Mercedes-Benz Actros L отримав футуристичну кабіну
Компанія Mercedes-Benz Trucks представляє суттєво перероблену модель Actros L. Магістральний тягач преміум-класу отримав оригінальну зовнішність, модернізований інтер’єр та нові системи допомоги водію. Машина буде доступна для замовлення вже з квітня, а серійне виробництво розпочнеться у грудні 2024 року.
Почнемо з футуристичної за дизайном кабіни ProCabin в дусі електричної моделі eActros 600. Для оптимізації аеродинаміки з передньої панелі прибрали традиційну решітку радіатора, а її функції поклали на повітрозабірники в бампері.
Передню частину подовжили на 80 мм, модернізували бічні спойлери, колісні арки та обшивку днища. Усе це дозволило зменшити витрати палива на 3%. Скрізь застосовується LED світлотехніка, а як опцію можна встановити матричні фари.
Інтер’єр доступний у трьох виконаннях: Stream, Big та Giga Space. Сидіння отримали покращену систему обігріву та нову оббивку. Спальні полиці оснащуються повністю гратчастим каркасом та преміальними, товстими матрацами.
У «спальнику» також з’явилися розширений набір перемикачів, фонове освітлення, нові світильники для читання, USB-C роз’єми в бічних стінках. З нового також відзначимо наявність другого холодильника, розетки на 230В та планування салону Solo Star Сoncept з двома варіантами оббивки крісла.
З квітня 2025 року буде доступна цифрова панель приладів Multimedia Cockpit Interactive 2, з функцією голосового управління і можливістю підключення нових цифрових сервісів, включаючи Connected Traffic Warning.
На Actros L застосовується 12,8-літровий турбодизель OM 471 третього покоління. Тут встановлено новий турбокомпресор, який разом із модернізованою системою нейтралізації випускних газів дозволяє скоротити витрату палива на 4%, порівняно з двигуном другого покоління.
На тягачі застосована нова платформа електронних систем безпеки, яка дозволяє у 20 разів швидше обробляти інформацію з датчиків та камер. Тут встановлені чотири датчики ближнього радіусу дії, спереду та ззаду – з обох боків, а також один далекого радіусу – у носовій частині. За лобовим склом також є камера. Все це забезпечує кут огляду 270 градусів.
Машина отримала передову систему екстреного гальмування 6-го покоління – Active Brake Assist 6, яка задіяє автоматичне гальмування на швидкостях до 60 км/год за загрози зіткнення з рухомими та нерухомими об’єктами. Крім того, якщо це нерухомий автомобіль, швидкісний поріг активації гальмування розширюється до 80 км/год. Також є багатосмуговий моніторинг дороги – на відстані до 250 м.
Зазначимо, що згідно з Загальними вимогами безпеки GSR, які набувають чинності для нових вантажівок та автобусів у странах ЄС з липня 2024 року, машини повинні оснащуватися системами, які попереджають про загрозу наїзду на пішоходів чи велосипедистів. І тут Actros L пішов ще далі. Тягач отримав систему Active Sideguard Assist 2, яка при виявленні вразливих учасників руху при повороті ліворуч або праворуч спочатку попереджає водія, а потім може задіяти автоматичне гальмування (на швидкостях до 20 км/год). Система сканує простір на 30 м позаду автомобіля та 7 м попереду.
Не менш важлива і нова система допомоги водієві – Front Guard Asist, яка сканує простір безпосередньо перед автомобілем (від 0,8 до 4 м) на швидкості до 15 км/год. Це дозволяє уникнути наїздів під час рушіння вантажівки з місця.
Полегшити роботу водія покликана і система напівавтоматичного керування Active Drive Assist 3. Це третє покоління системи рівня автономності Level 2, яку дозволили використовувати на серійних вантажівках у 2018 році. Тепер вона ще краще підтримує машину в поперечному та поздовжньому управлінні. При цьому допомагає система предикативного круїз-контролю PPC, яка аналізує топографію місцевості, карту доріг і дорожні знаки. З квітня 2025 вона також зможе отримувати інформацію про маршрут з навігаційної системи.
Actros L також має можливість безкоштовного доступу до цифрових рішень TruckLive, які полегшують керування автопарком і підвищують ефективність вантажоперевезень. Тут слід відзначити LiveTraffic – планувальник маршруту, який показує інформацію у реальному часі. Цього року також з’явиться бездротове оновлення та послуга Service 24H Connected. Також машина може бути підключена до інтелектуальної мережі Mercedes-Benz Uptme для дистанційної діагностики.