X

Автомобільний кондиціонер і клімат-контроль. У чому різниця?

Подавляющее большинство новых автомобилей в Украине имеют кондиционер или климат-контроль. Но далеко не все понимают, всегда ли есть смысл доплачивать за климатическую установку, и в чем заключается разница между кондиционером и "климатом"

«Автоцентр» вирішив провести невеликий лікнеп, пояснивши різницю між кондиціонером і клімат-контролем.

Для початку – про автомобільний кондиціонер. Перші машини з кондиціонерами з’явилися ще в 40-х роках минулого століття. Сама по собі технологія не така вже й складна. В її основі лежать процеси випаровування та конденсації.

Холодоагент (більше відомий, як фреон) стискається під високим тиском за допомогою спеціального компресора і направляється в конденсор. Конденсор – теплообмінний пристрій, в якому холодоагент переходить у рідкий стан. Як правило, конденсор розташований біля радіатора автомобіля і охолоджується потоком повітря.

Рідина трубопроводом перетікає в осушувач, де видаляється частина вологи. Наступна ланка – випарник. Туди фреон надходить через спеціальний розширювальний клапан. Холодоагент знову переходить у газоподібний стан.

Схема автомобільного кондиціонера: 1. Конденсор; 2. Розширювальний клапан; 3. Випарник; 4. Компресор

Випарник кондиціонера також працює як теплообмінник. Він охолоджує повітря, що проходить крізь нього. Потім це повітря вентилятор нагнітає у салон автомобіля. А холодоагент знову направляється в компресор.

Але автомобільний кондиціонер має суттєву ваду. Температуру повітря не можна відрегулювати, тому налаштовувати інтенсивність роботи кондиціонера доводиться вручну.

Ось чому з’явився клімат-контроль. Він дає змогу налаштувати температуру повітря з точністю до півградуса. Для цього встановлено спеціальний електронний контролер.

Електроніка вимірює температуру в салоні автомобіля і, залежно від неї, регулює швидкість вентилятора. Отже, потік холодного повітря варіюється і утримує сталу температуру салону. Грубо кажучи, клімат-контроль – це автоматизований кондиціонер.

Сучасні системи клімат-контролю можуть бути роздільними. Вони окремо регулюють температуру для водія і пасажирів.

Сучасніші контролери клімат-контролю доповнені світлосенсорами. Вони вимірюють інтенсивність сонячних променів. При яскравому світлі сонця вентилятор кондиціонера починає працювати активніше.

І автомобільний кондиціонер, і клімат-контроль потребують регулярної зміни фреону. Не зайвою буде і періодична чистка кондиціонера.