X

Поршневі кільця отримали ще більше «алмазів»

Поршневые кольца получили усовершенствованное покрытие GOETZE Diamond Coating (GDC) от компании Federal-Mogul Powertrain.

покриття GOETZE Diamond Coating (GDC) на поршневі кільця

Компанія Federal-Mogul Powertrain, підрозділ корпорації Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML), удосконалила своє покриття GOETZE Diamond Coating (GDC) на поршневі кільця. GDC — технологія, яка вже більше десяти років продовжує відповідати вимогам дизельних двигунів для важкої техніки.

Порівняно з попередником GDC50, що вже завоював визнання, нове покриття GDC60 містить більшу кількість алмазних частинок. Це дало змогу підвищити рівень опору зношенню, а також забезпечити більш низьке тертя і кращу стійкість до стирання.

«GDC60 дасть змогу нашим клієнтам розробляти нові, ефективніші двигуни з більшим тиском у циліндрах і при цьому використовувати знайому технологію покриття кілець, — наголошує Жан-Марія Оліветті, технічний директор Federal-Mogul Powertrain. — Це означає, що клієнти зможуть й надалі користуватися перевагами таких конструктивних особливостей, як захист фасок і торців Blitzchrom, які традиційно пропонують із покриттям GDC50».

Покриття GDC від компанії Federal-Mogul Powertrain створюють шляхом гальванізації, що дає змогу отримувати покриття великої товщини, необхідної для двигунів у важкій техніці. Однак за умови збільшення тиску в циліндрі потрібна велика стійкість до стирання, що особливо важливо для першого компресійного кільця. Перед інженерами постало непросте завдання – зберегти високу надійність та економічність і при цьому задовольнити збільшені технічні вимоги.

Стендові випробування кілець з покриттям GDC60 показали зниження коефіцієнта тертя практично на 7 %. А перші випробування на двигунах продемонстрували можливість зменшення зношення практично на 10% порівняно з покриттями GDC50. Це дає змогу поліпшити ефективність маслозйомних кілець.

Щоб забезпечити кращу стійкість GDC60 до стирання за умови значних термічних навантажень, компанія Federal-Mogul Powertrain удосконалила мікроструктуру GDC50. Було створено тонку мережу мікротріщин, яка містить збільшену кількість більш однорідно розподілених алмазних наночастинок.

При застосуванні свіжого стандартного мастила без добавок стійкість покриття GDC60 до стирання за високих термічних навантажень поліпшується на 20 %. Якщо ж масло не змінювалося, то ефект буде тільки кращим.

Поршневі кільця з покриттям GDC60

Підтверджувальні випробування, проведені з використанням мастил з дуже низькою в’язкістю (HTHS2.6), демонструють здатність покриттів GDC60 витримувати такі самі термічні навантаження, що і покриття PVD (отримані методом фізичного осадження з парової фази). Перші результати випробувань на тривалість роботи до утомного руйнування при високих навантаженнях у двигунах, призначених для важкої техніки, підтвердили дані стендових випробувань.

GDC60 доповнить широкий асортимент покриттів поршневих кілець, які пропонує Federal-Mogul Powertrain. Поряд із покриттями, зробленими за технологіями гальванізації, PVD тощо, лінійка охоплює також продукти преміум-класу DuroGlide. Це аморфні покриття на основі вуглецю, які містять велику кількість алмазоподібного вуглецю. З’явившись в 2014 році, такі покриття встановили новий стандарт зі зменшення тертя та забезпечення стійкості до зношування.

«Ми маємо багатий досвід розробки цілої низки технологій для покриттів, тому можемо надати кожному клієнту комплект кілець, спеціально розроблений для його потреб, — зазначає д-р Штефан Гопп, технічний директор підрозділу Rings&Liners, Federal-Mogul Powertrain. — У деяких випадках інноваційні рішення, такі як DuroGlide, є єдиним способом забезпечити високий рівень надійності. В інших випадках поступові удосконалення, наприклад, GDC60, стають виключно економічним засобом, який можна легко застосувати».

Поршневі кільця з покриттям GDC60 компанії Federal-Mogul Powertrain будуть представлені на виставці IAA Show в Ганновері, з 21 до 29 вересня.