X

Як змінилося робоче місце водія вантажівки за кілька десятиліть

За несколько десятилетий кабины грузовиков достаточно сильно эволюционировали как снаружи, так и внутри - для примера рассмотрим несколько моделей Mercedes-Benz различных годов выпуска

Швидкий погляд на панелі приладів і рульові колеса різних вантажних моделей Mercedes-Benz ясно показує технічну трансформацію, яку протягом останніх десятиліть піддавався так званий інтерфейс людина-машина (HMI). Тут чітко простежується бажання постійно покращувати ергономіку, експлуатаційний комфорт та процес передачі даних.

Пофарбована панель приладів з листового металу, величезне бакелітове кермо, цілий ряд різних перемикачів і не забудьте попільничку! Так виглядали перші кабіни понад 60 років тому на великовантажних вантажівках Mercedes-Benz із коротким капотом. Вони випускалися з 1958 до 1990-х років і досі мають легендарний статус завдяки своїй великій міцності.

На цьому фото показана кабіна Mercedes-Benz моделі 1924, що випускалася з 1972 року. З цього робочого місця водій стежив за роботою незламного OM 355 «Двигуна Африки», розташованого під коротким капотом.

А ось приладова панель моделей вантажівок так званого Leichte Klasse (легкий клас) або LK – з кабіною над двигуном, які відрізнялися бажанням досягти більшої функціональності. Цей попередник Atego випускався у 1984 – 1998 роках.

А на цій світлині бачимо робоче місце водія моделі Mercedes-Benz моделі 1317 зразка 1989 року. Типовими особливостями є коричневі тони з 80-х, скромний набір перемикачів та контрольних ламп, що розташовані нагорі приладової панелі.

Велика модернізація відбулася на вантажівках Mercedes-Benz Actros другого покоління, які сходили з конвеєра з 2003 до 2008 року. У рульовому колесі розміщувалася опціональна подушка безпеки, і ергономіка робочого місця водія була доведена до нового рівня.

Приладова панель завдяки вигнутій формі розташовувалась навколо водія, що дозволяло численним органам управління завжди бути в межах легкої досяжності. Навіть концепція відображення інформації пройшла довгий шлях з появою першого цифрового центрального дисплея, який показував, зокрема, обрану передачу, а також роботу допоміжних систем.

Читайте також:
Первый тест-драйв нового Mercedes-Benz Actros по дорогам (видео)

Майже повністю цифрове робоче місце з’явилося у 2018 році – як перше у світі на вантажівці. Multimedia Cockpit було встановлено на п’ятому поколінні Mercedes-Benz Actros. Традиційну панель приладів замінюють два екрани високої роздільної здатності. Центральний дисплей налаштовується водієм індивідуально, і за допомогою чіткої графіки він також відображає роботу допоміжних систем, таких як Active Drive Assist та Predictive Powertrain Control. Другий дисплей, розташований праворуч, є сенсорним і може керуватися смартфоном.

Клавіші швидкого доступу розширюють функціональні можливості систем. Плюс багатофункціональне кермо перетворилося на щось на кшталт комутатора. Тепер також частиною повністю переробленого інтерфейсу людина-машина нових Actros є два дисплеї MirrorCam, які замінюють звичні дзеркала заднього виду. Вони дозволяють значно розширити кут огляду, що допомагає під час маневрування на довгому автопоїзді.

Більше того, цифрова панель приладів Multimedia Cockpit тепер також формує інтерфейс для зовнішнього світу: різні програми допомагають водієві виконувати свої транспортні завдання. При цьому вантажівка постійно пов’язана з хмарою через Truck Data Сenter, що одночасно формує технічну основу для рішень з підключення, таких як Fleetboard та Mercedes-Benz Uptime.