Одна з найбільш актуальних на сьогодні альтернатив: за що віддати гроші – за високі характеристики, але у вживаному вигляді, чи за новий виріб, але з сумнівними якостями? Тим більше, що з шинами ситуація особлива – знос часом означає не лише менший залишок ресурсу, а й погіршення характеристик.
Шинами з пробігом сьогодні все частіше торгують не незрозумілі особи на авторинках, а серйозні компанії з гарною репутацією, які, крім того, є імпортерами кількох брендів нових шин. Адже причини, через які вживані колеса потрапляють на прилавок, можуть бути різні, і шини в багатьох випадках виявляються більш ніж гідними. І тим більше, коли постачанням займаються централізовано, всі шини ретельно відбираються на торгових майданчиках у Європі, перевіряються і екземпляри з дефектами відбраковуються.
Чим хороші і чим погані шини б/в
Важливо, що шановані компанії завозять шини саме з Євросоюзу. Адже і автомобілі, і дороги там, м’яко кажучи, дуже дружні до шин. Всі параметри ходової кожної машини регулярно контролюються при техогляді, а на асфальті немає вибоїн, які могли б завдати шині прихованого пошкодження типу внутрішньої деформації або розриву каркасу.
Разом з гарантією, яку надають на б/в шини провідні українські інтернет-магазини, покупка виходить не тільки вигідною фінансово, а й раціональною з технічної точки зору. І тим більше, якщо йдеться про моделі преміум-класу.
Шини преміальних марок зазвичай мають підвищений запас міцності та ресурсу, чимала частина якого переходить і до другого власника. Знову ж таки, у провідних світових виробників так заведено, що свої високі первісні характеристики дорогі моделі зберігають протягом усього життєвого циклу.
Варто також зазначити, що більшість європейських автомобілістів списують свої зимові шини» «у відставку не за критичних 1,6 мм глибини протектора (як це наказують ПДР України), а вже при 3 – 4 мм. Така тамтешня практика, та й ПДР у деяких країнах із гірськими регіонами лімітують знос протектора глибиною 4 мм.
Що стосується мінусів цих шин у порівнянні з новими бюджетними, то вони виявляться в першу чергу в складних умовах експлуатації – там, де бажано мати протектор глибше. Насамперед це ситуації, коли може виникнути таке небезпечне явище, як аквапланування. Це спливання коліс машини на тонкому шарі води, яка не встигає відводиться з плями контакту по неглибоких канавках зношеного протектора. Приблизно така ж картина виникає взимку у випадках слешпленнінгу – на мокрій сніговій каші, а також у пухкому снігу, коли шашкам протектора потрібно якнайдужче заглибитися для кращого зачеплення.
У той же час, якщо зимові шини відносяться до преміальних моделей, навіть у мороз вони будуть цілком ефективно працювати на асфальті і льоду. Адже тут головну роль відіграють властивості (морозостійкість) гуми протектора та малюнок нарізки ламелів – моменти, в яких зазвичай сильні дорогі моделі шин незалежно від стану.
Чим хороші і чим погані нові бюджетні шини
Зрозуміло, що навіть у новому вигляді недорогі моделі шин матимуть певні недоліки. Щодо «зими» це насамперед – морозостійкі якості гуми протектора, адже сучасний компаунд для його виготовлення дуже недешевий. Тобто гальмувати на асфальті, льоду та укоченому снігу «бюджетники» швидше за все будуть гірше, ніж уживані преміум-моделі.
Цілком імовірно, що протектор нових недорогих шин буде цілком ефективним в рихлому і глибокому снігу, адже повторити найвигідніші елементи малюнка неважко. А ось забезпечити високу міцність боковин на випадок ударів об каміння, бордюри та краї ям виробникам дешевої гуми вдається не завжди. Для цього потрібні додаткові шари каркасу або міцні матеріали для нього, що зазвичай виштовхує модель з бюджетного сегмента.
Ще один момент на користь нових шин – їх більший у порівнянні з вживаними ресурс. Вважати так дає підстави їх глибший протектор, хоча у кожному даному випадку слід враховувати і залишкову глибину протектора у вживаного «конкурента».
Goodyear UltraGrip Ice 3
Нова модель зимової шини від найвідомішого американського бренду. Це фрикційна шина, зчіпні якості якої на льоду визначаються властивостями гуми протектора і його досконалим малюнком. Виробник звертає увагу на особливі властивості полімерного компаунду, з якого вулканізують протектор Ultra Grip Ice 3 – завдяки йому ця покришка зразково тримає автомобіль на льоду, щільному укоченому снігу, мокрому асфальті та в пухкому снігу. Тести показали, що ефективність шини однаково хороша як при гальмуванні, так і при прискореннях та курсових маневрах. Відповідно, нова модель підходить як для їзди по погано очищених міських вулицях, так і заміськими трасами, у тому числі без асфальтового покриття. Власне, іншого від Goodyear і годі було очікувати.
Goodyear UltraGrip Performance 3
Ще одна нова преміальна модель від Goodyear, цього разу – європейського типу, тобто для більш м’яких умов так званих європейських зим. Мокрий холодний асфальт, зі снігом та без, ділянки льоду, снігова каша, швидкісна їзда при плюсовій температурі та впевнений контроль після дощу та снігопаду – все це умови, під які «Гудьїр» створював заміну своєї успішної моделі минулих років UltraGrip Performance+. Для підвищення міцності шина посилена додатковим шаром каркаса, і до того ж вона важить менше попередниці, що позитивно позначається на комфорті руху та ресурсі підвіски машини.
Triangle PL02
Фрикційна модель від найстарішого китайського бренду. Асиметричний протектор має різнопланові елементи, покликані ефективно працювати за різних умов. Три широкі канавки відводять воду та снігову кашу з плями контакту протектора з дорогою, густі ламелі допомагають чіплятися за лід та укочений сніг, блоки протектора мають гострі грані та кути для роботи в пухкому та щільному снігу. Причому ламелі нарізані під різними кутами до площини симетрії, щоб поліпшити керованість автомобіля не тільки в плані уповільнення та прискорення, а й під час руху по кривій. Виробник наголошує на запасі жорсткості боковин, яка підвищує керованість потужних і важких автомобілів на швидкості.
Підказка від АЦ
Як бачимо, нові бюджетні шини та шини преміального класу цілком гідні один одного. На остаточне рішення при виборі тих чи інших вплинуть індивідуальні фактори – умови, в яких власник експлуатує автомобіль, перспективи володіння авто та фінансові можливості.