К нынешнему сезону мы протестировали девять шипованных шин в размере 185/65 R15 для авто малого класса. Среди них и две почти украинские модели.
Отже, у нас на тесті шини розмірності 185/65 R15. Традиційно ми взяли продукцію іменитих брендів преміум- і медіум-сегментів і доповнили список маловідомими покришками, щоб розуміти, чи придатні вони для наших умов експлуатації і чи виправдана їх купівля. У нашому списку – Nokian Hakkapeliitta 8, Bridgestone Blizzak Spike-01, Continental IceContact 2, Kumho WinterCraft Ice WI31, Goodyear Ultra Grip Ice Arctic, Contyre Arctic Ice 3, Nexen Winguard Spike WH62, Aeolus Ice Challenger AW 05 і Avatyre Freeze.
Несподіванок серед преміум-брендів не було. У лідери на льодових та снігових трасах одразу вийшов фаворит цього сегмента – фінська шина Nokian Hakkapeliitta 8. Незважаючи на трохи гірші характеристики на мокрому і сухому асфальті, вона посіла перше місце в тесті, набравши 8,7 бала. Наступна позиція у Goodyear Ultra Grip Ice Arctic (8,4 бала). У цієї покришки, мабуть, найбільш збалансовані характеристики, хоча вона і поступається Nokian і Continental на льодових аренах. А королями льодових трас стали моделі Nokian і Continental. І все завдяки тому, що ці бренди змогли обійти закон, що обмежує кількість шипів у шинах. Він діє в північних країнах Європи і свідчить: у шипованої шини на метр кочення з дорогою може контактувати щонайбільше 50 шипів або ж більша їх кількість, якщо вони забезпечують зношення дорожнього покриття, рівноцінне 50 класичним шипам. Фіни і німці змогли зробити моделі зі значно більшою кількістю шипів завдяки особливій геометрії корпусу шипа і його осердя, а також за рахунок його полегшення. І якщо в переважної більшості шин цього типорозміру встановлено до 110 шипів, то у Nokian і Continental їх понад 180. А у «Конті» шипи ще й вклеєні. От вам і причина величезної різниці в характеристиках на льоду.
Шипована шина Bridgestone Blizzak Spike-01 загалом виявилася слабшою за своїми властивостями, ніж високотехнологічні фрикційні шини цього бренду. Її зчіпні властивості на льоду не дуже високі через конструкцію шипа, у якого осердя має значно більший діаметр, ніж у конкурентів. Тому продавлювати лід такому шипу складніше. Однак у процесі експлуатації це має позитивно позначитися на характеристиках, оскільки товстіший шип менше зношується, отже, він буде ефективнішим довший період часу.
Без сенсацій у тесті теж не обійшлося. До нас потрапили дві маловідомі шини Avatyre Freeze і Contyre Arctic Ice 3, зроблені в Білій Церкві на заводі ПрАТ «Росава» за програмою off-take. Від таких виробів ніколи не чекаєш чогось особливого, але модель Avatyre Freeze стала винятком з правил. Вона набрала 7,6 бала, що відповідає трьом зіркам безпеки. Ця покришка, до речі, – лідер за стійкістю до аквапланування: швидкість початку спливання у неї 74,1 км/год. Contyre Arctic Ice 3 виявилася слабшою, особливо на крижаних трасах. Вона посіла третю сходинку ззаду, хоча завдяки сумарній оцінці 7,1 бала залишилася в зоні рейтингу трьох зірок безпеки.
Корейська шипована шина Kumho WinterCraft Ice WI31 забезпечує чудову керованість на сухому асфальті, хоча на інших покриттях за цією характеристикою вона програє. На льоду їй явно не вистачало шипів, яких у цьому розмірі виявилося лише 95. А от на снігу її доволі глибокий протектор добре гальмує і розганяє машину.
Ще дві шини Nexen Winguard Spike WH62 і Aeolus Ice Challenger AW 05, були не надто добре підготовлені для справжніх зим внаслідок малої кількості шипів (лише 96 на колесо) і твердої гумової суміші протектора (відповідно 70 та 73 одиниці за Шору). Через це на льоду у них найдовший гальмівний шлях і є проблеми з керованістю. А от на мокрому і сухому асфальті Aeolus як у рідній стихії – і гальмує прекрасно, і керується.
Під час підбиття підсумків тесту ми оцінили шини за рівнем безпеки і співвідношенням «ціна/якість» і дали свої рекомендації щодо купівлі тієї чи іншої моделі. За цим критерієм ми і пропонуємо зробити вибір. Напевно для когось головною буде безпека і впевненість на зимовій дорозі, а хтось захоче знайти оптимальну шину з урахуванням її вартості.
Nokian Hakkapeliitta 8
+ Гальмівні властивості на льоду
+ Розгінна динаміка і керованість на льоду та снігу
– Стійкість до аквапланування
Індекс швидкості/навантаження | Т / 92 (XL) |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Є/ немає |
Глибина протектора, мм | 8,9 |
Твердість резини за Шором | 52 |
Кількість шипів | 185 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 7,915 |
Дата/місце виробництва | 44 тиждень 2015 / Росія |
Ціна, грн | 1980 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 8,7
Рекомендована
Де купити
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
БФ ШИНА | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Goodyear Ultra Grip Ice Arctic
+ Збалансовані характеристики на льоду, снігу, мокрому та сухому асфальті
+ Гальмівні властивості на мокрому та сухому асфальті
– Шумність
Індекс швидкості/навантаження | Т / 88 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Є / немає |
Глибина протектора, мм | 9,8 |
Твердість резини за Шором | 63 |
Кількість шипів | 109 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,185 |
Дата/місце виробництва | 20 тиждень 2015 / Польща |
Ціна, грн. | 1600 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ ★ ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 8,4
Рекомендована
Де купити
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Continental IceContact 2
+ Зчіпні властивості та характеристики на льоду і снігу
+ Гальмівні властивості на льоду
– Явно виражених немає
Індекс швидкості/навантаження | Т / 92 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Немає / є |
Глибина протектора, мм | 8,5 |
Твердість резини за Шором | Середня |
Кількість шипів | 184 |
Жорсткість боковини | Середня |
Вага, кг | 7,9 |
Дата/місце виробництва | 34 тиждень 2015 / Німеччина |
Ціна, грн | 2360 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість»» | ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 8,2
Рекомендована
Де купити
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Avatyre Freeze
+ Стійкість до аквапланування
– Керованість на сухому асфальті
Індекс швидкості/навантаження | Т / 88 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Немає / немає |
Глибина протектора, мм | 8 |
Твердість резини за Шором | 62 |
Кількість шипів | 110 |
Жорсткість боковини | Жорстка |
Вага, кг | 8,59 |
Дата/місце виробництва | 40 тиждень 2015 / Україна |
Ціна, грн. | 940 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 7,6
На розсуд
Де купити
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Bridgestone Blizzak Spike-01
+ Збалансовані середні характеристики
– Явно виражених немає
Індекс швидкості/навантаження | Т / 92 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Є/ немає |
Глибина протектора, мм | 9,4 |
Твердість резини за Шором | 60 |
Кількість шипів | 110 |
Жорсткість боковини | Жорстка |
Вага, кг | 9,26 |
Дата/місце виробництва | 23 тиждень 2014 / Японія |
Ціна, грн. | 1500 |
Рейтинг безпека | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 7,5
На розсуд
Де купити
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Kumho WinterCraft Ice WI31
+ Керованість на сухому асфальті
– Не збалансовані характеристики
Індекс швидкості/навантаження | Т / 88 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Є / немає |
Глибина протектора, мм | 9,2 |
Твердість резини за Шором | 65 |
Кількість шипів | 95 |
Жорсткість боковини | Середня |
Вага, кг | 8,92 |
Дата/місце виробництва | 14 тиждень 2015 / П. Корея |
Ціна, грн. | 1160 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 7,4
На розсуд
Де купити
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Contyre Arctic Ice 3
+ Керованість на сухому асфальті
– Керованість на мокрому асфальті
Індекс швидкості/навантаження | Т / 88 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Є / немає |
Глибина протектора, мм | 8,6 |
Твердість резини за Шором | 62 |
Кількість шипів | 105 |
Жорсткість боковини | Жорстка |
Вага, кг | 8,65 |
Дата/місце виробництва | 42 тиждень 2015 / Україна |
Ціна, грн. | 780 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 7,1
На розсуд
Де купити
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Aeolus Ice Challenger AW 05
+ Явно виражених немає
– Зчіпні властивості і керованість на льоду
– Керованість на мокрому асфальті
Індекс швидкості/навантаження | Т / 88 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Є / немає |
Глибина протектора, мм | 10 |
Твердість резини за Шором | 73 |
Кількість шипів | 96 |
Жорсткість боковини | Середня |
Вага, кг | 9,115 |
Дата/місце виробництва | 23 тиждень 2015 / Китай |
Ціна, грн. | 1030 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 6,8
На розсуд
Де купити
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |
Nexen Winguard Spike WH62
+ Характеристики на мокрому і сухому асфальті
– Характеристики на льоду
– Керованість на снігу
Індекс швидкості/навантаження | Т / 92 |
Напрям./зовнішн.внутр. сторона протектора | Є / немає |
Глибина протектора, мм | 9,3 |
Твердість резини за Шором | 70 |
Кількість шипів | 96 |
Жорсткість боковини | М’яка |
Вага, кг | 8,815 |
Дата/місце виробництва | 17 тиждень 2015 року / П. Корея |
Ціна, грн | 1200 |
Рейтинг безпеки | ★ ★ |
Рейтинг «ціна/якість» | ★ |
Оцінка «Автоцентру» – 6,7
На розгляд
Де купити
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Шини і Диски «Kolesiko.ua» | Перейти в магазин | |
Склад шин «Intershyna.ua» | Перейти в магазин |