Вантажівка IVECO Stralis на газі тепер і в Україні (відео)
Компанія АМАКО, офіційний дилер концерну IVECO, поставила в Україну першу вантажівку Stralis із двигуном на метані.
Урочисте передання вантажівки IVECO Stralis із двигуном на стиснутому природному газі відбулося 16 листопада в Броварському районі, під Києвом, на території логістичного центру Havi Logistics. Машина оснащена рефрижераторним кузовом-фургоном і працюватиме в межах області, розвозячи заморожені продукти мережею ресторанів «МакДональдз».
Єдиний на ринку
Автомобіль IVECO Stralis AD260S33Y/FS-D CNG не має аналогів серед вантажівок західноєвропейського виробництва на українському ринку. Його особливістю є наявність двигуна Cursor 8 робочим об’ємом 7,8 л, який працює на стиснутому природному газі. Він розвиває потужність 330 к.с. (поки що це максимум для газових двигунів IVECO) і максимальний крутильний момент 1300 Нм при 1200-1750 об/хв. З ним агрегатується механічна 16-ступінчаста коробка передач ZF.
Наразі на машину встановили вісім балонів сумарною ємністю 640 л – по чотири з кожної сторони. Цього має вистачити на пробіг у 300-400 км. Заявлена витрата палива автомобіля повною масою 26 т становить близько 30 кубометрів на 100 км. Однак при встановленні додаткових чотирьох балонів за кабіною запас ходу можна збільшити ще на 200 км.
Вантажівка відповідає чинним в Європі екологічним нормам Євро-6. За вартістю газова модель дорожча за аналогічну дизельну Євро-6 приблизно на 20%. Однак ця різниця швидко покривається. Машина дає змогу не лише заощаджувати на пальному (метан сьогодні набагато дешевший від солярки), а й на AdBlue. Останнього на газових двигунах взагалі не потрібно. Нагадаємо, що витрата AdBlue становить приблизно 10% від споживання дизельного пального.
Унікальна комплектація
IVECO Stralis AD260S33Y/FS-D CNG відрізняється не тільки передовим двигуном, що працює на стисненому природному газі. Його комплектація для конкретного замовника підбиралася за участю чотирьох компаній-партнерів. Так, автомобіль оснастили ізотермічним кузовом-фургоном корисним об’ємом 44 кубометра від відомого виробника Schmitz Cargobull.
Крім того, вантажівка обладнана холодильною установкою Thermo Кіпдмодели SLXe Spectrum. Вона дає змогу підтримувати три температурних режими одночасно, з амплітудою від мінус 20 до плюс 20 градусів. Відсіки відокремлюються всередині фургона за допомогою спеціальних перегородок-матів. Для навантаження палетів у два яруси передбачено знімні бруси, які кріпляться на спеціальних полозках у стінках. Кузов-фургон також був оснащений гідробортом відомого виробника Zepro.
Варто відзначити ще різні системи безпеки. Почнемо з того, що при відкритій заправній горловині газовий двигун Cursor просто не заведеться. Крім того, можна скористатися гідробортом, коли двигун працює, попередньо не натиснувши кнопку-запобіжник.
А щодо систем активної безпеки, то цей автомобіль має три електронних помічники: систему стеження за рядністю руху LDWS, адаптивний круїз-контроль ACC і систему автоматичного екстреного гальмування при загрозі зіткнення – Advanced Emergency Braking System.
Лідер ринку
Концерн IVECO складає автомобілі на природному газі з 1996 року. У 2000 році було представлено перший легкий фургон, у 2009-му – перший середньотоннажник, а рік потому – першу вантажівку важкого класу. У 2012 році з’явився тягач на скрапленому газі LNG, а у 2016-му – магістральний тягач LNG. За весь час складено 16 100 машин на природному газі, зокрема 5800 автобусів. Виготовлено також 32 600 газових двигунів робочим об’ємом 3,6, 8,0 і 9,0 л і потужністю від 140 до 400 к.с.
Сьогодні IVECO є беззаперечним лідером на західноєвропейському ринку важких вантажівок із газовими двигунами. Лише за два місяці після презентації магістрального тягача Stralis NP влітку 2016 року вже продано 430 машин.
Європейський ринок такої техніки зростатиме і далі.
Нагадаємо, що в квітні 2014 року Європарламент ухвалив директиву з розвитку інфраструктури для транспорту на альтернативних видах палива (DAFI). Її метою є створення до 2025 року достатньої кількості відповідних заправних станцій на автошляхах: для стисненого газу (СNG) з відстанню один від одного щонайбільше 150 км, для скрапленого газу (LNG) – щонайбільше 400 км.
Іван Блазик
Представник автомобільного заводу IVECO в Австрії. Сьогодні ми пропонуємо широку гаму вантажних автомобілів на природному газі. По-перше, це легкі розвізні фургони та шасі з двигуном 136 к.с., запасом ходу 350 км, вантажним відсіком корисним об’ємом до 35 куб. м і вантажопідйомністю до 4 т.
По-друге, середньотонажні автомобілі з двигуном потужністю 204 к.с., запасом ходу 380 км, вантажним відсіком 60 кубометрів і вантажопідйомністю до 9 т.
І по-третє, вантажівки важкого класу, включаючи магістральні тягачі, з двигуном в 330 к.с., запасом ходу до 850 км, корисним об’ємом перевезеного вантажу до 66 м куб. (кузови на шасі) і 95 куб. м (напівпричепи). Вантажопідйомність машин сягає 16 т для шасі і 29 т для автопоїздів із напівпричепами.