X

Ford: з міст зникнуть звичні автомобілі, а рутиною займуться роботи

В этом году на Мировом Мобильном Конгрессе компания Ford не представила ни одного автомобиля. Зато было представлено много другого интересного и пока что фантастического

Розуміння того, що навіть найменші автомобілі стають занадто великими для сучасного мегаполісу, приходить і до співробітників автомобільних компаній. Після чого вони починають поглядати на перспективи по-справжньому персональних транспортних засобів.

Результати роздумів інженерів Ford були продемонстровані на Mobile World Congress 2017.

Справді, щільна забудова і захоплення пішохідними зонами різко обмежують спектр застосування особистого автотранспорту в центрах великих міст. Як альтернативу влада пропонує скористатися громадським транспортом або велосипедом, але будемо відверті: якщо пересадити водія на нормальний автобус або метро ще можливо, то ВЕЛОСИПЕДИ?..

Це завдання також можна назвати проблемою останньої милі — термін, відомий айтішникам, які пам’ятають модеми «Зюксель» на 9600 Кбіт/с. Аналогія з реальним світом пряма: рухаючись до пункту призначення, автомобіль з’їжджає з шосе і поглиблюється в місто, вулички стають дедалі вужчими, доки одна з них не перетворюється в пляшкове горлечко. Передбачається, що водієві доведеться топати горезвісну останню милю пішки, але Ford пропонує вихід зі становища.

Tri-Сity

Вельми неординарний трайк на електротязі складається як швейцарський ніж і його можна взятий з собою навіть у вагон метро, оскільки за габаритами він ледве більший за складений дитячий візочок.

Крім повністю складеного, існує кілька робочих конфігурацій Tri-City: триколісний велосипед, самокат, візок для перевезення ручної поклажі (мається на увазі, що завдяки скромним габаритам його можна брати з собою хоч у супермаркет), а також ультимативний народний варіант «кравчучка» – якщо, наприклад, потрібно спустити вантаж східцями.

Проект передбачає, що максимальна швидкість пристрою не перевищить 20 км/год, отож навіть на заповненій туристами площі ризик каліцтва мінімальний. А ось про передбачуваний пробіг Triciti можна тільки здогадуватися: навряд чи він буде великим, оскільки призначення трайка — служити доповненням автомобілю, а не замінити його під час поїздок з дому на роботу.

Carr:E

Ще один цікавий гаджет має форму колеса і пристосований під перевезення на місці штатної запаски. Carr:E – це невелика маневрена платформа, яку можна навантажити хоч холодильником, хоч собою. В ідеалі на платформу можна поставити важку сумку і вона буде сумно тягнутися за вами на поважній відстані, не відволікаючи від думок про новий стартап.

Керується за допомогою програми в смартфоні, розганяється до 15 км/год (тобто, з ним можна бігати), максимальне навантаження становить 120 кілограм, а дальність поїздки — близько 20 кілометрів.

Набір датчиків дає змогу диковині орієнтуватися в просторі і уникати перешкод. Творці платформи пропонують встановлювати просто на вулицях цілі колони з десятком платформ Carr:E, щоб кожен охочий міг скористатися ними за принципом каршерінгу – поюзав і повернув на місце.

«Я хочу кави»

Окремий стенд було присвячено новій версії комунікаційної та розважальної платформи Ford SYNC 3.

Водієві достатньо натиснути кнопку і висловити своє бажання, щоб знайти кафе, заправку або паркування сказавши «Я хочу кави», «Мені потрібен бензин» і «Мені треба припаркуватися». Щоправда серед мов відсутня українська, але, можливо, наявність російської та англійської врятує ситуацію.

У пристроях, встановлених на стенді, була можливість “поговорити” з доступних мені мов тільки англійською. Результат розпізнавання команд близький до нуля. Хороша мотивація попрацювати над вимовою.

Система також дає змогу водіям керувати новими додатками і заробляти гроші на доставці пакетів, обмінюватись аудіо та перевіряти погоду.

SYNC 3 буде запущено в Європі, він стане доступним спочатку на Mondeo, S-MAX і Galaxy. Трохи пізніше на Kuga.

Концепція Smart City

За інноваційними продуктами, розробленими компанією Ford, лежить загальна ідея трансформації транспортної інфраструктури, яка допоможе запобігти транспортному колапсу у центрах великих міст і агломерацій.

Впровадження рішень, подібних Tri-City і Carr:E, дасть змогу залишити автомобіль на дальній парковці і продовжити рух до центру міста на особистому трайку, не обриваючи руки важкою поклажею і не потіючи в громадському транспорті.

Революцію очікують і в сфері доставки – замість автомобілів і посильних на мопедах розвозити посилки адресатам будуть безпілотні апарати – в деяких містах вже запущені пілотні проекти.

В результаті місто розвантажиться, а зменшення заторів, за ідеєю, має сильно переважити деякі незручності.

Втім, і про місію автомобіля розробники теж не забувають. Спільно з мобільним оператором Vodafone автовиробник запропонує європейським покупцям вбудований в автомобіль модем стандарту LTE.

Модем дасть змогу перенести частину функцій на смартфон – зокрема, через додаток в улюбленому айфончику можна буде відчинити/зачинити авто, знайти його на парковці, перевірити інформацію про стан шин, акумулятори, мастило, скласти маршрут в обхід заторів (які поки ще є) тощо.

Та й простий вихід у мережу стає предметом першої необхідності: за підрахунками Vodafone, третина дітей від 5 років в ЄС мають власний смартфон або планшет. Було б наївно робити вигляд, що все буде по-старому.

Ford і не намагається – на щастя для нього.