Що робити з нерозмитненими автомобілями?
Український парламент пішов на канікули до вересня, але вже на початку осені він може розглянути питання щодо нерозмитнених автомобілів.
У парламенті наразі зареєстровано кілька законопроектів, які пропонують вирішити цю проблему різними способами.
Пропонуємо вам взяти участь в обговоренні методів їх вирішення. Голосуйте за них (форма для голосування нижче):
1) Збільшити термін транзиту. Підвищити максимальний термін перебування нерозмитненого автомобіля в режимі тимчасового ввезення з 5 до 60 днів. Тим самим вирішиться проблема черг на пропускних пунктах, завантажених саме машинами, що переїжджають кордон кожні кілька днів.
2) Ввести «абонплату» 2 євро на день. Призначити плату за перебування нерозмитненого автомобіля в Україні та ставити їх на українські номерні знаки. Цей захід дасть змогу наповнити бюджет країни і легалізує машини, які сьогодні фактично перебувають поза законом.
3) Одноразово амністувати нерозмитнені автомобілі, які вже в’їхали на територію України. Їх можна буде розмитнити за пільговими ставками, а потім заборонити ввезення подібних машин.
4) Узаконити тимчасове ввезення. Чітко виписати в законодавстві, що автомобілі, які належать іноземним компаніям і на яких їздять у нашій країні наші ж громадяни, беруть участь у дорожньому русі на тих самих умовах, що і автомобілі на українських номерах. Це дасть змогу українцям без розмитнення ввозити автомобілі і користуватися ними без страху бути оштрафованими з боку державних органів.
5) Зменшити податки і знизити екологічні вимоги до рівня, що дає змогу ввозити автомобілі будь-якого віку. Для цього треба скасувати акциз, ввізне мито (а може навіть і ПДВ). А щодо екологічних норм, то вони мають бути не вищими за Євро-4 або навіть Євро-3 – саме автомобілі з такими нормами сьогодні ввезено в Україну із сусідніх держав на тимчасове ввезення.
6) Заборонити їзду на єврономерах для українців. Збільшити штрафи за їзду на нерозмитнених автомобілях і більш чітко виписати процедуру покарання. Цим змусити позбутися власників нерозмитнених автомобілів якомога швидше.
7) Зробити обов’язковий некорупційний техогляд для легкових автомобілів, щоб несправні (незалежно від місця реєстрації) автомобілі не могли виїжджати на українські дороги.