В последние годы автопроизводители массово внедряли так называемый даунсайзинг двигателей – заменяли атмосферные моторы агрегатами уменьшенного объема с турбиной
Але вже в недалекому майбутньому прогнозується зворотний процес. Нову тенденцію можна порівняти з мобільними телефонами, які з «цеглин» перетворилися в «сірникові коробки», а потім – навпаки.
У випадку з автомобільними двигунами збільшення об’єму не означає повернення багатолітражних «атмосферників», але передбачає як мінімум припинення мінімізації робочого об’єму. Причиною тому є нові жорсткі екологічні тести в реальних умовах, які змусять автовиробників збільшити об’єм популярних нині двигунів. Про це йдеться в звіті агентства Reuters.
За даними агентства, даунсайзинг двигунів вщухатиме в найближчі три роки, особливо це стосується дизельних агрегатів. Корінь проблеми в тому, що поза лабораторіями турбіни компактних агрегатів надміру нагріваються і, як результат, викиди оксиду азоту збільшується в 10-15 разів.
Передбачається, що посилення жорсткості тестів відкине в минуле дизелі менші за 1,5 л і бензинові агрегати об’ємом менше 1,2 л. Їхній об’єм, найімовірніше, буде збільшено на 25%-30%.
Варто зазначити, що кінець ери даунсайзингу наразі стосується Європи. На інших ринках (особливо країн, що розвиваються), як вважають експерти, зменшення об’єму двигунів ще не досягло межі.