Тест літніх шин 205/55R16: результати випробувань
Під час вибору літніх шин чимало автовласників і нині ламають голову над тим, як заощадити. А от як убезпечити себе, свою сім’ю, пішоходів і свій автомобіль – про це мало хто замислюється. Ми проводимо тести шин, визначаючи рівень безпеки, який вони гарантують. Так, в серпні минулого року були випробувані два їх типорозміри: 185/65R15 і 205/55R16. Із результатами тесту 15-дюймових шин читач вже знайомий з останньої статті «Автоцентру». А зараз пропонуємо до вашої уваги підсумок випробувань для восьми літніх шин розмірністю 205/55R16.
До списку учасників тесту шин 205/55R16 увійшло вісім моделей різних цінових груп – Continental PremiumContact 5, Debica Furio, Goodyear Efficient Grip Performance, Infinity Ecosis, Michelin Primacy 3, новинка сезону Nokian Hakka Blue 2, Taurus 401 High Performance і Tigar Syneris. Практично всі вони з індексом швидкості V, який дає змогу переміщатися на 240 км/год. Цього з величезним запасом вистачає для наших доріг. Тільки у шин Goodyear, Debica був індекс швидкості W, який дає змогу їхати швидше, до 270 км/год. Лише Debica очікування не виправдала. Ця «високошвидкісна» шина в результаті не виявилася більш безпечною і опинилася у хвості підсумкової таблиці.
Як склали іспит
У цьому тесті шин сенсацій не відбулося. Лідерами стали чотири шини преміум-брендів – Continental Premium Contact 5, Goodyear Efficient Grip Performance, Michelin Primacy 3 і Nokian Hakka Blue 2. Вони показали гідні результати на оновлених до євростандарту трасах випробувального полігону. Явних лідерів було два: Continental PremiumContact 5 і Nokian Hakka Blue другого покоління. Їм у спину дихали Goodyear Efficient Grip Performance і Michelin Primacy 3. У підсумку перше місце розділили моделі Continental, Nokian, срібло пішло Michelin, а бронза у Goodyear. У моделі Мішлен через неглибокий малюнок виявилася погана стійкість до аквапланування, а Гуд’єр на новій випробувальній трасі поступилася конкурентам у гальмівних властивостях.
Цікаво, що діапазон цін на всі преміум-шини дуже широкий. Тому обираючи ту або іншу модель слід помоніторити інтернет-магазини і обрати оптимальний варіант, а ще краще – з гарантією для захисту від наших розбитих доріг.
Бюджетніші шини Debica Furio, Infinity Ecosis, Taurus 401 High Performance, Tigar Syneris виявилися помітно гіршими за конкурентів преміум-класу.
Особливо відзначилася модель з гучною назвою Taurus 401 High Performance. Вона має дуже низькі зчіпні властивості на мокрому асфальті, що робить керування автомобілем у дощ небезпечним. Debica Furio показала недостатньо хорошу керованість на сухому асфальті.
Майже десятирічний досвід тестів шин дає можливість прогнозувати властивості шин ще на етапі тестування твердості гуми протектора. Так от, після подібних вимірів на уживаних покришках з Європи я категорично не раджу купувати ці небезпечні задубівші шини.
Розігнати автомобіль можна і на поганих шинах. Але швидко зупинити машину або зробити точний маневр в аварійній ситуації можуть лише хороші покришки.
Якщо під час вибору шин виникає дилема, то раджу зупинитися на тому варіанті, який забезпечує максимально ефективне гальмування і керування, нехай навіть на шкоду комфорту.
Continental PremiumContact 5
Шина Continental PremiumContact 5 найкраща на мокрому асфальті. Тут вона дає можливість їхати швидше і з мінімальними знесенням. На сухому асфальті ця шина забезпечує високу стійкість, хороші реакції на повороти керма, але трохи менша, ніж у Nokian, точність під час маневрів. Ця шина дуже тиха і комфортна, але за економічністю – середня.
+ Керованість на мокрому асфальті
+ Гальмівні властивості на мокрому і сухому асфальті
+ Комфорт
Індекс швидкості | V (до 240 км/год) |
Індекс навантаження | 91 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторона | Є |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,90 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 75 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,285 |
Дата виробництва | 45 тиждень 2015 |
Країна-виробник | Франція |
Ціна, грн | 1650 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ ★ ★ |
Оцінка Автоцентру – 8,9
Де купити
Інтернет-магазин «Шини і диски» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин |
Nokian Hakka Blue 2
Новинка сезону Nokian Hakka Blue 2 прекрасно захистила свої ноу-хау, показавши високу економічність і збалансованість властивостей. На сухому асфальті шина забезпечує точні реакції на повороти керма і хороші зчіпні властивості під час маневрів. На мокрому асфальті шина їде неначе рейками, з мінімальним знесенням і хорошими реакціями на повороти керма.
+ Поперечні зчіпні властивості і керованість на мокрому асфальті
+ Збалансовані характеристики
+ Економічність
Індекс швидкості | V (до 240 км/год) |
Індекс навантаження | 94 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторона | Є |
Глибина малюнка протектора, мм | 8,0 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 67 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 7,955 |
Дата виробництва | 31 тиждень 2016 |
Країна-виробник | Фінляндія |
Ціна, грн | 1600 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ ★ ★ |
Оцінка Автоцентру – 8,9
Де купити
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин |
Michelin Primacy 3
Шина Michelin Primacy 3 під час маневрів на мокрому асфальті більше схильна до знесень, ніж двоє лідерів, але загалом забезпечує прогнозовану поведінку машини. На сухому ця шина гарантує прекрасну керованість, стабільність і високу курсову стійкість. Її недолік – невисока стійкість до аквапланування в поворотах.
+ Керованість на сухому асфальті
+ Гальмівні властивості на мокрому асфальті
– Стійкість до аквапланування в повороті
Індекс швидкості | V (до 240 км/год) |
Індекс навантаження | 91 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторона | Є |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,40 |
Твердість резини протектора (за Шором) | 70 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,695 |
Дата виробництва | 48 тиждень 2015 |
Країна-виробник | Росія |
Ціна, грн | 1750 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ |
Оцінка Автоцентру – 8,5
Де купити
Інтернет-магазин «Шини і диски» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин |
Goodyear Efficient Grip Performance
Шина Goodyear Efficient Grip Performance на мокрому асфальті демонструє помітно більшу, ніж у лідерів, недостатню повертальність, але за поведінкою прогнозована і контрольована. На сухому асфальті шина стійка, чіпко тримається за дорогу в затяжних поворотах. На переставці їде швидко, але дещо складніше контролювати авто.
+ Економічність
+ Керованість на мокрому асфальті
– Явно виражених немає
Індекс швидкості | W (до 270 км/год) |
Індекс навантаження | 91 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторона | Є |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,45 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 76 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 7,760 |
Дата виробництва | 14 тиждень 2016 |
Країна-виробник | Німеччина |
Ціна, грн | 1600 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ ★ ★ |
Оцінка Автоцентру – 8,1
Де купити
Інтернет-магазин «Шини і диски» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин |
Tigar Syneris
Шина Tigar Syneris виявилася більш жорсткою і шумною. Під час маневрів на сухому асфальті реакції на повороти керма повільні, але керувати машиною просто. Загалом на сухому покритті у цієї шини помітно кращі зчіпні властивості. На мокрому вона стає більш слизькою. У поворотах – сильні знесення коліс передньої осі, які складно зупинити.
+ Стійкість до аквапланування
+ Гальмівні властивості на сухому асфальті
– Керованість на мокрому асфальті
Індекс швидкості | V (до 240 км/год) |
Індекс навантаження | 94 |
Спрямованість малюнка протектора | Є |
Зовнішня/внутрішня сторона | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 6,3 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 60 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,480 |
Дата виробництва | 15 тиждень 2016 |
Країна-виробник | Сербія |
Ціна, грн | 1050 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ |
Оцінка Автоцентру – 7,2
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин |
Infinity Ecosis
Шина Infinity Ecosis на сухому асфальті має прийнятні характеристики. Під час різких маневрів реакції уповільнені, але поведінка машини передбачувана, вона повністю контрольована. На мокрому асфальті ця шина дуже чутлива до прогріву. Доки холодна – дуже слизька, після прогріву зчіпні властивості поліпшуються.
+ Гальмівні властивості на сухому асфальті
– Не збалансовані характеристики
– Стійкість до аквапланування
Індекс швидкості | V (до 240 км/год) |
Індекс навантаження | 91 |
Спрямованість малюнка протектора | Немає |
Зовнішня/внутрішня сторона | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,3 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 68 |
Жорсткість боковини | Середньої жорсткості |
Вага, кг | 8,940 |
Дата виробництва | 2 тиждень 2015 |
Країна-виробник | Китай |
Ціна, грн | 980 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ ★ |
Оцінка Автоцентру – 7,1
Debica Furio
Шина Debica Furio забезпечує уповільнені реакції на повороти керма. Об’їзд раптових перешкод відбувається дуже повільно, і складно стабілізувати машину. На мокрому асфальті шина слизька, з помітно більшими знесеннями, ніж у четвірки лідерів. Тут зчіпні властивості також залежать від розігріву шини.
+ Гальмівні властивості
– Керованість на мокрому і сухому асфальті
– Стійкість до аквапланування на прямій
Індекс швидкості | W (до 270 км/год) |
Індекс навантаження | 91 |
Спрямованість малюнка протектора | Є |
Зовнішня/внутрішня сторона | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 7,60 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 67 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,190 |
Дата виробництва | 34 тиждень 2015 |
Країна-виробник | Словенія |
Ціна, грн | 1230 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ |
Оцінка Автоцентру – 6,7
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин |
Taurus High Performance
Шина Taurus 401 High Performance доволі слизька на мокрому асфальті, що призводить до неповороткості під час екстрених маневрів. Під час знесення автомобіль вдається стабілізувати. На сухому асфальті різкі маневри супроводжуються уповільненими реакціями і невисокою точністю. Ця шина дещо шумна і малокомфортна.
+ Гальмівні властивості на сухому асфальті
– Керованість на мокрому асфальті
– Поперечні зчіпні властивості на мокрому асфальті
Індекс швидкості | V (до 240 км/год) |
Індекс навантаження | 91 |
Спрямованість малюнка протектора | Є |
Зовнішня/внутрішня сторона | Немає |
Глибина малюнка протектора, мм | 6,45 |
Твердість гуми протектора (за Шором) | 65 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,435 |
Дата виробництва | 47 тиждень 2015 |
Країна-виробник | Сербія |
Ціна, грн | 980 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ |
Рейтинг «ціна-якість» | ★ ★ |
Оцінка Автоцентру – 6,7
Де купити
Склад шин «Intershyna.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» Офіційний імпортер | Перейти в магазин |
Гальмівні властивості
(Гальмівний шлях, м)
Гальмівні властивості було перевірено під час екстреного гальмування зі швидкості 80 км/год до 5 км/год. Обладнання – V-box Racelogic.
Керованість, суб’єктивна оцінка
(Суб’єктивна оцінка, бали)
Оцінювалася максимально можлива швидкість проходження швидкісної дуги і характер поведінки автомобіля на початку бічного ковзання (знесення, занесення).
Стійкість до акваплануванння
(Швидкість спливання, км/год)
На прямій оцінювався початок прослизання коліс однієї сторони авто під час розгону. Цей момент визначався за допомогою спеціального обладнання, що порівнює кутові швидкості коліс. Покришки другої сторони котилися мокрим асфальтом.
У повороті оцінювалася швидкість початку помітного відведення автомобіля під час руху по зрошуваній дузі з товщиною шару води 8 мм.
Поперечні зчіпні властивості
(Час проходження кола, с)
Час проходження
кільцевої траси.
Комфорт
(Суб’єктивна оцінка, бал)
Суб’єктивна оцінка тест-пілотів щодо передання ударних навантажень на кузов під час їзди різнотипними нерівностями, а також – рівня шумів під час прямолінійного руху, в поворотах і на різких маневрах.
Шумність
(Суб’єктивна оцінка, бал)
Суб’єктивна оцінка стану протектора шин після закінчення випробувань, в яких шини пройшли всі перераховані вище види тестів.
Економічність
(Коефіцієнт опору коченню)
фото Євгена Сокура фото Ville-Veikko Heinonen