Как выбрать защиту картера двигателя
Попереду у нас не проста зима та захист двигуна для автомобілів будуть не зайвими. Представлені на ринку “захисту” відрізняються як за ціною, так і за якістю. При цьому власники найпопулярніших моделей мають можливість вибору в обох категоріях.
Із сімейства найпростіших
Захисні засоби простої конструкції можна знайти на будь-якому авторинку. Вони є вирубаним пресом зі сталевого листа щит певної форми. Крім простих лапок для кріплення, на ньому немає будь-яких додаткових деталей. Для посилення конструкції можуть бути виштамповані кілька ребер жорсткості, для полегшення та кращої вентиляції – довгасті отвори.
Переваги їх мінімальні. Здебільшого вони оберігають лише картер двигуна і лише легких ударів. Недоліки, як правило, однакові – мала зона, що захищається, і відсутність елементів, що гасять удар великої сили. Антикорозійне покриття таких щитів обмежується одним шаром фарби, вони кріпляться стандартними болтами через овальні отвори в певних заводом або умільцями-установниками місцях. Від води та снігу, яких «бояться» низько розташовані елементи електроустаткування, дорогі гофри вихлопної системи та каталізатор, дешеві екрани теж не захистять. Виробник цих виробів здебільшого невідомий. Такі щити призначені для машин “радянського” періоду.
Пластик та склопластик
Безліч іномарок, що випускаються нині, комплектуються на заводі екранами з тонкого пластику. Ці так звані «пилюки» захищають знизу моторний відсік від води, щебеню, піску та снігу. Але вважати їх протиударним засобом не можна – вони тріскаються навіть за легкого контакту з перешкодами.
Зовсім інший рівень захисту забезпечують повноцінні пластикові кожухи. Виклеєні в матрицях та армовані скловолокном «піддони» не поступаються по міцності зварним конструкціям. Виробники легко надають їм будь-яку форму, у тому числі вельми обтічний, що важливо для швидкісних машин. Цей матеріал «тримає» удар і завдяки пружності гасить частину енергії, не передаючи її на кузов автомобіля. Склопластиковий виріб не схильний до корозії, не потребує дорогого фарбування і приблизно вдвічі легше металевого.
Серйозний недолік – висока ціна. Крім того, склопластик стирається, якщо часто зачіпає валуни, асфальтові хвилі та розбиту бруківку. Склопластикові кожухи випускають практично для всіх популярних у нас легкових автомобілів.
Сталевий захист
Сталеві екрани “важкого” класу – це зварні або штамповані конструкції, за заявою виробників, що відповідають жорстким умовам експлуатації. Їхня головна відмінність полягає у здатності «прийняти» сильний удар без руйнівних наслідків для автомобіля. Під час проектування таких щитів враховується необхідність погасити чи розподілити енергію удару.
Досягається це в такий спосіб. Цілісноштамповані кожухи з відформованими силовими елементами та ребрами жорсткості гасять удар за рахунок розрахованої форми та пружності матеріалу.
Деякі зварні захисту містять енергопоглинаючі елементи – балки. Їхня форма та розміри розраховані так, що навіть у разі деформації сталевий екран розподілить удар на кілька точок лонжерону чи підрамника, які перенесуть це абсолютно безболісно. Крім того, в ряді конструкцій (не тільки зварних, а й пластикових) застосовуються пружні або кронштейни кріплення, що навмисно ламаються, які запобігають руйнуванню більш дорогих частин.
При експлуатації на поганих дорогах важливо, щоб захист прикривав не тільки картер двигуна, а й передню підвіску. Практично всі дорогі щити важкої групи відповідають цій вимогі. Вони мають спеціальні розширювачі – крила, нерідко оснащені гумовими ущільненнями, що не допускають проникнення води та снігу у простір між щитом та двигуном.
Антикорозійна стійкість складних металевих кожухів зазвичай забезпечується полімерним порошковим або поліефірним покриттям. Рідше застосовується оцинкування, а використовувані як тюнінговий варіант захисту з алюмінію та нержавіючої, що ставить під питання їх економічну доцільність.
Захист пропонується для всіх поширених моделей автомобілів. Отже автомобілісту залишається порівняти товщину свого гаманця з ймовірністю «поцілуватися» картером із дорогою – і зробити вибір.
Три важливі поради щодо вибору захисту двигуна
- На неспортивних автомобілях немає сенсу застосовувати захист із сталі товщиною понад 2,5 – 3 мм. Такого листа цілком достатньо, щоб сконструювати з нього міцне та надійне прикриття. Велика товщина – не більше ніж рекламний трюк, який переконує покупця в незламності виробу. Але це ще й зайве навантаження на амортизатори та пружні елементи підвіски, що скорочує термін їхньої служби.
- У деяких сучасних автомобілях до охолодження картерів силових агрегатів та гальм висуваються підвищені вимоги. Тому власнику не зайве поцікавитися чи немає у купленої ним машини таких особливостей і чи повинен встановлений згодом захист мати конструктивні елементи для організації повітряних потоків.
- Можливість злити масло через спеціальні отвори аж ніяк не означає, що одного разу встановлений захист ніколи не потрібно знімати. Це потрібно періодично робити для огляду агрегатів щодо витоків масла і чистоти. Якісний захист має надійні кріплення, розраховані на багаторазовий монтаж-демонтаж під час обслуговування.