
Ford розробив мову візуальної комунікації для безпілотних автомобілів
У рамках підготовки до нової реальності Ford Motor Company спільно з Вірджинський інститутом техніки і транспорту провела дослідження реальної реакції людей на дорогах громадського користування на автономний автомобіль, який сигналізує про свої наміри.
«Розуміння того, як автономні автомобілі вплинуть на наш світ, вкрай важливо в розробці технологій майбутнього, — зазначив Джон Шутко (John Shutko), фахівець Ford з людського чинника. — Ми повинні вирішити деякі проблеми, пов’язані з відсутністю людини за кермом. Наприклад, важливим для безпечного й ефективного використання автономних автомобілів у реальному вуличному середовищі є питання того, чим ми замінимо водійські жести руками або головою.»
Ford намагається вивчити весь спектр наслідків появи автономних автомобілів на дорогах загального користування, щоб у майбутньому забезпечити безпеку спільного співіснування «безпілотників», пішоходів і машин, керованих людьми. Частиною цих зусиль стало нове спільне дослідження, метою якого є пошук найбільш ефективних засобів комунікації між автономним автомобілем та іншими учасниками дорожнього руху.
Дослідники розглядали можливість виведення текстових повідомлень на дисплей, але це вимагало б знання всіма певної мови. Символи були відкинуті, оскільки користуються низьким рівнем визнання серед користувачів. Врешті решт вчені звернулися до світлових сигналів. Світлові сигнали, що повідомляють про гальмування або намір зробити поворот, уже стандартизовані та є загальнозрозумілими. Тому світлову індикацію визнали найбільш ефективним засобом для створення протоколу візуальної комунікації для автономних автомобілів. Фахівці Ford розробили абсолютно нові світлові сигнали, які повідомлять людей навколо про те, що автомобіль рухається в автономному режимі, поступається дорогу або готовий почати рух після зупинки.
Для цього над лобовим склом автомобіля Ford Transit Connect закріпили світлову панель. Шість відеокамер високої роздільної здатності забезпечили кругову зйомку реакції людей навколо. Щоб імітувати рух у повністю автономному режимі дослідники також розробили інноваційне крісло-костюм, яке приховує людину за кермом. Костюм із людиною всередині виглядає як звичайне автомобільне крісло і створює ілюзію повністю автономного автомобіля без водія. Ця імітація виявилася безцінною для оцінки реакції людей навколо та їхньої поведінки при зустрічі з «безпілотниками» в реальному міському середовищі.
Після цього команда дослідників приступила до експерименту з використання трьох різних видів світлових сигналів для сповіщення людей навколо про «наміри» штучного інтелекту автомобіля:
- Поступаюся дорогою: два білих прямокутника, що рухаються з боку в бік. Показують, що автомобіль готовий дати дорогу аж до повної зупинки;
- Рух у автономному режимі:: суцільне немиготливе біле світло, яке означає, що автомобіль рухається в повністю автономному режимі;
- Початок руху: біле світло, що швидко миготить, яке означає, що автомобіль рушає з місця після повної зупинки.
Ford Transit Connect з водієм у кріслі-костюмі імітував автономний рух суспільними дорогами у густонаселеній північній частині штату Вірджинія протягом усього серпня. Під час експерименту дослідники записували відео і вели щоденники спостережень за реакцією людей. Автомобіль проїхав у міському середовищі майже 1800 миль, за цей час було знято понад 150 годин відео, на якому зображена взаємодія автомобіля з пішоходами, велосипедистами та водіями інших транспортних засобів. Світлові сигнали були використані понад 1650 разів, зокрема на перехрестях, парковках, у гаражах і на розв’язках у аеропорту. Зібрані дані допоможуть дослідникам Ford і вченим зрозуміти, як змінюється поведінка учасників руху у відповідь на сигнали автономного автомобіля.
«Це дослідження цінне не тільки для користувачів автономних автомобілів і автовиробників, а й кожного пішохода, велосипедиста або водія, який у певний момент у майбутньому опиниться поруч із безпілотником, – підкреслив Енді Шодт (Andy Schaudt), директор проекту в Центрі систем для автономних автомобілів Вірджинський інституту техніки і транспорту. – Ми пишаємося можливістю підтримати Ford у цьому важливому для всіх проекті.»
Заклик до промислового стандарту
Ford вже працює з кількома галузевими організаціями над створенням промислового стандарту, зокрема Міжнародною організацією зі стандартизації та Міжнародним товариством автомобільних інженерів (SAE International). Загальний інтерфейс для візуальної комунікації, який може зрозуміти більшість людей і який зможе працювати на будь-якому автономному автомобілі, допоможе безпечно інтегрувати автономні автомобілі в сучасні транспортні системи. Ford також визнає необхідність у протоколі комунікацій із незрячими людьми або людьми зі слабким зором. Дослідження, присвячене пошуку вирішення даної проблеми, уже стартувало в рамках іншого проекту.
«Підготовка до ‘безпілотного’ майбутнього вимагатиме від нас спільної роботи, – сказав Шутко. – Тому ми розробляємо і просуваємо стандартне рішення, яке може бути прийняте всієї індустрією й застосовуватися на всіх автономних автомобілях.»