У чому недоліки всесезонних шин
Так, “всесезонки” не панацея і, безумовно, вони не відповідатимуть очікуванням дуже вимогливих водіїв, проте є група власників автомобілів, для яких це рішення буде прийнятним. Але, перш ніж ми перейдемо до переваг і недоліків всесезонних шин, давайте подивимося, як з ними були справи раніше – коли такої “гуми” ще не було.
До початку 90-х років українським автомобілістам практично не доводилося морочитися з літніми чи зимовими покришками, оскільки їх просто не було – були універсальні шини. Однак прогрес не стоїть на місці, і в середині 90-х років минулого століття почали з’являтися перші покришки для різних сезонів. Маркетологи не сплять і незабаром розпочалася активна пропаганда того, що водії повинні мати два комплекти “гуми”. Звичайно ж не варто забувати про проблеми безпеки: поділ шин на літо та зиму означає, що шини розроблені під чітко визначений діапазон температур та умов, що забезпечує краще зчеплення коліс із дорожнім покриттям. Однак для ощадливих водіїв є зворотний бік – вартість двох комплектів покришок.
“Всесезонка” чи покришки по сезону?Сьогодні достатньо водіїв, які вважають, що одного комплекту покришок буде достатньо для всього року. На жаль, ця думка часто помилкова. Збільшення потужності автомобіля, дорожнього руху та підвищена динаміка водіння означають, що їздити на літніх шинах взимку, у разі сильного снігопаду, стало просто небезпечним, а використання зимових шин влітку рівносильно порожній витраті грошей – протектор зношувався з величезною швидкістю, а курсова стійкість автомобіля на таких покришках знаходиться на дуже низькому рівні. Однак сьогодні виробники покришок вийшли на новий рівень і пропонують універсальні шини, які будуть гарні і взимку, і влітку. Що ж із цього вийшло?
Всесезонні шини – приймаючи компроміси?
Всі сезонні шини повинні охоплювати широкий діапазон умов роботиЛише кілька років тому виробники концентрувалися на сезонних рішеннях, тому всесезонним шинам приділялося мало уваги. В результаті універсальні шини не забезпечували достатнього зчеплення з дорогою, влітку вони збільшили витрату палива та викликали значний шум. Тому зміна покришок під кожен сезон мала сенс. Сьогодні ситуація значно змінилася. В даний час автомобіль використовується не тільки професійними та вимогливими водіями, які щорічно долають десятки тисяч кілометрів, але й людьми, які зрідка використовують автомобіль та не потребують спеціалізованих шин.
Сучасні всесезонні шини здатні успішно працювати в різних погодних умовах. Це величезний технологічний прогрес, особливо якщо врахувати майже нереальні вимоги до таких шин. Зимові шини зберігають свої властивості взимку, за низьких температур і в поганих погодних умовах, літні шини повинні забезпечувати відмінну тягу при високих температурах і під час дощу, а ось всі сезонні шини повинні охоплювати весь спектр умов.
На практиці це означає, що всесезонна шина повинна мати відмінну керованість в діапазоні температур від -20 до +30, вона повинна працювати в сльоту, під час весняного дощу або осінньої бурі. Чи дозволяє досягти таких результатів нинішня технологія виготовлення? Загалом так, але не повністю, адже ідеальних речей немає. Існують шини, в яких виробнику вдалося зберегти ідеальний компроміс. Є кілька моделей ринку, які мають великі параметри. Несподівано, але деякі параметри “всесезонок” у тестах виявилися кращими, ніж у спеціальних літніх або зимових шин. А саме, коротший гальмівний шлях, краще вологе зчеплення або зчеплення під час руху по снігу. До таких покришок відносяться Michelin CrossClimate+, Nokian WeatheProof або Goodyear Vector 4Seasons G2.
Цілий рік спокою чи постійний стрес?
Основна перевага всесезонних покришок – відсутність необхідності в регулярно відвідування шиномонтажу для “перевзуття”Схоже, що купівля якісної сезонної шини все ж таки буде кращим вибором, ніж інвестування в спеціалізовані зимові та літні покришки. Так, на “всесезонці” буде більша витрата палива, але, купуючи всесезонні шини, ми також позбавляємось необхідності регулярно заїжджати на шиномонтаж для заміни коліс. Однак варто пам’ятати, що керування автомобілем заняття небезпечне і до вибору покришок варто підходити обережно, адже саме від них більшою мірою залежить, наскільки добре авто тримає дорогу. Часом варто переплатити за 2 комплекти “гуми”, навіть якщо вони коштують ціле