Тест-драйв Mazda MX-5: відкритий драйв
Сьогодні чимало автомобілів приховують справжні емоції і відчуття за синтетичними реакціями, рафінованими відгуками, товстим шаром шумоізоляції та роботою електронних систем, і навіть бадьорий звук мотора створюють штучно.
У результаті водій дедалі більше дистанціюється від керування. Але коли від цього стає нудно, автовласники виводять зі своїх гаражів невеликі жорсткі родстери, прибирають дах – і… забуваються в неймовірному захваті. Серед таких «легковажних», відчайдушних авто визнаним авторитетом є Mazda MX-5.
Честний родстер
Отримати яскраві емоції від знайомства з цим автомобілем змогли гості Mazda Family Day, – заходу, що охопив Одесу, Дніпро, Львів, Харків і Київ. А ми раді, що на завершення кабріолетно-мотоциклетного періоду нам вдалося прокотитися на цьому родстері.
У мене навіть немає бажання використовувати тут звичайний тестовий підхід. Хочеться просто отримувати задоволення. Адже для цього і створена Mazda MX-5. А незручності, якими можна було б дорікнути якомусь середньостатистичному седану або універсалу, в MX-5 перетворюються на переваги їзди, викликаючи багату гаму емоцій.
У Mazda MX-5 немає пафосу, пихатості та гламуру. Але в цьому невеликому авто стаєш повністю залученим у процес водіння. Навіть дах тут складається і встановлюється вручну. Хоча, враховуючи габарити машини, це легко зробити, не встаючи з водійського місця, до того ж набагато швидше, ніж якби це забезпечили електричні приводи.
У кокпіті все скомпоновано максимально щільно. Посадка низька, важелі коробки передач і ручного гальма розташовані так близько, що рука мимоволі скаче з одного на інший. Mazda MX-5 немов натякає, що не проти опинитися на змаганнях з автослалому або іншому подібному заході.
М’який верх надає сучасному авто шарм ретро і водночас не приглушує сторонніх звуків. Зупинившись на світлофорі, можна з незвички здригнутися, якщо раптом хтось чхне поруч із машиною або різко завиє двигун вантажівки.
Утім, в цьому є особлива принадність, як при їзді на мотоциклі. У Mazda MX-5 відчуття схожі, але практичність набагато краща, та й у дощ можна їздити. Причому на мокрій дорозі задній привід і механічна коробка додають водінню пікантності. А ще вражають рев мотора та вібрації…
Навіть під час коротких зупинок двигун вимикається і заводиться з жорстким гучним риком і здриганням. До речі, просто смикнувши кермо, ви його не запустите, як в інших моделях Mazda. Двигун, важіль коробки передач і педалі ніби доповнюють одне одного вібраціями.
Зате все по-чесному. Адже родстер не намагається бути тихонею. Хоча може бути і доволі поступливим. Він дозволяє красиво котитися в прогулянковому темпі з невеликою витратою пального.
Але також під час їзди на ньому можна отримати відчуття екстриму і небезпеки. Щоправда, розплачуватися за це доведеться 8-9 літрами пального за кожні 100 км – цілком нормально, враховуючи емоції, які відчуваєш.
Педаль зчеплення туга, як і належить спортивному авто. Втім, у заторах боротися з нею не доводиться. Система утримання на спуску допомагає легко і плавно рушати навіть угору. Так і 2,0-літровий мотор SKYACTIV-G радує своєю потужністю. Плавно підвів зчеплення – і родстер починає тихенько вповзати навіть на підйом.
У Mazda MX-5 їдеш зі швидкістю 80 км/год, а задоволення і відчуттів отримуєш на 180 км/год.
Під час спокійної їзди MX-5 рекомендує переходити до 2000 об/хв, а шосту передачу вмикати вже після 50 км/год І двигун справно тягне на невисоких обертах, ненабагато більших за холості.
Тут немає різкого сплеску крутильного моменту, як у турбованих моторів, тяга зростає лінійно і дуже прогнозовано. Тому навіть в умовах мокрої дороги на цій задньопривідній машині їхати дуже легко. Але за бажання можна розкрити для себе й іншу рису її характеру.
З кожною тисячею обертів двигун тягне все краще і напористіше. Під повним газом він із ревом швидко розкручується до 7000 об/хв. Коротко перемикаю важіль коробки передач, різкіше кидаю педаль зчеплення, задні колеса пробуксовують на другій передачі, задок трохи виляє на мокрому асфальті. Відрив! І все це – в рамках правил.
Якщо частіше і різкіше перемикатися, раніше і більше відкривати газ, то навіть на невисоких швидкостях можна отримувати величезне задоволення. А за бажання доволі легко змусити систему стабілізації підхопити відпливаючу корму, оскільки електроніка робить це швидко та якісно.
Mazda MX-5 – гучний автомобіль. Через м’який тент даху в салон проходять звуки вулиці і гомін вітру, знизу добре прослуховується гул від шин, під час проїзду калюжами здається, що вода з-під коліс б’є просто в салон, а вихлопна труба немов проходить через весь автомобіль, так детально і чесно звук транслюється всередину. І це невипадково.
У невеликому кокпіті вистачає як оригінальних, так і практичних елементів.
Вихлоп зроблено за спортивною схемою 4-2-1, забезпечуючи кращу тягу на низьких обертах, і передаючи всі звукові вібрації. А ще така система на 30% легша, ніж на попередньому поколінні. Ось чому я відчуваю найменшу зміну гучності вихлопу та тембру мотора, коли він реве на високих обертах.
Короткохідна і жорстка підвіска постійно підкидає машину на нерівностях. Але навіть у цьому разі автомобіль поводиться дуже зібрано. Затиснувши в долоні важіль коробки передач, відчуваєш, як поштовхи від дефектів дороги віддають у руку.
Кришка багажника відчиняється тільки з ключа і лише в тому разі, якщо двигун вимкнений. Освітлення в багажнику вмикається і вимикається вручну. Кінцевика немає. Так що не забувайте його вимкнути. Інакше може сісти акумулятор.
А от кермо чисте. На ньому не відчувається поштовхів і вібрацій від дороги. Реактивне зусилля м’яке та комфортне. Руль із легкою пружністю чинить опір повороту, а родстер швидко, точно і без кренів слухається команд.
Вона – легенда!
У цій машині не можна назвати мінусами жорсткість, шуми та вібрації. Тут вони є складовими особливої харизми автомобіля. І іншим МХ-5 складно уявити. Це чесний автомобіль із природними реакціями. Ніякої фальші, імітації. Mazda MX-5 не намагається сподобатися всім. У неї своя доволі вузька ніша.
Схоже поводяться близнюки Toyota GT 86/Subaru BRZ. От хіба що вони не здатні подарувати вам насолоду від їзди на відкритому автомобілі. А Mazda MX-5 у будь-який момент може наповнити салон сонцем і вітром, викликаючи захоплені погляди перехожих.
Але якщо ви все-таки бажаєте зменшити шуми і затишніше почуваєтеся під жорстким дахом, то родстер може запропонувати вам і такий у виконанні Mazda MX-5 RF.
Фото автора і Mazda
Історія Mazda MX-5
Із 1989 року, коли з’явився автомобіль Mazda MX-5, він завоював таку величезну любов і популярність, що за свою історію удостоївся 250 нагород і титулів, двічі потрапляв до Книги рекордів Гіннесса як найпопулярніший родстер.
Модель четвертого покоління стала найкращим авто в світі (World Car of the Year 2016) і з найкращим дизайном (World Car Design of the Year 2016), а також – автомобілем року і кабріолетом року у Великій Британії.
Такими титулами родстер MX-5 нагородили читачі журналів: німецького Auto, Motor&Sport і португальського Turbo. В Австралії MX-5 уже втретє здобув перемогу в конкурсі Wheels Car of the Year, а в США таблоїд US News&World Report присудив моделі титул «Найкращий доступний спортивний автомобіль».
Канадські журналісти телеканалу TSN Motoring TV проголосували за MX-5 як за «Спорткар року». А у себе на батьківщині він укотре став машиною року, а також значиться у списку найкращих «Зали автомобільної слави». До того ж, нещодавно компанія відзначила випуск мільйонного родстера Mazda MX-5.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ На прикладі Mazda MX-5 ми бачимо, як фірмовий дизайн KODO втілений у 2-дверному спортивному родстері. Незважаючи на повністю нову зовнішність, збережено впізнаваність і пропорції. Машина доволі легка і має ідеальний розподіл 50:50. Компактний кокпіт демонструє хорошу ергономіку. | − Низька посадка дещо обмежує оглядовість, тому під час паркування заднім ходом рано втрачаєш у дзеркалі низькі перешкоди і брівку. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Мотор дуже еластичний і дає змогу спокійно їхати на малих обертах трохи вищих за холості. Тяга атмосферника наростає з самого низу, але дуже рівно і плавно. Заднєпривідний характер додає інтересу процесу і манері водіння, але не викликає труднощів з контролем машини навіть у дощ. | − Важіль переміщається не ідеально чітко, і з невеликим зусиллям його немов проштовхуєш у чергову передачу. |
Фінанси й оснащення | |
+ Для користування фірмовим інтерфейсом передбачені спеціальний перемикач на підлоговій консолі, 7-дюймовий дисплей і голосове керування. Машина оснащена системою MZD Connect для роботи зі смартфонами, доступом в Інтернет, навігацією, підігрівом сидінь, акустичною системою BOSE, спеціально розробленою для роботи у відкритому авто. На сторожі безпеки – датчики паркування, фронтальні та бічні подушки безпеки, активний капот, структура кузова SKYACTIV-Body із зонами поглинання і розподілу енергії удару. Комплекс систем активної безпеки i-ACTIVSENSE охоплює систему моніторингу мертвих зон та визначення інших машин під час руху заднім ходом, попередження про виїзд зі смуги, адаптивну систему фар з автоматичним керуванням дальнім світлом. | − Вікна у дверцятах – без функції автоматичного зачинення. Бічні дзеркала не обігріваються, що часом заважає в дощ. Кришку багажника можна відчинити тільки з ключа і лише в тому разі, якщо двигун вимкнений. |
Mazda MX-5 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | родстер | |
Дверцят/місць | 2/2 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 3915/1735/1230 | |
База, мм | 2310 | |
Колія передня/задня, мм | 1495/1505 | |
Кліренс, мм | 135 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1020/1259 | |
Об’єм багажника, л | 130 | |
Об’єм бака, л | 45 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпосердн. впр. | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1998 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 118(160)/6000 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 200/4600 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | задній | |
КП | 6-ст. мех. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 205/45 R17 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 214 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 7,3 | |
Витрата пального, траса-місто, л/100 км | 5,5-9,2 |