Яку нову систему безпеки поставлять на трамваї
Першу версію своєї системи запобігання зіткненням для трамваїв компанія Bosch представила у 2014 р. Нинішня вдосконалена система безпеки не лише попереджає про потенційну аварійну ситуацію, а й здатна самостійно задіяти екстрене гальмування у разі, якщо водій не реагує на сигнали або його реакція недостатньо швидка.
Нова система безпеки має відеосенсор, радар і високоінтелектуальний блок керування. Під час її створення фахівці Bosch спиралися на досвід компанії у сфері систем безпеки для великого автомобільного транспорту. Радіолокаційний датчик, зона дії якого становить 140°, здатний вимірювати швидкість рухомих об’єктів – автомобілів, автобусів, інших трамваїв – й оцінювати відстань до них у межах 160 м перед собою.
Крім мобільних перешкод він також виявляє потенційно небезпечні статичні об’єкти (наприклад, опорні стовпи). Відеосенсор доповнює радарну технологію, можна відстежувати дорожню ситуацію перед трамваєм для швидшої та точнішої фіксації об’єктів, що перетинають траєкторію його руху. Завданням центрального блоку керування є опрацювання інформації від обох датчиків, зіставлення її з іншими даними (такими як швидкість руху трамвая) і оцінка ступеня небезпеки дорожньої ситуації.
За необхідності система попереджає водія візуальним або акустичним сигналом. Якщо протягом двох секунд реакції на сигнал не надходить, система автоматично зменшує швидкість руху трамвая аж до повного зупинення. Гальмування здійснюється плавно, що дає змогу уникнути травмонебезпечних ситуацій навіть для пасажирів, які їдуть стоячи. При цьому водій зберігає можливість контролювати ситуацію: за необхідності він може скасувати гальмування або збільшити його потужність. Із впровадженням системи у нього з’являється електронний помічник, здатний працювати в будь-яких умовах. Як прокоментував Бернард Бір: «Наша система працює постійно, вона ніколи не втомлюється і її неможливо відволікти».
Після завершення тестового періоду перші трамваї, оснащені новою системою Bosch, що запобігає нещасним випадкам, надійдуть в експлуатацію Франкфурта (Німеччина).