Тест літніх шин 185/65R15: результати випробувань
За останні 10 років нові моделі автомобілів В-класу підросли і змінили традиційні 13- і 14-дюймові шини на 15-дюймові. Найбільш затребувані розміри для цих переростків класу – 185/60R15 і 185/65R15. Але оскільки наші дороги не радують ідеальною якістю, чимало власників таких авто з 60-го профілю переходять на 65-й. Зважаючи на всі ці зміни у цьому класі ми вирішили протестувати літні шини розмірністю 185/65R15.
У список тестованих шин ввійшли вісім моделей, які, як виявилося, випущені в різних країнах. Так, Dunlop Sport Blu Response родом із Франції, Firestone Multihawk 2 – з В’єтнаму, Hifly HF 201 – з Китаю, Nexen-Blue HD – з Південної Кореї, Nokian Hakka Green 2 – з Фінляндії, Pirelli Cinturato P6 – з Росії, Toyo Nano Energy 3 – з Японії та Yokohama Blue Earth – з Філіппін. Індекс шин – H і T. Це відповідає допустимій швидкісній межі до 210 і 190 км/год. Індекс навантаження майже всіх шин 88, що відповідає 560 кг. Тільки у Nokian Hakka Green 2 з маркуванням XL індекс 92, що відповідає 630 кг. Посилений каркас останньої шини в парі з Hakka-гарантією – велика перевага на наших розбитих дорогах, де колеса вбиваються вкрай швидко.
Підбиваючи підсумки, варто, передусім, відзначити сенсаційний результат, який показала корейська шина Nexen-Blue HD. Вона стала лідером у тестах перевірки гальмівних властивостей на мокрому і сухому асфальті. Адже на зорі наших випробувань років вісім тому шини цього бренду були абсолютними аутсайдерами, хоча автовласникам вони подобалися за популярний у ті часи V-подібний малюнок протектора. Згідно з підсумковою оцінкою, шина Nexen-Blue HD опинилася на другій позиції в рейтингу, оскільки в деяких тестах було виявлено слабкі сторони. Наприклад, поперечні зчіпні властивості на сухому асфальті, рівень шуму та комфорт.
Перше місце в підсумку посіла шина Nokian Hakka Green другого покоління. Відсутність гідних преміум-суперників дала їй змогу стати лідером. Хоча майже впритул за результатами тестів підійшла шина Dunlop Sport Blu Response. Але її помітне відставання в низці випробувань, наприклад у тесті «поперечні зчіпні властивості на мокрому асфальті» стало причиною того, що ця модель не змогла отримати п’ять зірок безпеки, які присвоїли Nokian Hakka Green 2. В результаті у Nokian – перше місце, у Nexen – друге, а у Dunlop – третє. Шина Pirelli Cinturato P6 чи то через відсутність оновлення цієї моделі,чи то через якісь особливості у технологіях, що застосовуються країною-виробником, показала погані результати. Її характеристики незбалансовані, тому підсумкова оцінка виявилася нижчою за середню. Шина забезпечує хорошу керованість на сухому асфальті, але в швидкісних поворотах погано тримається за мокре покриття. В іншому Cinturato P6 – середнячок. Недалеко від російської Pirelli в таблиці випробувань перебуває шина Firestone Multihawk 2. Вона тиха і комфортна. Усі інші її характеристики середні і нижчі за середні. Аутсайдерами тесту виявилися три шини: Yokohama BluEarth AE01, Toyo NanoEnergy 3 і Hifly HF201. Характеристики кожної з них, на жаль, нижчі за середній рівень (див. графіки).
В результаті проведених нами тестів хочеться дати слушну пораду на замітку автовласникові. Якщо під час купівлі орієнтуватися лише на ціну та наявність шин, слід обов’язково враховувати всі недоліки цих моделей під час експлуатації авто.
Оцінка властивостей шин за дизайном їх протектора – головна помилка автовласників. Адже їх характеристики залежать від усіх елементів конструкції та застосованих для виготовлення протектора гумових сумішей. Відповідь на запитання, яка шина краща, дають тільки тести шин.
Який рік переконуюся, що однакових шин не існує, кожна модель має свій характер і відрізняється безліччю нюансів.
У реальному житті у нас немає можливості порівнювати поведінку машини на різних шинах у рівних умовах. Тому суб’єктивні висновки друзів і знайомих, на які багато хто спирається під час вибору взуття для свого авто, не можна вважати коректними.
Nokian Hakka Green 2
Екошина Nokian Hakka Green 2 показала прекрасні характеристики в усіх видах випробувань. Так, на сухому і мокрому асфальті вона забезпечує високу курсову стійкість, точні та швидкі реакції на повороти керма. Під час різких маневрів на критичних швидкостях відсутні раптові знесення, замети і добре відчувається початок ковзання.
+ Зчіпні властивості і керованість на мокрому та сухому асфальті
+ Економічність
– Чітко виражених немає
Індекс швидкості | Н (до 210 км/год) |
Індекс навантаження | 92 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Є |
Глибина малюнка протектора, мм | 8,0 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 68 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 6,770 |
Дата виробництва | 30 тиждень 2016 |
Країна-виробник | Фінляндия |
Ціна, грн | 1350 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 9,1
Де купити
Інтернет-магазин «Шини і диски» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин |
Nexen N’Blue HD
Шина Nexen-Blue HD здивувала експертів. На мокрому і сухому асфальті показує прекрасні гальмівні властивості і забезпечує чудові реакції на повороти керма. На затяжній швидкісній дузі можливе збільшення радіуса траєкторії, але немає схильності до різких заносів і знесень. На мокрому асфальті під час різких маневрів можливі невеликі знесення.
+ Гальмівні властивості на мокрому і сухому асфальті
+ Керованість на мокрому асфальті
– Економічність
Індекс швидкості | Т (до 190 км/год) |
Індекс навантаження | 88 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Є |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,55 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 71 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 7,600 |
Дата виробництва | 7 тиждень 2016 |
Країна-виробник | Південна Корея |
Ціна, грн | 980 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 8,4
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин |
Dunlop Sport Blu Response
Шина Dunlop Sport Blu Response менш збалансована, ніж Nokian. На сухому асфальті забезпечує хорошу курсову стійкість, але в поворотах є відведення на траєкторію з великим радіусом. На переставці для стабілізації потрібно більше часу. На мокрому асфальті шина теж менш стабільна. Можливі великі знесення, а в деяких випадках і замети.
+ Керованість на мокрому асфальті
+ Економічність
– Стійкість до аквапланування на прямій
Індекс швидкості | Н (до 210 км/год) |
Індекс навантаження | 88 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Є |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,5 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 80 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 6,820 |
Дата виробництва | 20 тиждень 2016 |
Країна-виробник | Франція |
Ціна, грн | 1550 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 8,3
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин |
Pirelli Cinturato P6
Шина Pirelli Cinturato P6 на сухому асфальті доволі стабільна і точна в керуванні, як лідер. Під час різких маневрах потребує трохи більше часу, ніж у Nokian, на стабілізацію авто, а на швидкісній дузі є мінімальне відведення на траєкторію більшого радіуса. На мокрому асфальті можливі різкі і глибокі знесення, а також гірша реакція на скидання газу.
+ Керованість на сухому асфальті
+ Комфорт
– Характеристики на мокрому асфальті
Індекс швидкості | Н (до 210 км/год) |
Індекс навантаження | 88 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 8,2 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 70 |
Жорсткість боковини | Жорстка |
Вага, кг | 8,150 |
Дата виробництва | 5 тиждень2016 |
Країна-виробник | Росія |
Ціна, грн | 1080 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 7,6
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин |
Firestone Multihawk 2
Шина Firestone Multihawk 2 на сухому асфальті точна в керуванні, але не така стабільна. На великих швидкостях залежно від кута повороту керма можливі занесення або знесення. На мокрому асфальті є схильність до знесень. При різкому перелаштуванні складніше залишитися на бажаній траєкторії. Але в цілому шина зрозуміла і прогнозована.
+ Комфорт
+ Немає провальних характеристик
– Економічність
Індекс швидкості | Т (до 190 км/год) |
Індекс навантаження | 88 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,05 |
Твердість гуми протектора (за Шором | 67 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 7,310 |
Дата виробництва | 4 тиждень 2016 |
Країна-виробник | В’єтнам |
Ціна, грн | 980 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 7,3
Yokohama BluEarth AE01
Шина Yokohama BluEarth AE01 на мокрому асфальті погано гальмує, проте забезпечує хорошу керованість і стабільну поведінку без явно виражених знесень і заметів. На сухому асфальті ситуація інша: у тесті переставка проявляється дисбалансом у поведінці коліс передньої та задньої осі, тому автомобіль складніше стабілізувати.
+ Акустичний комфорт
+ Керованість на мокрому асфальті
– Стійкість до аквапланування
Індекс швидкості | Н (до 210 км/год) |
Індекс навантаження | 88 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 6,85 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 72 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 7,530 |
Дата виробництва | 10 тиждень 2014 |
Країна-виробник | Філіппіни |
Ціна, грн | 1100 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 6,9
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин |
Hifly HF201
Шина Hifly HF201 через дрібний протектор (глибина 6,7 мм) не стійка до аквапланування. Вона ще й не енергоефективна (на її кочення потрібно витрачати більше пального, ніж у конкурентів). За керованістю шина непогана на мокрому асфальті. На сухому точність і реакції достатні, але різкі маневри показали дисбаланс між осями.
+ Комфорт
– Економічність
– Керованість на сухому асфальті
Індекс швидкості | Н (до 210 км/год) |
Індекс навантаження | 88 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 6,7 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 74 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,050 |
Дата виробництва | 1 тиждень 2016 |
Країна-виробник | Китай |
Ціна, грн | 920 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 6,9
Toyo NanoEnergy 3
Шина Toyo NanoEnergy 3 на сухому асфальті повільно і не зовсім точно реагує на повороти керма. Порівняно з лідерами тесту на переставці доводиться витрачати більше часу для стабілізації машини. На мокрому асфальті більш слизька, забезпечує помітні виноси при зміні смуги руху, знесення в повороті і погані реакції на скидання газу.
+ Комфорт
– Гальмівні властивості на мокрому асфальті
– Стійкість до аквапланування на прямій
Індекс швидкості | Т (до 190 км/год) |
Індекс навантаження | 88 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторони | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,6 |
Твердість гуми протектора (за Шором | 76 |
Жорсткість боковини | Середня |
Вага, кг | 8,055 |
Дата виробництва | 47 тиждень 2015 |
Країна-виробник | Японія |
Ціна, грн | 1070 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ |
Оцінка «Автоцентру» − 6,8
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин |
Гальмівні властивості (гальмівний шлях, м)
Гальмівні властивості було перевірено під час екстреного гальмування зі швидкості 80 км/год до 5 км/год. Обладнання – V-box Racelogic
Гальмівні властивості шин інколи так відрізняються, що це відчувається на власному організмі. А під час екстренного гальмування з 80 км/год різниця може становити до 10 м.
Керованість, суб’єктивно (суб’єктивна оцінка, бали)
Оцінювалася поведінка автомобіля в різних шинах під час проходження мокрої звивистої траси і під час тесту «Переставка» на сухому асфальті.
Поперечні зчіпні властивості
Стійкість до аквапланування (швидкість спливання, км/год)
На прямій оцінювався початок прослизання коліс однієї сторони авто під час розгону. Цей момент визначався за допомогою спеціального обладнання, порівнювалися кутові швидкості коліс. З іншої сторони авто колеса котилися по мокрому асфальту.
У повороті оцінювалася швидкість початку помітного зміщення автомобіля під час руху по зрошуваній дузі з товщиною шару води 8 мм.
Комфорт (суб’єктивна оцінка, бал)
Суб’єктивна оцінка тест-пілотів, які оцінюють передання ударних навантажень на кузов під час їзди різнотипними нерівностями.
Шумність (суб’єктивна оцінка, бал)
Суб’єктивна оцінка тест-пілотів, які оцінюють рівень шумів під час прямолінійного руху, в поворотах і під час різких маневрів.
Економічність (коефіцієнт опору коченню)
На тяжкість наслідків ДТП впливає безліч чинників, серед яких – і властивості шин, встановлених на авто. Краще обирати ті з них, що гарантують вищий рівень безпеки.
Фото Євгена Сокура