SEAT Ateca: подорож у Софіївку
Незважаючи на приналежність до сім’ї компактних кросоверів, SEAT Ateca всередині аж ніяк не тісний. У поїздку в Умань там вільно помістилося двоє дорослих і троє дітей, причому наймолодший сидів на дитячому кріслі у центрі другого ряду. І всім було зручно і зовсім не тісно. Багажник об’ємом 485 л був заповнений купою сумок, пакетів, рюкзаків і навіть маленьким автомобільчиком.
Візуального простору в салоні СЕАТ “Атека” додавав величезний панорамний скляний дах. У похмуру погоду він додає не тільки світла, а й поліпшує настрій. А коли сонце показувалося з-за хмар, панорамне скло доводилося закривати шторкою. Благо, відкривати і закривати її зручно – натисканням на дві кнопочки.
У тестовому автомобілі встановлено 1,4-літровий бензиновий 150-сильний двигун TSI з циліндрами, що вимикаються. Двигун, який встановлюється на чимало моделей концерну Volkswagen AG, у тандемі з 6-ступінчастим роботом DSG, бадьоро розганяє Атеку, особливо якщо КП встановлена в режимі «Спорт». Хоча на високих швидкостях під час обгонів і при повному навантаженні машини вже відчувається певна нестача потужності.
Якщо система «старт-стоп» економить пальне в місті, вимикаючи двигун на зупинках перед світлофорами і в заторах, то 2 циліндри – в далекій дорозі. Коли машина працює тільки на двох циліндрах, водій ніяк цього не відчуває. Тільки на дисплеї приладової панелі в режимі борткомпьютера відображається ця інформація. Але особливо радує, коли миттєва витрата у цьому режимі йде до нуля. Циліндри відключаються, коли автомобіль рухається накатом або рівномірно по прямій, без навантаження.
Стежити самому за тим, щоб автомобіль рухався в такому режимі, складно. Тому краще довірити керування круїз-контролю. Тим паче, що в тестовому SEAT Ateca він адаптивний. Виставив дозволену швидкість, безпечну дистанцію до попереднього авто і зняв ногу з педалі. SEAT Ateca самостійно розганяється і гальмує, а в тягучках на ділянках ремонту доріг зупиняється і рушає, якщо зупинка не була тривалою.
Витрата пального в далекій дорозі на SEAT Ateca залежить від швидкості руху. Якщо їхати близько 100 км/год, то з бака йде 7,6-7,8 л на 100 км. Трохи додати – апетит зростає до 8,0-8,3 л на 100 км.
Цікаво, що в місті SEAT Ateca споживає таку саму кількість пального, а то й менше.
Загалом їзда на далеку відстань на SEAT Ateca дає силу-силенну задоволення. Водій завдяки високій посадці далеко бачить, та ще й електронні асистенти допомагають у щільному трафіку. Підвіска пружно відпрацьовує нерівності, хоча шум від її роботи міг би бути й меншим. На сидіннях із розвиненою бічною підтримкою довго не втомлюєшся. Система мультимедіа з навігацією непогано знає українські дороги та населені пункти, а в разі закінчення бензину шукає найближчі заправки.
Приїхавши в Умань, потрапити в дендропарк «Софіївка», можна з двох сторін. Стоянка біля автовокзалу Умані та готелю велика і порожня, в’їзд туди на легковій машині коштуватиме 30 грн. Але йти з цього входу до головних визначних пам’яток парку далеко. Тому краще проїхати близько кілометра на центральний вхід. Хоча поставити неподалік від нього свій автомобіль тут складніше – все забито запаркованими машинами і автобусами.
Вхід у Софіївку для приїжджих коштує 40 грн для дорослих і 25 – для дітей. Жителям Умані вхід вільний.
Щоб зрозуміти, чим же так знаменитий Уманський парк, краще звернутися до гіда. Також можна придбати план-схему парку і одну з книг, що описують цю величну пам’ятку садового мистецтва. Провести в Софіївці можна цілий день, так що в кінці прогулянки у всіх гудітимуть ноги, а пам’ять фотоапарата і телефона заповниться від сотень фотографій.