Випробування Mazda3. Нова "трійка" проти моделі 2013 року
Компанія Mazda вже показала нам свою «душу руху» Kodo, продемонструвала ефективність силових агрегатів SKYACTIV, ознайомила з мультимедійним інтерфейсом «людина – машина» (Human Machine Interface – HMI) і фірмовою філософією Mazda Proactive Safety з комплексом електронних систем допомоги водієві i-ACTIVSENSE.
Щоб оцінити переваги нової системи G-Vectoring Control, ми звели в очній зустрічі дві Mazda3.
Зовні відрізнити оновлені у 2016 році Mazda3 від моделей 2013 року не дуже-то й просто.
Нова решітка радіатора, окантовки протитуманних фар, адаптивна LED головна світлотехніка, дзеркала заднього виду з повторювачами поворотів – все це одразу підказує, що червона трієчка все-таки належить до 2017-го модельного року.
Усередині – нові матеріали оздоблення, оновлена передня панель, доопрацьований 7-дюймовий кольоровий екран інформаційно-розважальної системи, нового дизайну кермо з підігрівом, вдосконалений проекційний дисплей.
Але найцікавіше і приховане від очей – це нові технології! І найтаємничішою можна назвати систему SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, першою з яких є G-Vectoring Control (GVC).
Невидимою рукою
Система нічим не видає своєї наявності в авто – жодних додаткових перемикачів, піктограм або картинок. GVC діє непомітно для водія. Щоб відчути її роботу, ми привезли на СК «Чайка» дві трієчки – одну без нової технології, другу – з GVC.
Принцип її дії заснований на керуванні поздовжнім і поперечним прискореннями (вектори тяги) під час маневрів. Це дає змогу зменшити відцентрові сили, що діють на машину (підвищує стійкість і безпеку) і водія з пасажирами (вони отримують більший комфорт).
При повороті керма на будь-який кут GVC тонко змінює крутильний момент на кожному з передніх коліс. При цьому також змінюється і розподіл ваги автомобіля по осях. Це дає змогу на повороті завантажити керовані колеса. А в результаті того, що відсувається в часі момент початку зносу і заносу, знижується ефект впливу машини і ступінь втручання системи стабілізації. Автомобіль їде стабільніше й точно траєкторією. З теорією процесу ми вас ознайомили, а тепер перевіримо все на практиці.
Найбільш ефективною стає работа системи G-Vectoring Control на сніжному або зледенілому покритті. Але різке потепління зняло з наших доріг сніговий покрив, оголивши величезні вибоїни в асфальті. GVC має допомагати об’їжджати їх точніше і легше. Перевіряємо, але в цілях безпеки замінюємо ями на конуси. Для чистоти експерименту виводимо на трек і другу машину – без G-Vectoring Control.
Менш швидкісні проїзди змійкою через конус, а тим паче – швидкісні через два конуси, коли на машину діють великі відцентрові сили, показали однаковий результат. На червоній машині з новою системою виконувати вправи вдається легше, чистіше і на більшій швидкості. Тоді як білу машину без GVC постійно і досить жорстко осмикує система стабілізації, тому що ця Mazda3 раніше йде у знесення. Щоб їхати плавно й рівно, доводиться робити це на меншій швидкості.
Безпечний комфорт
Це лише один з показових моментів працездатності системи G-Vectoring Control. Вона сприяє ще більшій взаємодії автомобіля та водія. Mazda3 належить до авто, якими комфортно керувати. А тепер цей процес ще легший і природніший. І навіть якщо ви не екстремал, то в поворотах або під час перелаштовування рівень комфорту ваших пасажирів тепер суттєво вищий. А отже, вектори безпеки та комфорту співпали.
На фото оновлена Mazda6, яка з 2016 року також оснащується системою GVC. Вона відсуває момент початку зносу і заносу авто, тому її ефективність ще помітніша на слизькому покритті.
Фото Євгена Сокура і Mazda