X

Ціна життя: безпілотні авто збиватимуть пішоходів?

В отличие от людей, роботы не могут принимать решение в последний момент. Они не в состоянии выбирать между сохранностью автомобиля и определять, какова цена жизни ребенка на дороге

Водій-людина може навмисне спрямувати в стовп свою машину заради збереження життя дитини, яка перебігає дорогу. Але що в такій ситуації має зробити водій-робот? Дискусії на цю тему тривають вже не перший рік.

У США навіть існує окремий сайт, створений Массачусетським технологічним інститутом. Він пропонує півтора десятка сценаріїв подій, кожна з яких закінчується летальним результатом. Але користувач може обрати, кого залишити в живих, а кого – ні. І от днями свою позицію з цього приводу висловили фахівці Mercedes-Benz.

На думку німецького виробника, насамперед система автопілота має дбати про автовласників і пасажирів. Логіка проста – якщо машина уб’є свого господаря, після цього навряд чи хтось захоче купити такий автомобіль. Адже покупець авто платить за свою безпеку і збереження членів своєї родини. Кажучи простіше, в Мерседесі вважають, що роботизований водій має діяти так, щоб врятувати пасажирів, а не пішоходів. І в цьому разі, як вважають німці, стать і вік пішохода (або пішоходів) не мають значення. Ціна життя пасажирів вища.

Такий алгоритм поведінки автопілота може викликати невдоволення чи навіть страх, але в Mercedes-Benz вважають, що в найближчому майбутньому питання етики відійде на другий план. Причина – безпілотні автомобілі будуть значно рідше потрапляти в ДТП, ніж машини з людьми за кермом.

Так чи інакше, але противники машин із системами автономного керування вважають потенційне збереження життя пасажирів ціною життя пішоходів соціальною нерівністю. Мовляв, це означає, що заможні люди залишатимуться здоровими і неушкодженими, тоді як менш заможні пішоходи стануть жертвами.

А чи думали ви, що буде, коли безпілотні авто почнуть їздити в Україні?