Новий двигун Volvo для Євро 6
«Volvo FH отримав новий 460-сильний двигун стандарту Євро 6, оптимізований для швидких і економічних перевезень гарними дорогами. Перша вантажівка з цим двигуном надійде у продаж навесні 2013 року», – зазначає Метс Францен, менеджер зі стратегії і планування розробки двигунів у Volvo Trucks.
Споживчий попит на вантажівки стандарту Євро 6 усе ще перебуває на помірному рівні. З лютого 2012 року стала доступна сертифікація транспортних засобів на відповідність новим нормам, але пройде ще два роки до того, як вони стануть обов’язковими для всіх нових вантажівок. Жорсткі стандарти на викиди змушують впроваджувати у двигунах передові технічні рішення, включаючи численні нові компоненти, що, у свою чергу, призводить до здорожчання для покупця. Однак таке подорожчання можна частково компенсувати різноманітними фінансовими стимулами та заохочувальними пакетами, особливо для регіональних і дальніх перевезень у Європі.
«Наразі важко визначити, яким буде попит. Пропонуючи наш найпопулярніший двигун у конфігурації Євро 6, ми йдемо назустріч потребам значної частини наших замовників. Решту двигунів ряду Євро 6 буде запущено у виробництво задовго до того, як стандарт стане обов’язковим 1 січня 2014 року», – пояснює Метс Францен.
Volvo D13 для Euro 6 базується на випробуваному і перевіреному двигуні Volvo стандарту Євро 5. Подібно до цього агрегату, новий двигун є однорядним шестициліндровим двигуном з насос-форсунками і системою каталітичного очищення викидів (СКВ). Для забезпечення відповідності новим вимогам до рівня викидів також використовується система рециркуляції відпрацьованих газів (EGR), а також дизельний сажовий фільтр (DPF) – системи, які Volvo Trucks вже кілька років використовує у США і Японії. У порівнянні з Євро 5, викиди оксидів азоту було зменшено на 77%, а твердих часток – уполовину.
Система СКВ, яка перетворює оксиди азоту у викидних газах на безпечні азот і водяну пару, – є суміщеною з сажовим фільтром у компактному пристрої, який займає мінімум місця. Сажовий фільтр, який вловлює та спалює мікроскопічні тверді частки, присутні у викидних газах, автоматично відновлюється у процесі роботи. EGR використовується переважно для підвищення температури викидних газів, коли двигун недостатньо розігрітий для їх нагріву, яка повинна бути не менше 250°C для оптимальної роботи системи СКВ. На відміну від звичайних систем EGR, які охолоджують рециркульовані викидні гази для зниження температури двигуна з метою скорочення викидів оксидів азоту, система EGR у двигуні Євро 6 практично повністю простоює під час руху по шосе, і тому не впливає на споживання пального у таких режимах перевезень.
«Ми розробили надійне рішення, яке не тільки відповідає вимогам щодо викидів, але й надає споживачам додаткові переваги у вигляді помітної економії пального та безпроблемного володіння», – зазначає Метс Францен.
Факти, Volvo D13 460 для Євро 6:
• Однорядний шестициліндровий 13-літровий двигун потужністю 460 к.с.
• Максимальна вихідна потужність при 1400-1900 об./хв. – 338 кВт.
• Макс. крутний момент при 1000-1400 об./хв. – 2300 Н*м
• Автоматична трансмісія, Volvo I-Shift.
• Моторне гальмо VEB+ при 2300 об./хв. – 375 кВт.
• Доступно для Volvo FH, 4×2/6×2, тягачів і шасі, включаючи транспортні засоби для перевезень небезпечного вантажу (Європейська угода про дорожні перевезення небезпечних вантажів – ADR).
• Доступно для вантажівок з правостороннім і лівостороннім кермом.
Факти, Євро 6:
• 1/5 від викидів оксидів азоту двигуна Євро 5.
• Половина від викидів твердих часток двигуна Євро 5.
• Викиди повинні перебувати в межах норм до температури оточуючого повітря – 7°C.
• Законодавством нормуються викиди оксидів азоту (NOx), твердих часток (по масі), твердих часток (по кількості), аміаку (NH3), оксиду вуглецю (CO) та вуглеводнів (HC).