X

Тест-драйв другого покоління Skoda Kodiaq: Поїздом, літаком, автомобілем

Заради ознайомчого тесту другого покоління Skoda Kodiaq довелось проїхати через всю Європу. Спочатку поїздом, потім літаком і нарешті – проїхатись новим Kodiaq. Що нового та цікавого в другому поколінні флагманського кросоверу Kodiaq від Skoda?

Друге покоління моделі Kodiaq було вперше показано 4 жовтня, а представлено пресі 16 квітня на заході, що відбувся у Барселоні. Під час першого ознайомчого експрес тест-драйву ми мали можливість отримати перші враження від авто, якими тепер ділимось з вами.

Skoda Kodiaq (2016-2024)

Вперше імʼя Kodiaq з’явилось в лінійці Skoda ще зовсім недавно – в 2016 році. Та за цей час їх було продано колосальну кількість – 866 100 авто! Це не аби як показує важливість моделі для марки, та свідчить про те, що машина виявилась дуже вчасною та вдалою. Модель існує як у виконанні на 5 місць, так і на сім пасажирів, з третім рядом сидінь. І остання була доволі популярною, адже на неї прийшлось 40% продажів моделі.

Хоча зараз часто кросовери лише умовно позашляхові і в основному продаються з приводом лише на одну вісь, та у випадку з Kodiaq колісна формула 4Х4 в 60% проданих Kodiaq. Перше покоління купували здебільшого чорного, білого та сірого кольорів.

Випускалась модель на чотирьох заводах: Квасині (Чехія), в Чатрапаті Сампхажинагар (Індії) та Чангша (Китай), і звичайно ж – українському Соломоново. Завод вже давно відновив свою роботу, та забезпечує наш ринок Шкодами.

Дизайн Kodiaq II

Загальний стиль та пропорції моделі Kodiaq збережені. В новинки Рельєфний капот, який нагадує Ленд Круйзер 200, в решітці радіатора горизонтальна лінії, що підсвічуються, а грати в бампері мають 8-кутні комірки. Роздільні фари оснащені другим поколінням LED-матричних фар. Фара має стрілоподібні денні ходові вогні кристалічного дизайну. В нових фарах в половину більше світлових сегментів, що забезпечує на 15% більше світла. Вони також мають привітальний анімований режим.

На противагу стриманості кольорової гами першого покоління моделі в новинки з’явився новий колір кузова – яскраво-золотавий Bronx Gold Metallic.  В ньому Kodiaq виглядає чудово, особливо на нових 20-дюймових колісних дисках. Щоб профіль машини виглядав легшим та більш стрімким задня кузовна стійка пофарбована у колір темний хром.

Виразно виглядають нові задні ліхтарі, які мають впізнавану С-подібну форму, та оснащені LED. Характерна особливість новинки – по низу ліхтарі з’єднані червоною декоративною смугою.

Цікаво, що обриси кузова новинки ми, та й відповідно ви, вже бачили раніше. Адже їх показували на презентації, коли озвучували плани на нові моделі Skoda ще минулого року. Тоді на сцену викотили кілька «глиняних» макетів, які давали лише загальне уявлення про те, яким буде дизайн новинок. Проте побачити готове авто, та до того ж наживо – зовсім інша справа.

Салон Kodiaq II

Всупереч повальній моді робити все «тач» та «діджитал» на Шкода блок керування кліматом зробили дуже логічним та інтуїтивно зручним.

Користуватись трьома коліщатками легко навіть не вгледячи на них. В центрі кожного кільця знаходиться кольоровий дисплей діаметром 32 мм. За допомогою них можна налаштувати керування на кожній «крутилці» до 4 функцій. На бокових – температура, підігрів та вентиляція сидінь. Та найцікавіше – центральне коліщатко. За замовчуванням воно керує гучністю мультимедіа. Та можна перемкнути й керувати напрямками, та швидкістю обдуву клімату, а також зумом карти навігатора і навіть режимами Drive Mode. Це рішення є частиною комплексу керування Smart Dials.

Селектор коробки передач перенесено на кермову колонку та розташовано праворуч керма. Таке рішення останнім часом зустрічається все частіше, щоб звільнити простір на центральній консолі та використати його для збільшення відділення для речей. Та й користуватись ним зручно.

Перед водієм знаходиться 10-дюймовий екран, який виконує роль багатофункціональної панелі приладів. І вперше для Kodiaq запропонована така опція як проекційний дісплей, який показує проекцію даних на лобове скло.

На вершині центральної консолі розташований 12,9-дюймовий екран мультимедіа. Внизу консолі знаходиться панель для бездротової зарядки відразу двох смартфонів. Вона має потужність 15 ватт, та обладнана вентиляцією, щоб телефони не перегрівались.

Відповідно до тренду екологічності та збереження довкілля всі матеріали оздоблення містять поліестер з матеріалів повторної переробки.

Техніка та технології Kodiaq II

Моторну лінійку другого покоління Kodiaq можна назвати всеосяжною. Не вистачає тільки повністю електричної версії. Та цю нішу в компанії займає Enyaq. А все решта – ось, будь ласка!

В моторній лінійці є версія з бензиновим двигуном 1.5 TSI з м’яким гібридом (150 к.с.), та 2.0 TSI (204 к.с.). Потужніша бензинова версія оснащена повним приводом.

Хоча багато виробників в нових моделях відмовляються від дизельних двигунів в Kodiaq така опція, на щастя, зберіглась. Є дві версії, обидві з 2.0-літровими двигунами TDI. Одна має потужність 150 к.с. (тільки з переднім приводом) а більш форсована – 193 к.с. має вже колісну формулу 4х4.

Та найцікавіше – в гамі з’явився гібрид з можливістю підзарядки! Силова установка плагін-гібриду, яка вперше з’явилась в Kodiaq, складається з бензинового турбованого двигуна внутрішнього згоряння 1.5 TSI з безпосереднім впорскуванням палива (150 к.с.), тягової батареї на 25,7 кВт*годин, та електричного двигуна на 85 кВт (116 к.с.), інтегрованого з 6-ступінчатою автоматичною коробкою передач. Сумарна потужність силової установки складає 150 кВт (204 к.с.). Так, вона не дорівнює сумі потужностей двох двигунів, адже працюють вони не в різних режимах. Цікаво що як в плагін-гібридній, так в версії з м’яким гібридом двигун 1.5 TSI налаштований не за класичним циклом Отто, а за більш ефективним циклом Аткінсона, як в більшості гібридних авто.

Плагін-гібрид можна заряджати або від звичайної розетки змінним струмом (AC) потужністю до 11 кВт, або ж постійним струмом (DC) потужністю до 50 кВт. В другому випадку на повну зарядку (10-80%) знадобиться менше пів години. Зарядний порт Combo Type2 знаходиться в лівому передньому крилі авто. Запас ходу лише на електротязі становить трохи більше за 100 км. Тобто при невеликих пробігах щоденні поїздки можна здійснювати взагалі без допомоги ДВЗ. А в дальніх поїздках це суттєво додає економічності. Це не зайве, адже бак не великий – 45 л. Для плагін-гібридної версії доступний привод лише на передні колеса.

Цікаво що якщо вибір типу приводу та двигуна в Kodiaq чималий, то з коробками передач його немає зовсім. Жодної механіки. Тільки роботизована коробка DSG. Єдиний нюанс що в усіх бензинових та дизельних модифікацій це DSG на 7 передач, то в плагін-гібридній встановлена 6-ступенева.

В нас була можливість протестувати одну з модифікацій Kodiaq. Найшвидшу! Та ні, це не плагін-гібрид. Він прискорюється до 100 км/год за 8,4 секунди. Його перевага не швидкості, а в економічності. Хоча поки що точних даних з витрат пального цієї модифікації і не оприлюднено. Та повернемось до найшвидшої модифікації. Нею на сьогодні є 2.0 TDI (193 к.с.). Першу сотню кілометрів на годину вона набирає за 7,8 секунди. Та й витрата пального в такої модифікації дуже помірна. В середньому близько 6 літрів на сотню. Машина прудка та зрозуміла. В парі з роботизованою коробкою передач тяговитий дизель, який видає вражаючі 400 Нм тяги, легко прискорює чималу машину. Проте в міському потоці керувати Kodiaq не складно. Висока посадка та непогана оглядовість допомагають. До того ж можна адаптувати під свій смак темперамент авто.

Kodiaq другого покоління отримав опцію – систему динамічного керування шасі DCC Plus. Система знайома по інших моделях концерну VW. Проте друге її отримало вдосконалення. Новизна в тому, що амортизатори отримали керовані клапани як на ході стиснення, так і відбою. Раніше обидві функції контролювались спільним клапаном. Тепер зміна характеристик амортизації відбувається швидше, а діапазон характеристик – ширший.

Початок продажів Kodiaq II

Згадуючи яким накладом продалось перше покоління Skoda Kodiaq можна з впевненістю сказати що і друге буде цілком успішним. Адже концепція моделі загалом збережена, але машина стала більш технологічна та сучасна. Виробництво нового Kodiaq для українського ринку заплановано на вересень 2024 року.

Новий Kodiaq буде представлений у комплектації Selection та Sportline із доступним бензиновим двигуном 2.0 л, та турбодизелем 2.0 TDI (150 к.с.). Ціна новинки наразі не оголошена. До речі, зараз мабуть слушна нагода купити Kodiaq першого покоління, адже перед зміною генерації ціни на нього знижені. Мінімальна вартість Kodiaq 2.0 TSI на сьогодні складає 1 413 454 грн (знижка 40 592 грн).