Тест-драйв Cupra Formentor VZ. Таких справжніх стає все менше.
На автомобільному небосхилі зірка бренду Cupra зійшла лише 6 років тому. Але марка стрімко увірвалась на ринок та закріпилась. Щоправда, стосується це більше європейського ринку. Там велика увага до електричних новинок бренду, тоді як в нас у країні основним хедлайнером Cupra залишається кросовер Formentor. Інші моделі марки на дорозі – справжня рідкість.
Ми вже тестували Formentor в autocentre.ua двічі. Перший раз це була топова модель VZ на 310 к.с., а вдруге – турбодизельна модифікація. Станом на зараз турбодизельні модифікації не поставляються, бо українські покупці сконцентрувались саме на бензинових версіях. А їх дві. Обидві з двигуном 2.0 TSI, але залежно від налаштувань мають 190 або 310 к.с.
Чому ж ми повернулись знов до Formentor? Справа в тому, що поки весь ринок після чутків про підняття податків та введення 15% військового збору на першу реєстрацію авто стоїть з пустими складами Formentor не тільки є в наявності, але ще й продається з колосальною знижкою. То може з ним щось не так? Може все ж з часом відкрились підводні камені моделі? Айда перевіряти знову, та наприкінці подивимось скільки це коштує.
Дизайн та оснащення Formentor VZ
Хоча моделі Formentor вже 6 років, та зовнішність ні на грам не застаріла. Якщо перші рази агресію форм підкреслювали темні кольори авто, то цього разу нам дістався червоний Formentor VZ. Це колір, який завжди був у фаворі с спортивних авто… але не цього разу. Formentor в червоному кольорі виглядає якось няшно і симпатично. Я б обрав сірий металік “Graphene Grey”, проте це справа особистих уподобань.
У Formentor салон багато у чому схожий на Seat Leon. Та більш корисно знати те, що такі ж приладова панель, блок керування коробкою передач, дисплей на центральній консолі використовуються і у VW Golf VIII. До речі тест його рестайлової версії ми опублікуємо незабаром.
Приладова панель дуже інформативна та адаптивна. Можна обрати як варіанти дизайну, так і додаткові параметри відображення. Загалом концепція салону сучасна вагівська. А це означає що мінімум фізичних кнопок і місцями є перебір з тач-панелями. Кажуть що до цього звикаєш, але те що Volkswagen повернувся від сенсорних кнопок на кермі назад до фізичних, говорить про зворотнє.
Проте практичність на нормальному рівні. Місця вистачає як переднім пасажирам, так і на задніх сидіннях. Навіть не зважаючи на великі крісла-ковші попереду. Хоча це і закриває огляд заднім пасажирам.
Багажник не величезний, але чималий – 420 літрів, а кришка багажника оснащена електроприводом.
Поведінка Formentor VZ
Зрозуміло, що машина з 310-сильним двигуном, скорострільною коробкою, що має два зчеплення та повним приводом гарно прискорюється. 4,9 секунди до «сотні» – гарний результат. Проте на дорозі повно електромобілів, які можуть на старті «взути» Formentor. Але так вони не керуються і таких емоцій електричка не подарує нізащо. Зібраність реакцій, звук та відчуття авто кожною клітиною організму. Дяка Богові такі машини ще випускають.
Коли обираєш один з трьох режимів: звичайний, спортивний та Cupra. Останній робить підвіску максимально жорсткою, а відклики органів керування – гострими та навіть нервовими. 7-ступенева коробка з двома зчепленнями DSG уважно слідкує за вашою поведінкою і слухняно підтикає понижені передачі. Перед віражами – те що треба. Цей режим провокує весь час використовувати потенціал двигуна та налаштування машини, щоб витиснути побільше задоволення від їзди. Але і паливо з бака зникає теж швиденько.
В максимально спортивному режимі Cupra авто краще експлуатувати лише на гарному асфальті, або взагалі на треку. Тому що при швидкій їзді по не дуже рівному асфальту машина поводиться як з деревʼяною підвіскою. Режиму “Спорт” цілком досить. І стійкості і швидкості реакцій. Та попри все, я все одно їздив переважно в режимі Cupra через звук. Адже разом із усіма налаштуваннями авто змінюється і звук роботи. Від звичайної дволітрової машини до гарно налаштованого спортивного вихлопу, наче в мотору нізвідки зʼявився ще один циліндр. Секрет у випускному колекторі з керованим клапаном, що створює в підкапотному просторі додатковий резонанс. І за рахунок цього саме у салоні чується найбільша зміна звуку роботи двигуна. Назовні різниця теж є, але вона значно менш відчутна. Це підтвердили і заміри прибором. Дрібниця, але приємно що в Formentor VZ не фейкові накладки, а справжні труби в бампері. Адже навіть преміум повально переходить на бутафорські труби.
Але не подумайте, що Formentor VZ може бути лише агресивним та злим. Зовсім ні. Коли я їхав втомлений та не поспішав, то автоматична коробка вже при низьких обертах переходила на високі передачі, а підвіска DCC збито, але цілком комфортно відпрацьовувала нерівності дороги. Formentor має 19-дюймові низькопрофільні шини, та плавність ходу може бути цілком адекватною. За рахунок адаптивних амортизаторів DCC зі змінною жорсткістю Formentor VZ істотно міняє свій характер. В базових налаштуваннях він нормальний собі сімейний кросовер.
Ціна – новий аргумент
Formentor VZ – машина не нова, проте так само чіпляє співвідношенням практичності кросовера з повним приводом, гарним оснащенням та ціною. І ціна саме те місце де зараз стало цікавіше. Не думав, що колись таке скажу, але на покупку Formentor VZ зараз впливає не емоція, а прагматизм та здоровий розрахунок. На Formentor діють знижки. До прикладу на машину з 310-сильним двигуном дисконт близько 190 000 грн, залежно від пакета оснащення. Тобто зараз Formentor VZ 24 року випуску коштує менше ніж 1,7 мільйона гривень, або близько $41 000. Звичайно, за ці гроші можна купити щось економічніше та просторіше ніж 310-сильний Formentor VZ. Але то буде безхребетне, проти можливості щодня мати справу зі звіром.