Через полтора года все европейские автомобили будут оснащены системами экстренного оповещения об аварии. Это поможет спасти тысячи жизней.
У квітні 2015 року Європейська комісія проголосувала за законопроект, згідно з яким з квітня 2018 року кожен новий автомобіль має бути оснащено системою оповіщення про аварії eCall. Це пристрій має у своєму складі чіпсет супутникового зв’язку і модуль стільникового зв’язку. У разі ДТП, тобто після спрацьовування подушок безпеки або фіксації раптового удару, він посилає на єдину службу екстреної допомоги 112 сигнал, який містить інформацію про інцидент. У повідомленні зазначаються координати авто, деякі дані про нього (марка, модель, колір, тип палива, кількість пристебнутих пасажирів, спрацьованих подушок безпеки тощо). Крім того, люди в машині також можуть викликати допомогу натиснувши на тривожну кнопку самостійно. Оператор єдиної служби екстреної допомоги телефонує в цей автомобіль і з’ясовує подробиці. Якщо розмова неможлива (люди в машині не можуть розмовляти або система пошкоджена), на місце аварії одразу виїжджає «швидка допомога».
Уже працює
Утім, не всі автовиробники чекають квітня 2018 року. Чимало вже сьогодні виробляють автомобілі з вбудованими системами eCall. Щоправда, на нинішніх моделях концернів PSA, Audi, BMW і Volvо цю систему встановлюють як опцію. І поки що вона доступна не в усіх країнах Європи.
Для роботи системи eCall необхідний супутниковий і мобільний зв’язок. За допомогою системи супутників GPS прилад у машині визначає координати транспортного засобу, а мережею передає інформацію на службу 112 та дає змогу оператору екстреної служби зробити голосовий дзвінок у постраждалу машину. Для того щоб забезпечити якісний зв’язок по всій території Євросоюзу, потрібен оператор зв’язку, який присутній в більшості країн Європи і може забезпечити зв’язок у режимі М2М (машина–машина). Британський оператор стільникового зв’язку Vodafone працює в більшості країн Європи і є одним з піонерів у сфері передання даних між пристроями. Vodafone надає послуги через 70 бездротових мереж на п’яти континентах. Майже одна п’ята частина всіх мобільних телефонів у світі зареєстрована в одній із цих мереж.
У компанії існує спеціальний підрозділ Vodafone Automotive, що опікується питаннями зв’язку в автомобілі. Один із таких проектів – забезпечення зв’язку для системи eCall баварського концерну BMW. На відміну від всеєвропейського сервісу до квітня 2018 року ця система подає тривожні повідомлення з автомобілів і мотоциклів BMW на спеціальну службу BMW. Крім того, цей канал зв’язку використовується і для сервісної підтримки автовласників – від виклику евакуатора і підвезення палива до віддаленої діагностики машини.
У кожний автомобіль або мотоцикл з системою eCall встановлюється спеціальна SIM-картка Vodafone Global SIM, спеціально розроблена для автомобільної галузі. Термін її служби перевищує десять років, а діапазон робочих температур – від мінус 40 до плюс 85 градусів за Цельсієм. SIM-картка також спеціально захищена від корозії і розроблена так, щоб її можна було вмонтувати на конвеєрі під час виробництва авто.
Не тільки служба порятунку
Система Volvo On Call від шведського автовиробника діє ще з 2006 року. Вона охоплює дві кнопки на панелі приладів – SOS і On Call. Першу водій або пасажири натискають у разі позаштатної ситуації, другу – для зв’язку з оператором екстреної служби виробника. Крім того, служба працює з усіма смартфонами і навіть з «розумними» годинниками Apple Watch і Android Wear.
Таким чином, система eCall, яка почне працювати в Європі лише через півтора року, дасть автомобільному бізнесу новий поштовх розвитку. Вона не тільки допоможе зберегти безліч життів, а й дасть можливість розвиватися різним сервісним функціям, які полегшать експлуатацію транспортних засобів.
Ілюстрації фірм-виробників