Як не зіпсувати паливо на шляху до АЗС
В Україні на різних заправках продається паливо від різних постачальників – українських нафтопереробних заводів, зарубіжних і вітчизняних міні-НПЗ. Пальне на них може бути різної якості, а доки воно дійде до бака споживача, то може змінитися ще кілька разів. Щоб цього не сталося, великі мережі АЗС відстежують процес постачання пального від заводу до бака автомобіля.
«Ми хочемо бути впевненими в тому, що продаємо ті продукти, які декларуємо. Наявність власної нафтобази дає змогу контролювати весь ланцюжок», – розповідає Ігор Чернявський, співвласник і фінансовий директор компанії KLO.
Щоб показати, як нафтопродукти потрапляють на вітчизняну нафтобазу і потім на заправки, столична компанія KLO запросила журналістів на закритий об’єкт – власну нафтобазу під Васильковом.
Ця нафтобаза стала відомою всій країні після того, як рік тому на сусідній нафтобазі іншої відомої мережі сталася величезна пожежа. Обидва об’єкти перебувають зовсім поряд, просто за парканом. Але якщо одна нафтобаза вигоріла вщент, то другу (KLO) вдалося зберегти працездатною. За словами Ігоря Чернявського, під час пожежі на сусідньому об’єкті з нафтобази KLO вивезли всі нафтопродукти. Крім того, тоді буквально за пару годин було використано весь запас води і піногасника, інших елементів гасіння. І сьогодні питанням безпеки, зокрема і вогневої, тут приділяється першорядне значення. Підтримується пожежне водоймище з запасом води, постійно оновлюються засоби пожежогасіння, над роздавальними колонками стоять автоматичні системи пожежогасіння, персонал постійно проходить тренінги…
Нафтобаза KLO потужністю 22 500 куб. м являє собою закритий режимний об’єкт, на який з одного боку спеціальною залізничною віткою під’їжджають цистерни з паливом, а з іншого – автомобільні цистерни, які розвозять пальне на заправки.
Схема руху палива має такий вигляд:
1. Завод
На АЗС KLO паливо надходить з Білорусі та Литви. Процес відвантаження палива в цистерни на НПЗ здійснюється автоматично, без участі людей. Далі його доставляють залізниці в опломбованих заводом цистернах на власну нафтобазу KLO.
• Усі цистерни з паливом опломбовані заводом.
• Відвантаження здійснюється автоматично, без участі людей.
2. Нафтобаза
При перекачуванні палива з залізничних цистерн нафтобаза може одночасно обслуговувати до 15 вагонів. При цьому відбираються проби, які направляють у сертифіковану лабораторію (розміщена тут же).
Під час відвантаження пального з резервуарів у бензовози контрольні проби відбираються ще раз, тільки після цього бензовози пломбуються, а точна кількість палива і час виїзду бензовозу з нафтобази фіксується в супровідних документах. На цій нафтобазі можуть одночасно заправлятися 8 бензовозів.
Крім того, існує система і для автогазу – система зливу і ємності об’ємом 650 куб. м. Тут можуть зливати три залізничні цистерни і наливати газ в три автомобільні ємності одночасно.
• Під час відвантаження палива відбираються проби для контролю якості продукту.
• У співробітників нафтобази немає доступу до резервуарів із пальним.
• Служба охорони і система відеоспостереження не залишають можливостей для махінацій.
• Усі бензовози KLO опломбовані, а час їхнього від’їзду і точну кількість пального фіксують.
3. Підземне сховище
На АЗК фіксується точний час прибуття бензовоза, а кількість доставленого палива звіряється з супровідними документами, після чого бензовоз розпломбовують. Знову беруться проби, які зберігаються на АЗК протягом усього терміну реалізації. В підземні резервуари зливається точна кількість пального, зазначеного в супровідних документах. Для кожного виду палива – окрема приймальна магістраль.
• У працівників немає доступу до підземних резервуарів.
• Перед зливом відбираються проби.
• Кількість палива відповідає супровідним документам.
• Для кожного виду палива – окрема приймальна магістраль і підземний резервуар.
• Триває відеоспостереження.
4. АЗК
Спеціальне програмне забезпечення дає змогу відстежувати кількість і якість палива в підземних резервуарах на АЗК у режимі реального часу. З резервуарів паливо потрапляє в високоточні колонки Scheidt&Bachmann німецького виробництва, а вже звідти – у бак автомобіля.
- Програмне забезпечення дає змогу контролювати кількість і якість палива в резервуарах у режимі реального часу.
- Паливо подається через високоточні німецькі колонки Scheidt&Bachmann.
Якщо споживач незадоволений якістю палива або обслуговування, він телефонує на «гарячу лінію». Фахівець компанії одразу виїжджає на АЗС, звідки надійшов сигнал, і розбирається з ситуацією.
Отже, на великих мережах АЗС створено таку технологію доставки палива від заводу до споживача, яка виключає появу іншого палива, що може бути неякісним. А продавати неякісне пальне спеціально велика мережа АЗС не дозволить собі, адже її репутація коштує дорожче за своєчасну вигоду.