
Система безпеки Ford не дасть загинути на автобані
Ви з середньою швидкістю потоку рухаєтеся багатосмуговою автомагістраллю і раптом бачите попереду на своїй смузі автомобіль, що стоїть або різко сповільнюється. Найчастіше таке «відкриття» обертається зіткненням, небезпечним для пасажирів обох машин. Нова система безпеки Evasive Steering Assist (допомога в маневрі ухилення) компанії Ford допоможе уникнути ДТП в такій ситуації.
Датчик-радар і фронтальна камера, побачивши попереду в смузі руху об’єкт, що стоїть, або повільно рухається, передають дані для оцінки процесору, і якщо той визнає неминучість зіткнення, автоматика негайно активує екстрене гальмування. До нуля машина сама не гальмує, передбачається, що після неї і водій почне гальмування. Однак, якщо водій, оцінивши ситуацію, захоче об’їхати цей автомобіль, Evasive Steering Assist допоможе йому зробити це якомога точніше. «Тільки-но водій спробує ухилитися від автомобіля, що загальмував попереду, система активується і допоможе зробити маневр, спрощуючи різкі рульові руху», – пояснює Пітер Зегелаар (Peter Zegelaar), технічний експерт з гальмівних систем підрозділу автоматизованих технологій Ford of Europe.
Експерти поки що не розкривають, яким саме чином здійснюється допомога в маневрі – пригальмовуванням деяких коліс або доповертанням керма. На полігоні в Аахені (Німеччина), де Ford Europe демонстрував свої новинки, у оглядача «Автоцентру» була можливість випробувати Evasive Steering Assist у ділі. І за відчуттями, машина допомагає ухилитися від об’єкта, що стоїть, скоріше пригальмовуванням коліс, а не кермом. Ще одне суб’єктивне спостереження – з увімкненою системою Evasive Steering Assist екстремальний об’їзд перешкоди виходить більш плавним і комфортним для тих, хто сидить у машині.
Цікаво, що на відміну від раніше існуючих подібних систем-помічників (наприклад, Pre-Collision Assist), ця одразу розрахована на більш-менш високі швидкості руху, характерні для заміських шосе. Конкретні цифри швидкісного діапазону компанія поки що не називає. Але під час демонстраційних випробувань в Аахені журналіст «Автоцентру» розганяв тестовий Ford Focus до 60 км\год, після чого система Evasive Steering Assist успішно демонструвала свої можливості.
На серійних «Форд» така система безпеки має з’явитися протягом найближчих двох років.