Системы виртуальной реальности и компьютерное моделирование являются новейшими инструментами современного автомобилестроения. Но простые палочки для еды также сыграли свою роль, когда помогли Lexus сконструировать радикально новую подвеску для премиум-купе LC.
Головний інженер Lexus Кодзі Сато (Koji Sato) був переконаний, що серійний Lexus LC повинен бути якомога ближчим до дивовижного концепт-кара LF-LC, який слугував джерелом натхнення для створення флагманського купе. Зокрема, LC повинен був мати такі ключові елементи дизайну, як дуже низький капот і великі колеса. Такі особливості визначили високі вимоги до розробки передньої підвіски, котра б забезпечила прекрасні ходові характеристики та відмінну керованість флагманському купе та водночас була б доволі компактною.
Вирішувати непросте завдання доручили провідному інженерові Хідеюкі Масумо (Hideyuki Masumo). Дизайн спортивного купе не передбачав достатньо місця для використання у механізмі підвіски звичних подвійних поперечних важелів чи стійок, тому конструктор мав придумати щось дуже особливе.
«Головний інженер хотів зберегти концепцію низького капоту та великих, 21-дюймових коліс, тому він фактично просив про неможливе, — зізнається Хідеюкі Масумо. — Насувалася суперечка, але після глибокого вивчення багатоважільної підвіски у віртуальному поперечному розрізі я зрозумів, що те, чого хотів Сато-сан і, по суті, всі ми, можна досягти. І частково таке розуміння прийшло завдяки паличкам для їжі».
Масумо, як творець багатоважільної передньої підвіски Lexus, зауважив, що кожен з п’яти важелів системи cпрацьовував по-різному, коли її адаптували для використання в Lexus LC. Щоб продемонструвати це своїй команді, він використав палички для їжі при створенні макета. Потім інженери побудували власні копії і вивчали їх, поки повністю не зрозуміли принцип роботи системи.
Та знадобилося ще 6 місяців напруженої роботи, аби розробити правильну конструкцію.
Розроблена Масумо нова багатоважільна підвіска надзвичайно ефективна за рахунок подвійних верхніх та нижніх важелів зі зміненими точками кріплення. Вона забезпечує безпрецедентний ступінь свободи в дизайні автомобіля, а також саме той точний контроль та маневреність передніх коліс, яких потребує LC.
«Перевага такого позиціонування п’яти важелів у тому, що це дозволяє розміщувати передню підвіску нижче в шасі, — пояснює інженер. — У традиційних підвісках точки кріплення верхніх важелів зазвичай знаходяться вище колеса. В цій новій конструкції важіль не розташовується настільки високо. Це дало змогу зробити капот LC дійсно низьким, як і планувалося».
Кожний елемент підвіски був ретельно перевірений, щоб переконатися в тому, що він відіграє свою роль у забезпеченні не лише чудової продуктивності та відгуку на поворот керма, а й плавного і комфортного руху. Масумо пояснив, що досягнення оптимального балансу між чудовим керуванням та комфортом їзди було ще одним серйозним завданням: «Оскільки LC — це спортивне купе преміум-класу, важливо було забезпечити плавність руху. Чудовою характеристикою цієї підвіски є те, що вона забезпечує відмінну їзду».
Протягом усього процесу розробки продуктивність підвіски LC порівнювалася з автомобілями-конкурентами у даному класі. Кожний компонент прискіпливо тестувався, включаючи інноваційні подвійні (верхнє і нижнє) кульові з’єднання, які забезпечують генерування моменту рульового керування саме у ту мить, коли водій повертає кермо. За цим показником LC демонструє не тільки найкращий, а й більш лінійний та узгоджений момент рульового керування, ніж конкуренти.
Масумо впевнений, що йому та його команді вдалося вирішити екстраординарні завдання, що були поставлені перед ними. Він підсумовує: «Завдяки складній вдосконаленій конструкції підвіски ходові характеристики та керованість автомобіля стали однаково винятковими. В результаті новий Lexus LC відповідає очікуванням найвибагливіших водіїв, дозволяючи контролювати рух автомобіля і здійснювати маневри саме так, як їм подобається».
Матеріал підготовлено за даними веб-сайту https://www.lexus.eu/en/.