Чому Tesla Model 3 стала найбезпечнішим авто у світі
24 вересня цього року, як ми вже розповідали, Національне управління безпекою дорожнього руху (NHTSA, американський аналог EuroNCAP) за результатами проведених краш-тестів нагородило Tesla Model 3 максимальною 5-зіркового оцінкою безпеки.
Однак зараз стало відомо, що ця нагорода засвідчила не просто чудові результати електромобіля, а визначила «найнижчу серед усіх відомих автомобілів ймовірність отримання травм водієм і пасажирами».
.
Фактично, NHTSA визнало Tesla Model 3 найбезпечнішим у світі легковим авто.
З’ясуємо, завдяки чому цей електрокар сьогодні вважають настільки безпечним.
Спершу – що таке для NHTSA означає поняття «безпечний»?
Як заявляють представники цього управління, 5 зірок за всю історію організації отримували одиниці легкових автомобілів. Одним з них став спортивний седан бізнес-класу Volvo S60.
.
Безпеку авто NHTSA перевіряє за багатьма параметрами: насамперед, оцінюють імовірність і тяжкість отриманих водієм і пасажирами травм різних частин тіла (голови, торса, грудей, шиї, стегнових кісток) у випадку перекидання автомобіля, фронтального і бічного удару.
Так от, за проведеними краш-тестами, у Tesla Model 3 показник імовірності отримання водієм і пасажирами травм виявився найнижчим серед усіх наявних нині на ринку легкових транспортних засобів. Він не перевищує 5,7%, що набагато нижче, ніж у будь-яких інших тестованих NHTSA легкових автомобілів.
Як же Теслі вдалося досягти такого рівня безпеки для свого електрокара?
Виявилося, головну роль тут відіграла конструкція кузова електромобіля і певна компоновка агрегатів. Йдеться, по-перше, про низький центр тяжіння транспортного засобу, який забезпечує найкращий захист у випадку можливого перекидання. По-друге – про рівномірний розподіл ваги по осях таким чином, щоб передня і задня частини автомобіля мали однакову масу. Так само мінімізується момент інерції транспортного засобу під час різкого гальмування.
Розмістивши акумулятор і двигун у центрі Tesla Model 3, виробник отримав максимальну стійкість авто – навіть під час сильного бічного удару електрокар демонструє низький набір енергії обертального руху. А завдяки жорсткій архітектурі салону електрокара і укріпленій «батарейній зоні» енергія фронтального удару акумулюється далеко від водія і пасажирів, таким чином запобігаючи травмам.
У цьому відео порівнюють, як під час фронтального удару деформується передня частина Audi A4 і Tesla Model 3.
Схожий ефект мінімального зминання передньої частини Tesla Model 3 був досягнутий за рахунок застосування: високоміцного алюмінієвого бампера, особливих поперечних елементів сталевого підрамника, додаткових діагональних балок у підрамнику, а також за рахунок кріплення до верхньої частини передньої підвіски балки з мартенситної сталі. Завдяки цим елементам відбувається значне поглинання енергії фронтального удару зі зміщенням задньої частини підрамника не в салон авто, а вниз.
Ще одними чинниками безпеки в Теслі були названі її запатентована система подушок безпеки пасажирської зони. А також особлива конструкція бічних стійок і порогів електромобіля, які мають властивості поглинання енергії бокового удару. У разі впливу зовнішньої сили на кузов автомобіля бічні стійки і пороги мінімально прогинаються всередину салону. Таким чином вони не становлять небезпеки для людини і зберігають внутрішній простір для функціонування подушок безпеки.