X

Jeep Grand Cherokee (WL) – тестуємо американську сухопутну яхту на українських дорогах

Великий чорний позашляховик – цар автомобільних джунглів, особливо якщо мова про наші терени. Такий автомобіль поважають на дорозі, ввічливо пропускають – навіть дивуєшься, наскільки всі чемні навкруги!

Втім, сьогодні не про поведінку на дорозі, а про знайомство із новим Jeep Grand Cherokee. Так, всі ці якості йому також притаманні, але давайте подивимось, що пропонує нам легендарна модель, як їде і чим може здивувати?

Історія

Більше 30 років на ринку, зміна чотирьох поколінь… Появою цієї моделі, яку без перебільшення можна назвати культовою, ми завдячуємо зростаючій популярності позашляховиків на американському ринку у 80-х і… японським виробникам, таким як Toyota, Nissan та Mitsubishi, які і почали задовольняти цей попит. Американські виробники не могли залишитися осторонь! Grand Cherokee почали проектувати ще в AMC, а дебютував він вже після того, як Джип перейшов до корпорації Chrysler. 

Jeep Grand Cherokee (ZJ) 1993 р.Поява новинки у 1992 році була дійсно яскравою – новенький Гранд Черокі переїжджає з заводу до бізнес-центру, де має відбутися презентація, піднімається сходами і виїжджає всередину, розбиваючи фасадне скло! Звісно, все це було сплановано, але викликало справжній фурор! Як і власне продажі моделі. Потужна, комфортна, дуже добре оснащена – вона до того ж вражала і своїми позашляховими можливостями навіть у заводському виконанні. А якщо додати ще й профільний тюнинг…

Але не можу не відзначити, що у нас Jeep Grand Cherokee у лихі 90-ті роки був відомий дещо у іншому амплуа. Його зазвичай обирали “серйозні люди”, тому на дорогах цей позашляховик поважали апріорі і намагалися триматися на відстані.

Дизайн

Ось і тестовий автомобіль у подовженому виконанні, максимальній комплектації та з зовнішнім стайл пакетом “high altitude” (тобто коли додаткові елементи оздоблення виконані у чорному) справляє враження!

Гранд Черокі великий: тут 5.2 метра довжини і майже 3,1 метр колісної бази. Але він не фундаментальний і виглядає доволі піджаро. До того ж, коли на парковці кузов за допомогою пневмопідвіски опускається у нижнє положення (тоді кліренс буде 168 мм), він може здатися невисоким, але насправді це не так. Тож коли автомобіль рушає, він набуває свого звичного зросту у 1,82, а дорожній просвіт збільшується до “стандартних” 215 мм. Забігаючи наперед зазначу, що для нього є ще вищі положення.

Чесно кажучи, попереднє, четверте покоління моделі, мені подобалося не дуже, натомість нинішня генерація моделі виглядає для мене виразніше і привабливіше. Акцент на горизонтальні лінії, більше чіткості, трохи суворості, і звичайно ж – фірмова решітка радіатора з окремими секціями, яка впізнається миттєво.

Зауважте, не обов’язково робити дві величезні решітки радіатора, можна зробити кілька акуратних невеличких. Жартую, тому що такий формат – це данина фірмовому стилю Jeep. Цікавий факт: на першому поколінні цих елементів було вісім, а починаючи з другої генерації – завжди сім.

Задня частина за дизайном мені подобається не менше, ніж передня. Тут все лаконічно, нічого зайвого, а на суцільному чорному виділяються тільки тонкі смужки задніх ліхтарів. Приємно, що вихлопних патрубків тут два і вони справжні. Втім, від Jeep іншого і не чекаєш.

Ціни та комплектації  

Новий Grand Cherokee пропонується зі звичайною або подовженою базою. У якої відповідно 7-місний салон. Комплектацій усього три: Limited, Overland та Summit Reserve. До речі топова пропонується лише у подовженому виконанні. Якщо вже берете по-максимуму, то беріть всі навороти!

Максимальна комплектація дійсно дуже і дуже гарно оснащена, перелік обладнання займає три сторінки прайс-листу. Головні відмінності від Overland – це найтехнологічніша система повного приводу Quadra-Drive II, більший перелік систем-асистентів водієві, серед яких є і нічне бачення, та більш розкішне оздоблення салону.

Прайс на Джип Гран Черокі зараз стартує з 2 646 800 грн, тобто приблизно з шістдесяти трьох тисяч доларів. За ці гроші пропонується перша комплектація Limited. Ну а топова Summit Reserve коштує близько вісімдесяти трьох тисяч доларів. І саме така машина у нас на тесті! Варто додати, що у дилерів ще є комплектації виробництва 2023 року, на яких запропонують невелику знижку.

Огляд технічної платформи

Grand Cherokee побудовано на платформі STLA Large, яку було модифіковано конкретно під п’яте покоління. Було розширено колію та збільшено колісну базу. Тому автомобіль став просторішим всередині. Ну і взагалі, в конструкції кузова використано більше сплавів алюмінію та надміцних сталей. Що дозволило Ґран Черокі отримати п’ять зірок на тестах з безпеки.

Для Grand Cherokee запропоновано декілька двигунів, топовим з яких є легендарний HEMI V8, але офіційно він до нас поки не поставляється. Натомість запропонований не менш відомий Pentastar V6 3.6

Звісно, у всіх модифікацій Ґран Черокі повний привод – постійний. Втім повноприводних трансмісій передбачено декілька. На вершині технологій повного приводу від Jeep знаходиться система Quadra-Drive II. Ця система має міжосьовий та міжколісні активні диференціали з електронним керуванням. Вони дозволяють розподіляти потужність не тільки між передньою та задньою осями, але й обрати на яке саме з коліс відправити тягу. Ця конфігурація дозволяє Quadra-Drive II передавати до 100 відсотків потужності двигуна на одне колесо. Завдяки своїй здатності вільно передавати потужність між осями та колесами, системі Quadra-Drive II не потрібно задіювати гальма для боротьби з пробуксовкою коліс, як це роблять системи конкурентів. Натомість ця система завчасно та прогнозовано перерозподіляє потужність, щоб компенсувати втрачене зчеплення. Додайте до цієї функції наявність понижуючого ряду та систему контролю на спусках.

Cалон та практичність 

Зачиняючи двері помічаю, що вони роблять це з характерним, ніби трохи металевим звуком. І на мою думку справа тут не в шумоізоляції, а в тому, що такий звуковий супровід зробили навмисне – як відсилку до першіх поколінь Jeep.

Зізнаюся, спочатку я поставився трохи упереджено до ергономіки інтер’єру: кнопок здалося забагато і влаштовано здавалося все архаїчно. Але на практиці виявилося так лише на перший погляд. Насправді меню дуже логічне і просте, а фізичні кнопки розташовані інтуїтивно зрозуміло і добре доповнюють цифрове меню.

Топову комплектацію Summit Reserve в салоні вирізняють оздоблення преміальною перфорованою шкірою Palermo та вставки з натурального шпону горіха із приємною на дотик фактурою. Шкірою затягнуте майже все, ось навіть дверні карти – до самого низу! І оця стібка ромбіком на сидіннях також виглядає гарно та солідно. Додає атмосферності і контурна підсвітка салону із налаштованими кольорами.

Із сучасної точки зору, оснащеність екранами та мультимедійними можливостями тут на високому рівні. Перед водієм 10,2-дюймовий дисплей панелі приладів, по центру мультимедіа Uconnect з екраном 10,1 дюйма і на додачу ще один окремий екран на 10,2 дюйма перед переднім пасажиром. І хоча всі вони мають однакову діагональ, формат в них різний.

Цифрова приладова панель насичена різноманітною корисною інформацією, від стандартних показників залишку пального і запасу хода, до поглиблених, як от температура оливи чи напруга бортмережі. Також сюди можна виводити картинку навігації, а ввечері – систему нічного бачення. Ну а класичний вигляд – це шкали тахометра та спідометра.

Екран інформаційно-розважальної системи красиво інстальовано в передню панель – він ніби трохи дистанційований від неї, але не знаходиться окремо, як це можна побачити в багатьох сучасних авто. Відразу сподобалось, що дисплей має гарну графіку і швидкі відгуки. Він також може показати вам чимало інформації, і добре, що знаходиш все необхідне легко та інтуїтивно. А знайти серед іншого можна і візуалізацію роботи повного приводу, і дані по положенню авто, і таку фішку, як камера огляду салону, за допомогою якої ви можете побачити, що відбувається на другому чи третьому ряд сидінь. Зроблено це для того, щоб слідкувати за малими дітьми та менше відволікатися від дороги. 

Не буде відволікати водія і екран переднього пасажира, який розташовано під таким кутом, щоб з водійського місця його не бачити. Сюди можна виводити картинку з навігаційної системи, камери кругового огляду та згаданої салонної камери, керувати підключенням зовнішніх пристроїв (і спереду і позаду по два входи USB та Type-C і ще HDMI на додачу) і переглядати відео. А якщо раптом вам мало усіх цих можливостей, то звісно ви можете скористатись Apple Car Play або Android Auto.

Родзинка мультимедійної системи – це акустика McIntosh на 950 Ватт та із 19 спеціально розробленими динаміками та сабвуфером. Звучить вона дуже добре і мої аудіосмаки цілком задовольняє.

На другому ряду багато вільного місця, можливість регулювати сидіння по довжині та нахилу спинки, а найголовніше – повноцінний чотиризонний клімат-контроль з власними регулюваннями температури, напряму та швидкості обдуву. А на додачу до підігріву є ще й вентиляція сидінь. Шторки на вікнах – як приємний бонус.

Приємним сюрпризом стала посадка на третьому ряду сидінь, яка дозволяє комфортно розміститися дорослій людині з ростом 1,82, не йдучи на компроміси у вигляді сильно зігнутих ніг чи нахиленої голови. Тобто утиснутим себе аж ніяк не відчуваєш і дійсно тут можна їхати і на далекі відстані.

Подовжена версія Grand Cherokee дозволила залишити для багажу 490 літрів об’єму навіть при піднятих сидіннях третього ряду. А якщо його скласти, то отримаєте фантастичні 1330 літрів простору.

Третій сидінь складається і підіймається за допомогою електроприводу. Другий ряд також можна скласти за допомогою натискання на кнопку, але підіймати вже необхідно вручну. І наостанок – закриття двері багажника. Так, також натисканням кнопки, але тут вона розташована не на самій двері, а всередині, на бічній стінці багажного відсіку. І це виглядає дуже логічним, адже так зручно скористатися нею зможе людина невисокого зросту або дитина.

Драйв

Серцем Jeep Grand Cherokee на нашому ринку є V-подібна шістка серії Pentastar, об’ємом 3,6 літра і потужністю 285 кінських сил. Це повністю алюмінієвий двигун, який було модифіковано для п’ятого покоління Ґран Черокі.

У парі з двигуном 3,6 працює восьмиступенева автоматична коробка передач TorqueFlite від виробника ZF, яка агрегатується з даним двигуном вже не перший рік. Цікаво, що передавальні числа підібрані таким чином, що позашляховик може неспішно їхати містом зі швидкістю 50 км/год навіть на п’ятій передачі, і без перемикання “вниз” успішно набирати швидкість. Звісно, такий екзамен пройдуть не всі силові установки.

У звичайних режимах двигун працює ледь чутно, а для того, щоб їхати достатньо ледь торнкутися едалі акселератора. Відчувається, що комфорту та я б сказав ненапруженості руху інженери приділили чимало уваги.  

Пневмопідвіска Quadra-Lift енергоємна, але в міру м’яка. Не сказати, що з нею забудеш про всі ями і взагалі профіль дороги. Але проходячи це все, кузов вона намагається тримати рівно, і в салон, на кермо передавати оті всі дорожні негаразди по-мінімуму. Хоча іноді на серйзних ямах чути звуковий супровід її роботи.

На подив, великий автомобіль виявився дуже слухняним керму, тут до речі менше, ніж 3 оберти від краю до краю. Grand Cherokee дуже гарно тримає траєкторію, і за стійкістю і керованістю це навіть неочікувано. Ну звісно, не спорткар, але зважаючи на габарити і споряджену масу у 2,3 тони, я би навіть сказав азартно! І хоча тут є спортивний режим, який дещо загострює реакції автомобіля і дарує приємне гарчання двигуна, він робить характер Джипа дещо “нервовим” (особливо це стосується коробки передач), тому я його майже не використовував. А от те, що немає режиму комфорт чи еко мене трохи здивувало. По відчуттях Grand Cherokee прискорюється доволі хутко, і по цифрах замірів це виходить 9,5 секунд до першої “сотні”. І хоча ТТХ обіцяють швидше, жвавий розгін такої чималенької машини дарує приємне враження і ще більшу впевненість за кермом (яка тут у вас буде присутня відразу з перших кілометрів поїздки).

Чималенький бак у 87 літрів робили з розрахунком гарненької витрати у 16-17 літрів на 100 км містом. Тож на автономність приблизно у 500 км ви можете розраховувати. 

Висновок

Отже, Jeep Grand Cherokee, як і раніше, справляє враження: і зовні, і всередині, і по оснащенню, а також деякими своїми фішками. Цікаві і нетривіальні підходи інженерів до здавалося б звичних нам речей. Позашляховик гідно тримає марку, і продовжує пропонувати поціновувачам всі ті якості і можливості, що були притаманні йому з першого покоління. В той час як з тих конкурентів, з якими починали, лишилась хіба що Toyota Land Cruiser. Також у цю б компанію я б сміливо додав нову Mazda CX-90 та Hyundai Palisade.