X

Як навчитися їздити економічно і безпечно?

С помощью телематического устройства и специальной программы водитель может выиграть дважды: сделать более безопасным свой стиль вождения и получить значительную скидку на КАСКО.

На жаль, спокійний, безпечний стиль їзди для багатьох стає нормою тільки після серйозної події або з віком. Тим часом навчитися їздити економно, безпечно і з користю для власного гаманця можна за допомогою сучасних телематичних пристроїв. Їх страхові компанії видають людям, що бажають зменшити ризик ДТП і менше платити за страховку КАСКО.

Лише датчик

Щоб спробувати, як працює система телематики, ми встановили її на власний автомобіль.

Пристрій Raxel one, який використовує українська дочка французької страхової компанії «АХА Страхування» – це невеликий датчик, розміром трохи меншим за пачку цигарок, що підключається до діагностичного OBD2-роз’єму автомобіля. Зазвичай цей роз’єм розташований внизу салону, неподалік водія або переднього пасажира. У тестовому Citroеn C4 датчик кріпиться за допомогою подовжувача і ховається у відсік під торпедо.

«Агент» під торпедо

Наступний крок, необхідний для початку використання телематичних пристроїв – встановлення програми на смартфон. У магазинах додатків App Store і Google Play треба завантажити програму Raxel one і зареєструватися в ній, зазначивши порядковий номер телематичного пристрою. Відтоді ним можна користуватися.

Пристрій Raxel telematics отримує від автомобіля і передає на спеціальний сервер безліч інформації в режимі реального часу. Це час руху та пробіг авто, середня швидкість, дані про частоту та величину різких прискорень, а також про силу удару (у разі ДТП).

Пристрій Raxel telematics не передає координати місцезнаходження машини з використанням GPS і ГЛОНАСС. Тобто можна бути впевненим, що переміщення авто, обладнаного пристроєм, не фіксуються

Щоб програма почала повноцінно працювати і розрахувала особистий рейтинг безпеки, необхідно проїхати на машині з Raxel telematics хоча б 300 км. Тоді у програми будуть початкові дані для того, щоб давати рекомендації з поліпшення стилю їзди. Але вже з перших кілометрів у меню «Стиль водіння» автовласник може відстежити, скільки часу він був за кермом, робив різкі маневри (прискорення, гальмування, маневрування), порушував швидкісний режим і скільки кілометрів проїхав протягом дня (тижня, місяця або року).

Вчитися заради економії

У графіках, які відстежують стиль їзди, є три градації кольору: зелений, жовтий і червоний. Крім того, стиль водіння за кожним пунктом оцінюється в балах. Щоб стати «ідеальним» водієм, необхідно робити щонайменше небезпечних маневрів – розгонів, різких гальмувань і перелаштовувань. Тоді програма видає результати моніторингу, і водій сам бачить, які саме небезпечні маневри він робить зараз.

Програма доволі сувора. Наприклад, для отримання «зеленої» відмітки у вас має бути не більше за одне різке прискорення на 200 км пробігу і щонайбільше два різких гальмування на кожні 100 км, а також чотири неочікуваних маневри на 100 км. Крім цього, програма стежить за швидкістю – часто їздити понад 110 км/год теж небажано.

Якщо водій аналізуватиме свій стиль водіння і намагатиметься поліпшити його, показники з червоного і жовтого зміняться на зелені. Автомобіль почне їздити більш плавно, а отже, витрачатиме менше пального. Крім того, навчившись їздити з мінімальними прискореннями і гальмуваннями, без зайвого маневрування, водій стає менш аварійнонебезпечним, а це головна мета експлуатації пристрою телематики.

Адже саме автовласникам, які їздять передбачувано для інших учасників руху, страхова компанія «АХА Страхування» пропонує суттєву знижку для страхування КАСКО.

Для цього тим, хто хоче застрахувати свою машину, треба обрати продукт «КАСКО Смарт» від компанії «AXA Страхування». Вони одразу отримують знижку в 5% від стандартного тарифу для свого автомобіля і обраних ризиків. Власник встановлює на свою машину пристрій Raxel telematics і починає удосконалювати навички безпечної економічної їзди. Він платить чверть страхової премії, а інші гроші по 25% – протягом наступних кварталів. Якщо власник авто заробив за програмою понад 75 балів, то в останньому кварталі його звільняють від плати, тобто він отримує сумарно за рік знижку 30% від тарифу. А якщо водій показав трохи гірший результат, знижка теж є, але не в повному обсязі.

Якщо користуватися приладом Raxel telematics і наступного року, можна заробити ще суттєвішу знижку на страховку КАСКО – до 50% від тарифу. Причому для того, щоб навчитися такого економного в усіх аспектах водіння не потрібен дорогий інструктор!