Як Lada Kalina поїхала на водні
Багато хто, напевно, пам’ятає, як кілька років тому з помпою презентували електромобіль на базі Lada Kalina з кузовом універсал. Машину з назвою Ellada навіть випустили невеликою партією для пробної експлуатації, зокрема і як таксі. І ось тепер проект отримав несподіване продовження у вигляді автомобіля на паливних елементах Fuel Cell.
Водневу Lada Kalina показали наприкінці жовтня на московському форумі «Відкриті інновації». Над машиною працювали фахівці низки російських компаній. В результаті колишній електромотор на 60 кВт замінили електродвигуном без постійних магнітів. З’явилася 20-кіловатна гібридна установка Fuel Cell і акумулятори ємністю 24 кВт.год. Водень зберігається в спеціальних балонах під високим тиском.
Заявлений запас ходу – до 300 км, що вдвічі більше, ніж на електромобілі-донорі Lada Ellada. Розробники обіцяють, що збільшивши ємність балонів, можна досягти пробігу без підзарядки до 650–800 км.
Lada Kalina на паливних елементах можна заправляти воднем або заряджати як звичайний електромобіль. Доопрацювати конструкцію обіцяють упродовж року на повноцінному ходовому зразку. Про серійне виробництво говорити поки що зарано.
Зазначимо, що перший водневий автомобіль марки Lada з’явився ще у 2001 році – машину «Лада Антел» на базі 5-дверного ВАЗ-2131 презентували на Московському автосалоні. Двома роками пізніше з’явився модернізований варіант «Лада Антел 2», час зарядки воднем якого скоротилося з двох годин до 20 хвилин.