Компанія Eaton провела випробування передових технологій зміни фаз газорозподілу на дизельному двигуні вантажного автомобіля. Це деактивація циліндрів (CDA) та пізнє закриття впускного клапана (LIVC), які знижують викиди оксидів азоту (NOx) та вуглекислого газу CO 2. Це дозволяє наблизитися до виконання майбутніх екологічних норм Євро 7.
Під час випробувань вимірювали витрату палива та температуру вихлопних газів. Результати показали, що CDA забезпечує зниження NOx до 38%, LIVC – на 13%. Все це завдяки підвищенню температури вихлопних газів, що забезпечує оптимальну ефективність доочищення. Результати були отримані за одночасного зниження викидів CO2 .
Під час випробувань стандартний клапанний механізм на 11-літровому дизельному двигуні замінено системою зміни фаз газорозподілу Eaton, здатною виконувати функції CDA або LIVC. Двигун був поставлений на динамометричний стенд та протестований у різних режимах.
Технологія CDA від Eaton також призвела до зниження витрати палива на 3% у режимі з низьким навантаженням, тоді як LIVC знизив витрату палива на 0,5%. Крім того, CDA у трициліндровому режимі підвищив температуру вихлопних газів до 175 С, що допомогло покращити ефективність системи доочищення випускних газів (SCR).
LIVC – пізнє закриття впускного клапана
Технологія деактивуючих роликів Eaton може використовуватися для регулювання впускного клапана для раннього або пізнього закриття. LIVC робить ефективний ступінь стиснення нижче рівня розширення, підвищуючи ефективність при одночасному підвищенні температури вихлопних газів.
CDA – деактивація циліндра
При відключенні клапанів на одному або кількох циліндрах загальне співвідношення повітря/паливо зменшується. Кількість палива, що впорскується, аналогічно, а витрата повітря зменшується пропорційно кількості вимкнених циліндрів. Це працює для підвищення температури вихлопних газів і, зрештою, для покращення викидів за рахунок підвищення ефективності каталізатора. У той же час, можлива економія палива. Компанія Eaton розробила стратегію максимізації переваг CDA за збереження прийнятного рівня шуму, вібрації та жорсткості (NVH). Ця стратегія включає деактивацію змінної кількості циліндрів залежно від частоти обертання та навантаження двигуна.