Новий Peugeot 3008: зовсім інший кросовер
Мабуть, річ не просто в зовнішності, раз новий Peugeot 3008 визнали найкращим європейським автомобілем 2017 року. Втім, чого гадати, давайте самі і поглянемо.
Екстер’єр Peugeot 3008
Незважаючи на те, що в компанії Пежо модель першого покоління позиціонували як кросовер, вона все ж більше нагадувала мінівен. Особисто мені подобається, що у другому поколінні 3008-го французи кардинально змінили вектор дизайнерського напрямку. Тепер це “зовсім інший кросовер”.
Віддаленим нагадуванням про попередника можуть бути хіба що схожі обрамлення протитуманних фар у передньому бампері. В іншому вигляді у них нічого спльного: як в цілому, так і в деталях. Словом, ніякої наступності!
І фамільна емблема новачкові підходить якомога краще. Подивіться, наскільки більш хижим здаэться новий Peugeot 3008. У нового автомобіля зник навіть натяк на ваговитість. На боках – ні краплі жирку, всі лінії немов промальовані ідеально заточеним олівцем, а численні грані вирізані гострим лезом.
Виразних елементів, з яких зітканий кузов нового 3008-го, просто не злічити. Над увігнутою решіткою радіатора немов потрудилися ювеліри. Пазуристі фари головного світла і задні ліхтарі виразні й гарні.
Оригінально і дорого виглядають хромовані вставки на передніх крилах авто. А скло, окантовки, спойлер – задня стійка кузова – немов правильно складений із найбільш неймовірних деталей пазл.
І тепер перед нами автомобіль з типовими пропорціями SUV і значним дорожнім просвітом у 219 мм. Так що новий Peugeot 3008 простіше позиціонувати на ринку як представника компактних кросоверів. А крім цього, він вміло приховує збільшені розміри.
Найсуттєвішо збільшилися довжина (+82 мм) колісна база (+62 мм). Незначно (+4 мм) зросла ширина, а висота зменшилася (-15 мм). В нашій машині частина простору над головою з’їла панорамний дах, але я зі своїм середнім зростом не відчуваю близькості стелі.
Інтер’єр нового Peugeot 3008
Усередині новий Пежо 3008 не менш виразний і оригінальний, ніж зовні. У салоні авто другого покоління спільні з попередником мотиви можна вловити лише в двох моментах.
Про низку тумблерів в авто першого покоління нагадує шеренга сріблястих клавіш, яка ефектно вплетена в декоративну планку. А вона, в свою чергу, підкреслює чітке зонування водійських території. Але і ці моменти в новій машині ще більш виражені.
Інструментальна частина торпедо не просто відгороджена поручнем (як раніше), а захована від пасажира за глухою перегородкою і разом з великим 8-дюймовим сенсорним екраном (є у всіх трьох комплектаціях) повернута до водія. Виглядає все це дуже оригінально, але маю сказати, що жодних претензій до ергономіки.
Тут дуже мало кнопок! Адже клімат-контролем керуєш через сенсорний екран, а основними функціями керуєш з двох карнизів клавіш – згаданим і розташованим нижче ще одним, а також нечисленними кнопками на кермі та голосом.
Причому з маршрутним комп’ютером та аудіосистемою тепер працюєш за допомогою зрозумілих кнопок на спицях керма. Щоправда, керування цими функціями зроблено не за принципом «музика з одного боку, а комп’ютер – з іншого». Доводиться звикати до того, що гучність міняєш однією рукою, а канали – іншою.
Але найбільше мене здивувало те, що вихід у меню голосового керування здійснюється як кнопкою зі знайомим міжнародним символом, так і безликою кнопкою в торці лівого підрульового перемикача. Тим паче, що спільної мови з новим 3008-го я не знайшов.
Потрібну мені радіостанцію голосовими командами не зміг увімкнути жодного разу, правильного абонента з телефонної книги обрав тільки раз. І тут можна було б все списати на дикцію і вимову, але ж дві тестовані до цього машини преміум-сегменту розуміли мене дуже добре й точно виконували команди.
Складна архітектура передньої панелі цікавіша, ніж у конкурентів. Причому оригінальність інтер’єру нового Peugeot 3008 – не тільки в дизайні, а й у матеріалах.
Пластик м’який як на торпедо зверху, так і в районі колін водія і пасажира. І вставка на передній панелі та карти всіх дверцят, немов з грубої тканини, мають дуже цікавий вигляд і не сприймаються чужорідним елементом.
А в якому ще авто ви можете зустріти такий маленьку баранку? Крім цього вона виділяється лише двома спицями, яскраво вираженими припливами з боків і підрізаним ободом не тільки в нижній, а й у верхній частині.
Такою її дала змогу створити концепція Peugeot i-Cockpit другого покоління з винесеним вище керма щитком приладів. Він електронний, відповідно, я легко обираю необхідні мені прилади і їх розташування, а також – вигляд приладової панелі загалом.
Але і цим оригінальність нового Peugeot 3008 не обмежується. Ще один цікавий момент – обігрів лобового скла… поблизу передньої лівої стійки кузова. Щітка не доходить до неї на кілька сантиметрів, і нитки обігріву мають розтопити лід, щоб він не заважав оглядовості.
Але як бути з брудом? Щоб це дізнатися, спробуємо взяти машину на черговий тест-драйв за поганих погодних умов, оскільку нашу нинішню зустріч супроводжувало яскраве сонце.
Так само, як і авто першого покоління, новий Пежо 3008 має величезний відсік між передніми сидіннями. У нього легко поміщається невелика сумка, яку часом нікуди подіти в інших авто і доводиться просто кидати на підлогу. Відсік охолоджується, так що можна одразу кілька банок або пляшок закинути в цей місткий «холодильник».
Він відкриває дві половинки підлокітника після натиснення кнопки (одразу згадую БМВ), а зручна поличка з оксамитовим покриттям (така сама – в бардачку і дверних кишенях) добре підходить для ключів або пульта керування шлагбаумом або воротами.
Салон нового Peugeot 3008
Нехай задній диван нового Пежо 3008 і позбавлений регулювань, а середньому пасажирові може завдавати деякого дискомфорту консоль з дефлекторами обдування, поличкою і розеткою, але сидіти на другому ряду зручно.
А переміщатися на ньому легше за рахунок рівної підлоги. Адже новий Peugeot 3008, як і попередник, існує тільки в передньопривідному варіанті. Але і в майбутньому, коли машина отримає привід на задні колеса, трансмісійний тунель не знадобиться. Адже це буде гібридна версія з електричним двигуном на задній осі.
Багажник нового 3008-го теж збільшився з 432/1241 до 520/1482 л. Хоча його трансформація тепер і не така хитра. Тут немає жорсткої полиці, яка давала б змогу ділити відсік, як було на авто першого покоління.
Зате користуватися багажником простіше завдяки електричному приводу кришки з безконтактним керуванням на відкриття і закриття за помахом ноги під заднім бампером.
Далеко не одразу знаходжу зручне положення за кермом, але справлятися з налаштуваннями водійського крісла легко за рахунок електричних регулювань і зручно завдяки двом коміркам пам’яті.
Ці опції включені в комплектацію середнього рівня Allure і вищого GT-Line. В останньому варіанті, в якому і представлено тестовий автомобіль, встановлюється також пакет Peugeot i-Cockpit® Amplify.
Він охоплює функцію масажу для обох передніх крісел, що працює за шістьома програмами.Затишнішу атмосферу в салоні допомагають створити фонове підсвічування і три варіанти ароматизаторів. Ну, а за розслабляючий або підбадьорливий антураж відповідають програми Relax та Boost.
Залежно від вашого вибору автоматично вмикаються запрограмовані параметри: колір щитка приладів і центрального дисплея, вид та інтенсивність масажу (у 8 точках спинки по одній із 6 програм), запах і сила аромату парфуму, яскравість фонового підсвічування і характер авто.
Також змінюються згідно з назвою реакції керма, чутривість педалі газу, алгоритм перемикання передач автоматичної трансмісії і жорсткість амортизаторів. Втім, ви можете легко залишити собі релаксуючі функції, але підбадьорити сам автомобіль, натиснувши кнопку Sport біля важеля коробки передач.
Ходові якості
Сів за кермо нового Peugeot 3008, швидко ткнув пальцем у кнопку запуску і звично потягнувся за ременем, а у відповідь… тиша. Що за…?! А от що сталося, ми поговоримо трохи пізніше, коли детально розповімо про те, як новий Peugeot 3008 поводиться на наших дорогах і чому він не намагається стати “джипом”.
Фото автора
Peugeot 3008 2.0 HDi | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4447/1841/1624 |
База, мм | 2675 |
Кліренс, мм | 219 |
Масса споряджена/повна, кг | 1500/2050 |
Об’єм багажника, л | 520/1482 |
Об’єм бака, л | 53 |