Безпілотні авто: що буде, якщо вони з'являться в Україні
Давайте уявимо безпілотні авто на дорогах України. Не через 100 років і навіть не через півстоліття, а зараз. Тим паче, що практично всі автомобільні виробники пропонують для нових машин адаптивний круїз-контроль, систему стеження за дорожньою розміткою і функцію автоматичного гальмування. Простіше кажучи, вже зараз їздять в Україні машини з автопілотом, нехай і не зовсім повноцінним.
Причому напівавтономних машин на наших дорогах набагато більше, ніж можна собі уявити. Фольксвагени, Ауді, Лексуси, Інфініті, Мерседеси – майже всі нові моделі зазначених брендів доступні з комплексами систем, які в теорії дозволяють водієві пересісти на задній диван просто під час їзди. І хоча виробники передбачили такі варіанти, наша людина здатна перехитрити систему різними способами. Але не будемо про них, інакше можна спровокувати плачевні ситуації. Чому? Про все по порядку.
.
Якщо змусити машину «думати», що руки водія перебувають на кермі (а про такі способи в Інтернеті є не одне відео), автомобіль з системою утримання в смузі буде «підрулювати» замість водія. Чудово! Але чи багато в нашій країні доріг з ідеальною розміткою? Адже саме на розмітку електроніка і орієнтується. Як тільки вона «зникне» – машина поїде в невідомому напрямку, і добре, якщо не на зустрічну смугу.
Адаптивний круїз-контроль. Справді чудовий винахід. Але річ у тому, що на багатьох автомобілях він може працювати з певними обмеженнями. Уявіть. Ви активували «круїз», прибрали ноги з педалей і насолоджуєтеся безпечною комфортною їздою. Машина без вашої участі розганяється і пригальмовує, дотримуючись безпечної дистанції – дуже зручно.
Але раптово асфальт перетворюється в «пральну дошку» (а це норма для України), під час проїзду якою попередні автомобілі починають різко гальмувати. Ось тут система може зіграти злий жарт, попередивши водія про деактивацію – внаслідок наїзду на ями. У цьому разі машина вже не буде самостійно гальмувати. Чи встигне людина швидко зреагувати, взявши на контроль на себе? Як пощастить. Так що крім пакета «погані дороги», виробникам не завадило б запровадити ще й локатор ям – для машин, що продаються в Україні.
Відключення адаптивного круїз-контролю і сполученої системи автоматичного гальмування можливе і в іншій ситуації. Сніг або сльота можуть потрапити на радар, що також спровокує деактивацію комплексу запобігання зіткненням. Тобто, обігнав вас лихач під дощем і забризкав машину брудом – все, готуйтеся почути характерний звук про необхідність взяти контроль на себе.
До речі, є ще один непідтверджений міф, який свідчить: коли попереду їде дуже брудна машина – система автоматичного гальмування може просто не спрацювати.
Якщо пояснити «на пальцях»: сигнал має дійти до машини, що їде попереду, а потім повернутися назад – це дозволяє системі вирахувати дистанцію. Але якщо автомобіль так засмічений, що немає відображальних поверхонь – сигнал не повернеться. І тоді буде майже як в анекдоті. Немає сигналу – немає машини. Але знову ж, це міф. Вірити в нього чи ні – вирішуйте самі.
Система розпізнавання дорожніх знаків. Якщо чесно, тут взагалі говорити нема про що. Як «розумна» електроніка може їх розпізнавати в Україні і не давати збоїв, якщо навіть жива людина не може розібратися в цій «грі»? Адже у нас можуть стояти одразу кілька знаків, які до того ж суперечать один одному.
А тепер переходимо до найцікавішого. Цей час настав – дорогами України почали їздити безпілотні автомобілі. Ніхто не порушує, не показує непристойні жести і не їде смугою для громадського транспорту… мрія! Але:
– якщо машини з автопілотами в Україні їздитимуть за нинішніх умов – наша країна за лічені дні перетвориться на великий автосмітник.
– якщо рівні дороги і розмітка з’являться в Україні… найімовірніше, це відбудеться в ті часи, коли машини почнуть літати. А, може, справді вже немає сенсу будувати дороги?
– якщо можна буде пити просто за кермом (адже автопілот за все відповідає) – проблема алкоголізму в Україні посилиться ще більше. Зіп’ємося.
Висновок: не потрібні нам в Україні ніякі безпілотні авто.