Новий Mitsubishi Pajero Sport. Тест позашляховика як снігоприбирача
Погодьтеся, все-таки непогано, коли автомобіль дозволяє застосувати до нього творчий або навіть частково фанатичний підхід. А якщо це дає ще й практичні результати – взагалі чудово! Тому чергове випробування, якого зазнав новий позашляховик Mitsubishi Pajero Sport в рамках «Проекту U. S. V.», що виходить на «Першому Автомобільному», стосується саме такого аспекту дійсності: творчий підхід, погодні умови, здоровий фановий задум і… практична складова.
Використовувати Pajero Sport як транспорт для проходження складних ділянок поза дорогами – це, звісно, правильно. Однак іноді життя ставить перед нами зовсім інші завдання, не пов’язані виключно з автомобільними можливостями. Наприклад, снігоприбиральні роботи на доволі величенькому майданчику, який ми задля експерименту вирішили розчистити саме за допомогою цього позашляховика.
Перші плюси виявилися одразу: значний дорожній просвіт, доступ до днища та технологічні кріплення дають змогу модернізувати Mitsubishi Pajero Sport III до стану бульдозера (або чогось іншого – залежно від ваших потреб). Вушка, спеціальні отвори і рама – до всього цього можна кріпити практично будь-які конструкції. Головне – пам’ятати про рівномірне навантаження та потенційний ризик при пересуванні. У підсумку: трубчаста конструкція ковша, або, як його іноді називають, снігощита як влита закріплена в передніх буксирувальних гаках і рамі Pajero Sport. Залишається головне запитання: як це все зможе працювати?
Для розуміння ситуації: майданчик 10 на 30 м, покритий 3-сантиметровим шаром мокрого снігу – це площа приблизно 300 кв. м з дуже важкою субстанцією (сніг + бруд + вода) масою до 4,5 тонн! Хто не вірить – нехай спробує підняти звичайне відро з талим снігом, всі питання зникнуть. Але перед Pajero Sport з інстальованим, нехай навіть не найбільшим, ковшем сніг не зникне сам по собі. Ще й більш того, він накопичуватиметься і збиратиметься в гірку, ускладнюючи просування імпровізованого бульдозера, утворюючи крижану кірку на очищених від снігу ділянках – якраз перед колесами автомобіля. До речі, до кінця смуги завдовжки 30 м маса мокрого снігу, яку штовхає щит перед Pajero Sport, може досягати 350-400 кг! Проте це теорія, а практика…
Вже перший довгий прохід по снігу дав чітке уявлення про те, як саме треба боротися з таким викликом: шайбу приводу Super Select 4WD II заганяємо в режим 4HLc (режим 4х4, фіксований розподіл моменту між осями 50:50 і жорстке блокування диференціала), не перевищуємо позначки 20 на спідометрі і… стежимо за пробуксовками, а також краями ковша. У міру накопичення снігу перед щитом автомобіль починає трохи сповільнюватися: під колесами утрамбований шар напівкриги на холодному асфальті, а сніжно-грязьова маса перед ковшем постійно зростає. Неначе майданчик і очищується, але помітно, що це відбувається дуже важко. Цього не помічає тільки один персонаж, якого звуть… Mitsubishi Pajero Sport! Він діловито збільшує купу снігу і лише в найважчі моменти призупиняється для паузи, під час якої можна ненадовго допомогти йому кнопкою R/D Lock, примусово блокуючи задній диференціал (за всю снігоочисну сесію ми його використовували двічі, другий з них – радше для перестраховки). Ні слизька поверхня, ні ком талого снігу, що весь час збільшується, ні нерівномірні навантаження – ніщо не заважає Mitsubishi Pajero Sport справлятися з покладеною на нього очисною місією. Навіть більше: судячи з поведінки, маса до 300 кг, яку автомобіль штовхає перед собою, не є критичною. Тобто в разі потреби, можна розуміти межі можливостей позашляховика, а нам – збільшувати навантаження на Mitsubishi Pajero Sport в рамках «Проекту U. S. V.».
Автор Сергій Баранов
Фото автора і Євгена Сокура