Що чекає українських далекобійників за перевантаження
Сьогодні на автомобільних дорогах загального користування в Одеській, Миколаївській, Херсонській та інших областях вживаються заходи державного контролю та стягнення плати за проїзд транспортних засобів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні. За результатами роботи перевірено 4556 транспортних засобів, з них у 319 виявлено порушення вагових параметрів.
Нараховано плату за проїзд у розмірі 150 тис. євро, сплачено близько – 740 тис. гривень. Штрафних санкцій накладено на суму близько 148 тис. грн, повідомляє офіційний сайт Мінінфраструктури.
Ці заходи контролю здійснюються за допомогою 34 вагових комплексів, з яких на сьогодні працює лише 18, решта перебувають у непридатному до експлуатації технічному стані.
Ловити за перевантаження автомобілів в Україні пропонують дистанційно
За перевезення вантажів понад дозволені нормативи нараховується плата за проїзд автомобільними дорогами, що розраховується за відповідною формулою (постанова КМУ від 27 червня 2007 року №879). У разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметра:
до 10% – нараховується в подвійному розмірі;
на 10-40 – нараховується у потрійному розмірі;
більше ніж на 40% – нараховується у п’ятикратному розмірі
За проїзд без дозвільних документів транспортних засобів, вагові параметри яких перевищують нормативні, передбачено адміністративний штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (1700 гривень).
При цьому аналогічні штрафні санкції в країнах Європейського союзу становлять:
у Румунії від 14 000 – 25 000 грн; у Польщі від 7 000 – 17 000 грн; в Угорщині – 30 000 грн; у Великій Британії – 185 000 грн.
Трасу «Одеса-Київ» розблокували: далекобійники відмовилися платити штраф у 9000 євро (+ВІДЕО)
Нагадаємо, що в Україні нормативними документами передбачено здійснення перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) не більше за 40 т. Для контейнеровозів – 44 т., для транспортних засобів, встановленими Укравтодором і відповідними підрозділами МВС маршрутами – до 46 т. Крім того, вагові параметри контролюються і за навантаженням на вісь: на одиночну – 11 т., на здвоєну – 16 т., на строєну – 22 т.
Згідно з даними, наданими фахівцями Держдор НДІ, близько 74% автомобільних доріг було побудовано під розрахункові навантаження на вісь – 6 тонн і повною масою транспортного засобу щонайбільше 24 тонни. Щорічні збитки, які завдаються дорожньому господарству внаслідок руйнування доріг спричиненого проїздом великотоннажного транспорту, становлять понад 2 млрд грн.
За дослідженням Світового банку, щорічні втрати ВВП країни в результаті незадовільного стану автомобільних доріг досягають 3-4%. Унаслідок понад 90% автомобільних доріг в Україні потребують ремонту.