X

Чому Tesla Model 3 стала найбезпечнішим авто у світі

Главный орган по контролю за безопасностью движения Америки признал Tesla Model 3 самым безопасным легковым автомобилем из всех существующих сегодня на рынке.

24 вересня цього року, як ми вже розповідали, Національне управління безпекою дорожнього руху (NHTSA, американський аналог EuroNCAP) за результатами проведених краш-тестів нагородило Tesla Model 3 максимальною 5-зіркового оцінкою безпеки.

Однак зараз стало відомо, що ця нагорода засвідчила не просто чудові результати електромобіля, а визначила «найнижчу серед усіх відомих автомобілів ймовірність отримання травм водієм і пасажирами».

.

 

Фактично, NHTSA визнало Tesla Model 3 найбезпечнішим у світі легковим авто.

З’ясуємо, завдяки чому цей електрокар сьогодні вважають настільки безпечним.

Спершу – що таке для NHTSA означає поняття «безпечний»?

Як заявляють представники цього управління, 5 зірок за всю історію організації отримували одиниці легкових автомобілів. Одним з них став спортивний седан бізнес-класу Volvo S60.

.

Безпеку авто NHTSA перевіряє за багатьма параметрами: насамперед, оцінюють імовірність і тяжкість отриманих водієм і пасажирами травм різних частин тіла (голови, торса, грудей, шиї, стегнових кісток) у випадку перекидання автомобіля, фронтального і бічного удару.

Так от, за проведеними краш-тестами, у Tesla Model 3 показник імовірності отримання водієм і пасажирами травм виявився найнижчим серед усіх наявних нині на ринку легкових транспортних засобів. Він не перевищує 5,7%, що набагато нижче, ніж у будь-яких інших тестованих NHTSA легкових автомобілів.

Як же Теслі вдалося досягти такого рівня безпеки для свого електрокара?

Виявилося, головну роль тут відіграла конструкція кузова електромобіля і певна компоновка агрегатів. Йдеться, по-перше, про низький центр тяжіння транспортного засобу, який забезпечує найкращий захист у випадку можливого перекидання. По-друге – про рівномірний розподіл ваги по осях таким чином, щоб передня і задня частини автомобіля мали однакову масу. Так само мінімізується момент інерції транспортного засобу під час різкого гальмування.

Розмістивши акумулятор і двигун у центрі Tesla Model 3, виробник отримав максимальну стійкість авто – навіть під час сильного бічного удару електрокар демонструє низький набір енергії обертального руху. А завдяки жорсткій архітектурі салону електрокара і укріпленій «батарейній зоні» енергія фронтального удару акумулюється далеко від водія і пасажирів, таким чином запобігаючи травмам.

У цьому відео порівнюють, як під час фронтального удару деформується передня частина Audi A4 і Tesla Model 3.

Схожий ефект мінімального зминання передньої частини Tesla Model 3 був досягнутий за рахунок застосування: високоміцного алюмінієвого бампера, особливих поперечних елементів сталевого підрамника, додаткових діагональних балок у підрамнику, а також за рахунок кріплення до верхньої частини передньої підвіски балки з мартенситної сталі. Завдяки цим елементам відбувається значне поглинання енергії фронтального удару зі зміщенням задньої частини підрамника не в салон авто, а вниз.

Ще одними чинниками безпеки в Теслі були названі її запатентована система подушок безпеки пасажирської зони. А також особлива конструкція бічних стійок і порогів електромобіля, які мають властивості поглинання енергії бокового удару. У разі впливу зовнішньої сили на кузов автомобіля бічні стійки і пороги мінімально прогинаються всередину салону. Таким чином вони не становлять небезпеки для людини і зберігають внутрішній простір для функціонування подушок безпеки.