Віртуальний BMW: наступне покоління 5 серії створять у віртуальній реальності
За допомогою спеціальних сенсорів маніпулятор робота вільно рухається і створює повноцінне тривимірне зображення автомобіля, а також будує 3D-модель на основі даних, зібраних з точністю до 100 мкм. Це дає змогу виявити ледь видимі вади вже на початковому етапі виробництва.
Застосування оптичних вимірювальних модулів на стадії між розробкою та серійним виробництвом є частиною стратегії дигіталізації BMW Group і дає змогу зберегти стандарти якості автомобілів преміум-класу на незмінно високому рівні. Саме BMW 5 серії Седан наступного покоління стане першим автомобілем, в розробці і виробництві якого буде застосовано нову технологію.
«Завдяки оптичним вимірювальним модулям ми досягли важливого етапу в стадії дослідного виробництва. За допомогою лише одного виміру ми можемо отримати повноцінну 3D-модель всього автомобіля. Таким чином, ми більше не потребуємо тривалого збору даних і нескінченних вимірів, що дає змогу заощадити час і підвищити якість на початковій стадії серійного виробництва», – коментує голова підрозділу геометричного аналізу і вимірювальних технологій всієї транспортної продукції Едвард Обст.
Маніпулятор робота на спеціальних рейках встановлюється на кожній поздовжній осі оптичного вимірювального модуля і може вільно рухатися, малюючи схему автомобіля в просторі. Маючи доволі скромні розміри, ця установка дає змогу одночасно використовувати двох компактних і гнучких роботи на оптимальному робочому просторі. Раніше в процесах виробництва роботи використовували лише один сенсор для визначення кожної конкретної частини автомобіля. А наразі вимірювання виконуються за кілька днів.
Роботи оснащені двома сенсорами, які визначають базові точки, а потім фіксують окремі ділянки поверхні розміром приблизно 80×80 см. Потім ці ділянки комбінуються і створюється знімок повноцінного автомобіля. Аналіз даних швидко визначає будь-які вади, тим самим дозволяючи фахівцям з технічної інтеграції ухвалити відповідні заходи на ранніх етапах виробництва.
Тривимірне сканування транспортного засобу може бути повністю автоматизованим і працювати в непікові години завантаження або в нічний час. Отже, вимірювальні модулі можуть бути використані на повну потужність. Завдяки швидкому досягненню результату етап доопрацювання стає коротшим або зовсім непотрібним. Вимірювальні дані і результати аналізів в онлайн-режимі поширюються локальною мережею підприємства, а також доступні для заводів, що відповідають за серійне виробництво. Ця інформація може надати суттєву допомогу в технологічній підготовці.
Повністю автоматизовані оптичні вимірювальні модулі набувають дедалі більшого значення для BMW Group. З 2015 року ця технологія успішно застосовується у виготовленні інструментів на заводі в Мюнхені під час вимірювання окремих металевих листів і контролю стану інструментів. Наразі концерн BMW Group активно вивчає можливості для додаткового застосування автоматизованої оптичної вимірювальної технології на своєму виробництві.