовуються стійки McPherson, ззаду – багатоважіль. Але працює така ходова не гірше, ніж адаптивні системи, або з регульованою жорсткістю амортизаторів – у спортивному режимі.
Правильні грані Еджа
Машина, яку спочатку створювали для заокеанського ринку, не розчаровує хиткістю, розгойдуванням і ватною керованістю. Новий Ford Edge їде і поводиться як добротний європейський автомобіль високого класу, яким приємно керувати в будь-якій ситуації.
Він також пропонує матеріали та опції, до яких уже звикли власники преміальних авто. Тому модель з іншого континенту демонструє саме ті грані свого характеру, які і допоможуть Ford Edge другого покоління на законних підставах очолити лінійку кросоверів марки.
Фото автора
Новий Ford Edge в Україні:
Мотор:
– дизель 2.0 Bi-Turbo (210 к.с.)
Коробка:
– 6-ст. робот. Powershif
Комплектації:
– TITANIUM
– LUX
Трохи історії:
Ford Edge 2007-2011 гг.
(перше покоління)
У першому поколінні модель не пропонували в Європі. Але зустріти авто на наших дорогах можна. Зустрічаються і Lincoln MKX, складені на спільній з Ford Edge платформі.
Ford Edge 2011-2015 рр.
(перше покоління, рестайлінг)
Не можу пригадати, щоб на наших дорогах зустрічав ці авто першого покоління. Але, хоч би там як, ось вони.
Ford Edge 2015 р.в.
(друге покоління)
У новому Ford Edge легко побачити знайомі пропорції та форми. Але тепер у них явно простежуються європейські риси. Чого не скажеш про Lincoln MKX.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Задній двірник очищає великий сектор скла. Салон прекрасно ізольований від сторонніх шумів, двигун і підвіска працюють дуже тихо. Ходова демонструє чудовий баланс між комфортом і жорсткістю. Всі нерівності він відпрацьовує впевнено і з приємною пружністю. | − На максимально низькій посадці за кермом масивні основи передніх стійок кузова можуть перекривати огляд у поворотах. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Завдяки подвійному турбонаддуву мотор практично завжди точно реагує на додавання і скидання газу. Таким чином, новий Ford Edge в будь-який момент легко і звично розганяється, і навіть не доводиться змушувати коробку стрибати на пару передач нижче. | − При звичайній їзді в наших реаліях витрата палива в 1,5 разу вища за заявлену. Не дано вибору силових агрегатів. |
Фінанси й оснащення | |
+ Набір засобів безпеки однаковий для обох комплектацій. Кришка багажника обладнана не тільки електроприводом, а й безконтактним керуванням на відчинення-зачинення. А в більш дорогій версії є автономний стоянковий обігрівач на дистанційному керуванні, електропривід рульової колонки, активна система автоматичного паркування, перфорована шкіряна оббивка, задній диван з підігрівом, передні крісла з вентиляцією і електричними приводами, аудіосистема Sony, система моніторингу мертвих зон з функцією визначення машин, що наближаються поперечним курсом. | − Ми не знайшли в авто омивача фар. Для комплектації, орієнтованої на наш ринок, недоступні такі опції: панорамний дах, задні ремені безпеки з зашитими подушками, аеродинамічні прорізи Aero Curtains у передньому бампері, адаптивний круїз-контроль з функцією автоматичної підтримки швидкості відповідно до дорожніх знаків Intelligent Speed Assist. |
Ford Edge | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4808/1928/1700 | |
База, мм | 2849 | |
Колія передня/задня, мм | 1655/1664 | |
Кліренс, мм | 203 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1949/2555 | |
Об’єм багажника, л | 602/800/1847 | |
Об’єм бака, л | 70 | |
Двигун | ||
Тип | диз. із безпос. впр. бітурбо. | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1997 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 154(210)/3750 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 450/2000-2250 | |
Трансмісія | ||
Тип приводу | авт. підкл. повний | |
КП | 6-ст. робот. Powershift | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 235/55 R19 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 211 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 9,4 | |
Витрата траса-місто., л/100 км | 5,4-6,4 | |
Гарантія, років/км | 3/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/20 000 | |
Мінімальна вартість, грн* | 1 209 031 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 1 399 513 |
*на 30.11.2016.