Пільгове ввезення б/в автомобілів хочуть продовжити
Закон, що передбачає пільгове оподаткування акцизом ввезення б/в автомобілів, діє з 1 серпня 2016 року по 31 грудня 2018 року.
Згідно з цим Законом, кожен українець протягом одного календарного року може завести в нашу країну і розмитнити за пільговим акцизом один легковий автомобіль не старше 2010 року випуску.
Втім, рік випуску – не єдине обмеження, яке передбачено нашим законодавством. Необхідно також, щоб автомобіль, який перетинає наш кордон, відповідав екологічним нормам Євро 5. Щоб отримати сертифікат відповідності з цією нормою, треба пройти спеціальну процедуру.
Втім, з 1 січня 2018 року в нашій країні буде введена більш сувора екологічна норма – Євро 6. І якщо нормам Євро 5 відповідають автомобілі, випущені після 2010 року, то нормам Євро 6 – ще більш свіжі, після 2016 роки (та й то не будь-якого виробника).
Таким чином, з 2018 року в нашу країну за пільговим акцизом можна буде ввезти тільки одне-дворічний автомобіль. А ціни на них навіть в Європі не сильно відрізняються від нових.
Щоб уможливити ввезення більшої кількості б/в автомобілів в нашу країну за пільговим акцизом, народні депутати зареєстрували кілька законопроектів.
Так, згідно з проектом номер 5624 від 29.12.2016 від Роберта Горвата (автора законопроекту про пільгове акциз) пропонується перенести термін введення в Україні норми Євро 6 з 1 січня 2018 року на 1 січня 2020 року. Тобто протягом 2018 року можна буде ввозити за пільговою розмитненні автомобілі з 2010 року виробництва.
Альтернативний законопроект нардепа Руслана Сольвар №5624-1 пропонує залишити дату 1 січня 2018 роки як відлік Євро 6 для всіх автомобілів, але для однієї зробити виняток. Йдеться про вантажівках підвищеної прохідності категорії N3G (повною масою понад 12 т), які експлуатуються далеко за межами населених пунктів і їх техногенний вплив є мало відчутним.
Перший законопроект схвалений комітетом з податків і митної політики, тому його прийняття досить ймовірно. Крім того, у Верховній Раді зареєстровано ще низку законопроектів на цю ж тему.
Зокрема, проект 5561 передбачає скасування обов’язкової сертифікації ввезених автомобілів на екологічні нормам. Тобто завозити можна буде будь-які автомобілі, хоч 100-річної давності.
Інший проект, 6238, передбачає відхід екологічних норм на сходинку назад – до рівня Євро 4. Втім, жоден з трьох перерахованих законопроектів не розглядався на профільних комітетах, а без цього не буде винесено на розгляд парламенту.
Розрахувати вартість розмитнення автомобіля можна за допомогою митного калькулятора.