Toyota має намір підірвати ринок електромобілів уже у 2020-му
На Олімпійських іграх 2020 року в Токіо Toyota представить твердотільні батареї власної розробки. Є два головних чинники, чому ця новина особливо важлива для автомобільної громадськості: По-перше, створюючи свою батарею, Toyota ліквідує залежність від компаній-суміжників, у яких продукції і без цього на всіх не вистачає; а по-друге, твердотільні акумулятори набагато безпечніші й ефективніші за нинішні літій-іонні батареї.
Якщо з першим пунктом все зрозуміло, пройдімося детальніше другим – чому так? Як вже було сказано, твердотільні батареї вирішують багато проблем літій-іонних акумуляторів. І впровадження цієї технології позитивно вплине не тільки на автомобільну сферу, а й на світ комп’ютерів і смартфонів. На відміну від рідкого електроліту, твердий метал-полімерний електроліт не містить летких або горючих речовин, що добре позначається на безпеці та показниках перегріву. У чому ж полягають практичні переваги такої розробки для звичайного водія? По-перше, в менший об’єм батареї можна «упакувати» більший запас ходу, що серед фахівців заведено називати енергетичною щільністю, по-друге, батарея не така чутлива до зарядок в режимі супер-чардж, тобто деградація в цьому разі не дуже інтенсивна.
За словами професора Дагласа МакФерлейна з Австралійського наукового центру електроматеріалів, твердотільні акумулятори стійкіші до різних умов роботи. Наприклад, якщо літій-іонні акумулятори нагріваються до понад 150 градусів, з’являється ризик їх загоряння. А почати нагріватися вони можуть і від простого удару. Відповідно, навіть мікровибух в одній із комірок у рамках великого автомобільного акумулятора може стати серйозною проблемою. Водночас Массачусетський Технологічний Інститут (легендарний MIT) повідомив, що у твердотільний акумулятор можна забити молотком цвях або ж просто сильно вдарити об стіну і він не загориться.
Ось і шеф технологічного відділу Toyota Шигекі Тераші повідомив виданню AutoExpress, що на Олімпійських іграх 2020 року компанія представить свою розробку твердотільного акумулятора, причому одразу на новому безпілотному шатлі e-Palette. З іншого боку, на серійних машинах цю розробку доведеться ще почекати три-чотири роки. У будь-якому разі, якщо Тойоті вдасться показати твердотільні АКБ хоча б як концепт, це буде грандіозний успіх (поки що нікому цього не вдалося зробити).