Вам ніколи не спадало на думку, чому зимові шини такі схожі між собою зовні й такі різні на ходу? Певно, є в найкращих моделях щось невидиме, що визначає їхню принципову відмінність від бюджетних моделей? Так, є – і в першу чергу це хімічний склад компаунда – гуми, з якої зварено протектор. Принаймні, це так, коли йдеться про нову зимову шину Michelin Alpin 7.
Отже, почнемо з дитячих запитань: що відрізняє літні шини від зимових? Перше, що видно неозброєним оком – малюнок протектора. Зимові шини мають широкі канавки між блоками. Вони служать для відведення з плями контакту води та снігової каші. По-друге, на зимовому протекторі завжди є дрібні розрізи на шашках – так звані ламелі. Їх багато, вони нарізані під різними кутами та в різних напрямках, і вони потрібні для кращого зчеплення на льоду. По-третє, для зимових шин характерні розвинені шашки у плечовій зоні, тобто там, де протектор переходить у боковину. Ці елементи полегшують рух у сніговій колії та керованість при енергійному маневруванні на слизькій та засніженій дорозі. Проте, всі згадані конструкторські хитрощі у випадку з зимовою шиною нічого не варті без відповідної якості гуми – яка всі ці елементи створює.
Гумова суміш у зимових шин має бути особливою. Перш за все тому, що звичайна гума літньої рецептури на холоді твердішає і не може щільно прилягати до мікронерівностей дороги. Тобто навіть на чистому, але холодному асфальті літня гумова суміш “дубіє” і починає прослизати, коли колесо отримує найменше навантаження і повздовжньому чи поперечному напрямку. Тому всі шинні компанії використовують для своїх зимових моделей особливу гумову суміш. Вона м’яка, м’якіше за суміш літніх та всесезонних моделей – а головне, що вона залишається такою навіть на морозі.
Компаунд протектора Michelin Alpin 7
Певно, ключовий чинник високих зчіпних якостей шини Michelin Alpin 7 – склад гуми, з якої зроблено її протектор. Рецептура особлива навіть на фоні інших зимових моделей. Крім іншого, в компаунді містяться такі інгредієнти як соняшникова олія і частинки силіки – і вони додатково підтримують еластичність гуми на морозі. Завдяки цьому чіпкість протектора “сімки” зберігається навіть у люті морози.
Додатково науковцям компанії Michelin вдалося наділити свій матеріал ще кількома цінними властивостями. Зокрема, при своїх високих льодових характеристиках гумова суміш Alpin 7 чинить низький опір коченню: він на 9% нижче, ніж в Alpin шостої генерації. Високий індекс енергоефективності нової моделі підтверджений світовим сертифікатом, що відображено на євро-етикетці новинки.
Протектор з часом молодшає
Трохи дивна навіть для сучасного шинного світу річ – вміння Alpin 7 утворювати нові ламелі, коли протектор зношується і втрачає міліметри глибини. Структура її протекторних блоків незвичайна, компаунд фактично багатошаровий, плюс шашки мають незвичну форму в перетині. В цієї шини так звані прогресивні ламелі: в міру зносу шини на протекторі “прорізаються” нові канавки.
Цього було непросто досягти, але високі зчіпні якості на слизькій поверхні у нової моделі Michelin зберігаються протягом усього терміну служби – аж поки не з’явиться індикатор критичної глибини.
Все починається з гуми
Не буде перебільшенням сказати, що склад і структура гумової суміші моделі Michelin Alpin 7 – ключовий чинник її видатних якостей. М’який за будь-якої погоди протектор ефективно працює в усіх ситуаціях, для яких призначена зимова шина європейського типу: на льоду, на гладкому викатаному снігу та у свіжому м’якому снігу, у підступній сніговій каші й в холодний зимовий дощ. А така універсальність і висока стабільність всіх характеристик і є головною відмінністю шин вищого класу. Як відомо, дорогі моделі зимових покришок обирають ті водії, які хочуть бути впевненими у чіпкості своїх коліс будь-якої миті. Адже саме з правильних шин починається безпека на зимовій дорозі.