Батареи — главный сдерживающий фактор для электромобилей и катализатор их же развития. Что предлагают новые технологии?
Сьогодні існує кілька типів батарей, які можна використовувати для накопичення енергії в електромобілях. Відверто кажучи, поки що жоден із них не можна назвати найкращим рішенням, гідним взяти на себе роль переможця бензину. Але батареї постійно вдосконалюються.
Популярні літій-іонні акумулятори — радше компроміс, вони — найочевидніший варіант за набором характеристик на тлі інших рішень. Йдеться про ефективність, вартість і складність виробництва, безпеку готового продукту.
Знову ж таки, це не найкраще рішення як таке, просто дорогі літій-іонні батареї, що інколи спалахують, виявляються все-таки трохи дешевшими і трохи безпечнішими порівняно з іншими виробничими зразками.
Але представники промисловості усвідомлюють, що в довгостроковій перспективі це ненайкращий варіант. Саме тому дослідження і розробка тривають. В Іллінойському університеті було створено прототип літій-діоксид-вуглецевої батареї.
Головна перевага порівняно з літій-іонними акумуляторами — семикратна щільність зберігання енергії, яка становить 1876 Втг на 1 кг. Але існує проблема — мала кількість циклів перезарядки (близько 100 разів). Такі обмеження викликані вуглецем, що виділяється.
За рахунок модифікації складу електроліту вдалося повністю нейтралізувати вуглець, що призвело до збільшення кількості циклів до 500. Однак літій-іонні батареї можуть запропонувати до десяти разів більше.
Однак не варто забувати, що компактний розмір дає змогу збільшити загальну ємність літій-діоксид-вуглецевої батареї. Завдяки цьому запас ходу багаторазово зростає, що дасть змогу за рахунок нечастих зарядок експлуатувати компоненти упродовж кількох років. Потім, якщо технологію поставлять на потік і зуміють зменшити її вартість, заміна компонентів не буде складною.