X

Інженер навчив електромобілі проїжджати за раз 2400 км (та годі!)

Электромобильный аккумулятор, способный "давать" пробег в 2400 км, уже готов к производству

Сьогодні електромобілі в кращому разі можуть проїжджати на одному заряді до 600 км – вже добре, але такий показник доступний далеко не всім машинам. Споживачі хочуть більшого, тому чимало автовиробників і лабораторій зараз концентрують свої сили на тому, щоб суттєво збільшити автономність машини, але так, щоб розробки в цьому напрямку не спустошили їхній бюджет. Загалом можна сказати, що еталонним наразі є показник до 800-1000 км, однак британський інженер Тревер Джексон запевняє, що йому вдалося розробити батарею, яка може забезпечити далекобійність у 2400 км!

Такий пробіг з його слів може бути доступний, скажімо, для Tesla Model S, яка зараз здатна проїжджати на одному заряді 592 км. Щоб збільшити “хід” каліфорнійського ліфтбека вчетверо, необхідно замінити рідну літій-іонну АКБ на аналогічний за розмірами алюмінієво-повітряний акумулятор, який створив Джексон. Таке джерело живлення, як стверджується, при цьому ще й легше за вагою.

Нічого не чули про з’єднання металу і повітря у таких складних технологіях? Ми теж! Але, виявляється, подібні рішення намагалися втілити в життя ще в 1960-х роках. Тоді вчені працювали над схожим проектом, але не змогли його комерціалізувати. Головною суттю цієї системи було отримання електроенергії шляхом з’єднання алюмінію з електролітом і подальшої реакції його з повітрям. У шістдесяті роки технологія була сповнена обмежень: для отримання відповідної реакції потрібно було використовувати дорогий і чистий алюміній; електроліт був отруйним і їдким; а сама реакція призводила до утворення гелю, який забивав повітряні шляхи.

І ось, як заявляє Джексон, у нього вийшло удосконалити електроліт так (зокрема, зробити його нешкідливим), що тепер його можна сміливо застосовувати в цього роду технологіях. Крім того, батарея його авторства вже не потребує дорогого чистого алюмінію (зараз алюміній є найпоширенішим металом на Землі, і його набагато простіше і дешевше переробляти, ніж елементи літій-іонної батареї), а перші тести засвідчили, що алюмінієво-повітряний акумулятор має щільність енергії в 8-9 разів більшу, ніж у літій-іонного аналога.

Єдиний і водночас дуже суттєвий недолік такої батареї – відсутність можливості “перезарядки”, оскільки вступаючи в реакцію електроліт «з’їдає» алюміній. І це при тому, що коштуватиме вона недешево – приблизно 5000 фунтів стерлінгів (майже 5 800 євро). Але є і хороший момент: батарею, зі слів творця, легко замінити. На це знадобиться лише 90 секунд.

Згідно із задумом, купити такий “акум” можна буде в будь-якому супермаркеті. Британська компанія Austin Electric вже зацікавилася цим продуктом і зайнялася його просуванням. Планується, що на ринок алюмінієво-повітряний акумулятор вийде наступного року, принаймні так запевняє творець.

Відверто кажучи,  все це трохи схоже на безумство – аж надто багато підводних каменів і нестиковок. Втім, ми не можемо виключати того, що Джексон розробив справді сенсаційну батарею, яка, можливо, переверне автомобільну індустрію з ніг на голову. Але це лише “можливо”…

Читайте також:
Hyundai хоче завалити ринок електромобілями в прямому сенсі слова