Тест-драйв Suzuki SX4. Привjд повний або передній?
Щоб самим розрізняти машини, ми попросили встановити на повнопривідний Suzuki SX4 4WD шильдик ALL GRIP. А якщо без жартів, то тільки за ним ви впізнаєте автомобіль з усіма тяговими колесами.
Дорожній просвіт обох SX4 становить 180 мм. Хоча деякі виробники саме для повнопривідних модифікацій своїх кросоверів пропонують збільшений дорожній просвіт. І це часом стає вирішальним чинником під час вибору типу приводу. Хоча такі машини зазвичай коштують дорожче.
Питання ціни
Одним із ключових моментів є вартість авто в моно- і повноприводному варіантах. Новий SX4 незалежно від типу приводу і коробки пропонується в двох комплектаціях: GL та GLX. У варіанті 2WD з 1,6-літровим (117 к.с.) двигуном і 5-швидкісною механічною коробкою передач машину можна придбати за 467 000 грн. І це мінімальна ціна для моделі в цілому. А такий самий автомобіль, але з повним приводом ALL GRIP (4WD), коштує 509 000 грн.
У нашому випадку за повний привід достатньо доплатити 42 000 грн, але авто інших марок з усіма тяговими колесами здебілього пропонуються лише в більш дорогому виконанні і з більш потужними моторами, що призводить до ще більшого здорожчання.
Прикладом тому є повноприводний Suzuki SX4 4WD з більш сучасним 1,4-літровим і потужним (140 к.с.) турбованим двигуном, який працює виключно з автоматом. І один з наших автомобілів якраз такий. Він обійдеться вже в 690 000 грн, зате наочно демонструє відмінності в оснащенні.
Тільки на цю машину встановлюється 7-дюймовий сенсорний дисплей, камера заднього виду і навігація. І якщо ці опції для вас важливі, то і вибір буде однозначним. І тоді ви отримуєте, до того ж, найбільш динамічний і швидкий із нових SX4.
На екрані маршрутного комп’ютера авто з повним приводом є додаткова індикація, яка показує увімкнений режим та рекомендації.
Різниця в русі
Для 1,6-літрової машини пропонуються обидва типи приводу і коробки передач: 5-ступінчаста механічна і 6-швидкісна автоматична. З однаковою трансмісією саме передньоприводна машина розганяється до сотні на 1 с раніше і їде на 5 км/год швидше. При цьому її двигун ще і витрачає менше палива – на 0,2 л з МКП і на 0,3 л з АКП.
Адже автомобіль з автоматом на 85 кг важчий. Це – немов ви возите з собою ще одну дорослу людину. Втім, доплата на АЗС за нього не така вже й суттєва. До того ж, це безпосередньо залежить від манери їзди і якості пального. А от переваги, які дає машина з повним приводом, ми оцінили за кермом згаданого 140-сильного турбованого Suzuki SX4 4WD.
За заводськими даними, він має споживати бензину на рівні повноприводного 1,6-літрового авто з АКП і трохи більше передньоприводного (див. таблицю). А насправді витрата палива обох машин виявилася однаковою і становила за час тест-драйву 7,5-8,0 л на 100 км.
Для динамічної їзди атмосферний двигун доводиться постійно крутити під гучне завивання, коробка часом грубувато перемикається вниз, а їзда стає не такою плавною і трохи дискомфортною. Тоді як машина з 1,4-літровим турбомотором стартує без паузи, відчутно легше набирає хід вже на малих і середніх обертах. При цьому двигуна практично не чутно, але тягу він забезпечує достатню.
Насправді в режимі Auto для економії пального працює лише привод на передні колеса, але як тільки вони починають прослизати – вмикаються задні, отримавши половину тяги.
Аналогічно крутильний момент розподіляється і в положеннях перемикача Snow або Sport. Але система стабілізації ESP вже вступає в роботу раніше або пізніше (згідно з обраним режимом). У зимовому режимі рівний розподіл тяги по осях можна зафіксувати кнопкою Lock. І таке блокування тримається на швидкості до 60 км/год.
Але ми обійшлися без цього навіть на крутому схилі. Зізнаємося, що заздалегідь прораховували шлях відступу, вірніше скочування в самий низ, але все виявилося набагато простішим. Лише трохи провернувши передні колеса на грунті, компактний кросовер легко виїжджає на рівну поверхню. На моноприводі нам би в цій ситуації нічого не світило. А при звичайній їзді ви і не помітите різниці між приводами. Хоча насправді навіть на рівних чистих дорогах різниця є. Особливо якщо увімкнути режим Sport. У ньому Suzuki SX4 стає повноприводним вже на кожному повороті керма. Це позитивно впливає на динаміку авто. Відповідний настрій створюють більш гострі реакції двигуна на педаль газу, оскільки коробка тримає двигун на більш високих обертах. І все тому, що коробка починає перемикатися вгору пізніше, а вниз – раніше.
Завдяки в міру жорсткій підвісці авто не завалюється. Але під час різких маневріх варто пам’ятати, що на передньоприводній машині чимало водіїв рефлекторно виконують правильні дії, оскільки її поведінка більш передбачувана, ніж повноприводної, особливо з плаваючим по осях крутильним моментом. Адже навіть від положення керованих коліс може залежати, як поведе себе автомобіль: як передньоприводний або, отримавши велику частину тяги на задні колеса, – як задньоприводний…
І все ж…
Переваги кросовера, або SUV, перед легковими авто передусім – у збільшеному дорожньому просвіті. А от повний привод на такому міському авто – річ корисна, але зовсім не обов’язкова. З ним машина дорожча під час купівлі, ремонту та обслуговування, до того ж споживає більше палива.
Кросовер лише з передніми тяговими колесами дає змогу більш безпечно проїжджати пошкоджені ділянки доріг, паркуватися біля бровок і підніматися на них. Хоча все ж простіше це робити на авто з повним приводом. На ньому менше шансів зірвати передні колеса в пробуксування, оскільки доки вони тягнуть машину на виступ, задні її підштовхують.
Час 4WD
Взимку переваги повного приводу відчуваєш найкраще. Виїхати з заметеного снігом паркувального місця, проїхати нечищеною дорогою і розігнатися на слизькій поверхні набагато простіше. Таку машину варто вибирати ще й у тому разі, якщо ви хоч іноді виїжджаєте на пересічену місцевість або живете в таких умовах, де повний привод просто необхідний: за містом, де не чистять дороги, або де до будинку треба підніматися вгору.
До того ж, якщо ви хочете придбати авто в повнішому (або максимальному) оснащенні та/або з найпотужнішим мотором (це стосується не тільки Suzuki SX4, а й авто інших марок), то такий автомобіль, найімовірніше, буде саме повноприводним.
Suzuki SX4 | 1.6 2WD | 1.4 4WD |
Тип кузова | Універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4300/1785/1585 | |
База, мм | 2600 | |
Кліренс, мм | 180 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1190/1720 | 1260/1730 |
Об’єм багажника, л | 430/1269 | |
Об’єм бака, л | 47 | |
Тип двигуна | бенз. із розп. впр. | бенз. із безпос. впр. турбо |
Розп. і к-ст цил./кл. на цил. | R4/2 | |
Об’єм, см куб. | 1586 | 1373 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 86(117)/6000 | 103(140)/5500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 156/4400 | 220/1500-4000 |
Тип привода | передній | авт. підкл. повний |
КП | 6-ст. авт. | |
Макс. швидкість, км/год | 170 | 200 |
Розгін 0-100 км/год, с | 12,4 | 10,2 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 5,1-7,6 | 5,3-7,9 |